Tuai Rumah mengaku terima rasuah Cek Tendang


Mungkin jika Tuai Rumah tidak menerima cek tendang sebagai rasuah daripada Calon Barisan Nasional Joseph Mauh, kita tidak akan tahu bahawa Tuai Rumah ini telah dirasuah agar memberikan undi serta memastikan anak-anak buahnya mengundi Barisan Nasional semasa Pilihanraya Sarawak tempoh hari.

Sarawak Report telah mendedahkan pengakuan seorang Tuai Rumah, bernama Kuching Anak Moyang yang telah menerima 3 keping cek sebagai rasuah untuk membantu kemenangan Barisan Nasional di Sarawak. Cek-cek tersebut bernilai, RM2000, RM3000, dan RM5000. Malangnya cek yang bernilai RM5000 adalah cek tendang [SarawakReport].


Tuai Rumah ini juga mengaku bahawa amalan rasuah juga berlaku pada pilihanraya Negeri Sarawak tahun 2006 yang lalu. Namun kali ini habuan rasuah yang diterima adalah lebih besar.

Untuk lebih mengukuhkan bukti dari Sarawak Report, di bawah ini disertakan rakaman pengakuan Tuai Rumah tersebut, yang bernama Kuching Anak Moyang saksikan sendiri video di bawah ini.



ReJaM© "Ini yang dinamakan penyamun jual perompak"

32 Comments

  1. tak de mmbri takde menerima..takde meminta takde memberi

    ReplyDelete
  2. kerana duit maruah dan negara tergadai.. syabas!!

    ReplyDelete
  3. pemimpin penyamun bagi duit utk beli undi org kampung.

    balaci bn org tengah sapu duit tu.

    org kampung mcm Tuai diberi CEK TENDANG.

    dlm geng penyamun mana ade kejujuran. semuanya wang brother...waaaaaaaangggg

    SAYAAAAAANNGG SARAWAK PEMIMPINNYA PEROMPAK

    ReplyDelete
  4. salam ziarah, selamat melabur emas...
    http://publicgolddealer.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. xkn sembang je,mane ceknye???kalu stakat sembang gua pn boleh sembang...

    ReplyDelete
  6. memang dah tu perangai umno/BN .menipu.kalau tidak mcam mna nk menang

    ReplyDelete
  7. Aku org Kampung22 April 2011 at 20:00

    bodoh shial... lebih rela terima stakat rm50 tp tanah tergadai.. pastu main ikut org.. kalo camtu, org lain mkn taik, engko pun ikut gak?. huH!! dah undi pastu bising kate kerajaan itu la ini la.. ckp x serupa bikin ah..bising pasal kerajaan tp undi gak kerajaan.. pa per tah. terima je la padah pasal korang gak yg undi diorang.. PADAN MUKA!!!

    ReplyDelete
  8. x payah layan org mcmni... dh terkena baru nak sedar... org dh ckp sblm p/raya x nak dengar... mmg padan muka ko

    ReplyDelete
  9. kalau ckp org kg bodo... marah... walaupon x suma... tapi mmg ramai...

    ReplyDelete
  10. BE END dengan rasuah mmg xdapat dielakan. g mampossss ko bn

    ReplyDelete
  11. baik tuai padi dapat gak hasil kuikuikui...

    ReplyDelete
  12. TUAI padi antara masak

    esok jgn layu layuaan

    intai kami dayaaak sarawak

    esok jgn CEK TENDANG diberi kan




    hihiihihi....pakat2 sumpit je bn kat sarawak tu

    ReplyDelete
  13. ni lah bodoh org2 hutan kt Borneo & juga Melayu kt semenanjung. mudah dibeli dgn wang yg ciput supaya undi BN. org2 Cina kebanyakkannya lg tinggi maruah mrk sbb x mudah termakan dgn sogokan wang. once bodoh, forever bodoh. hihi.

    ReplyDelete
  14. AKU DAH AGAK DAH.. MEMANG ADE YG TAK KENA.. ADE YG LUAR BIASA NIH.. KAN DAH KANTOI...SAKSIKAN...

    ReplyDelete
  15. aku pernah buat bancian pengundi nih, dan mintak pandangan dia org berkenaan parti2 kat Malaysia nih. Wlpun kerap kali kena tipu dgn parti pemerintah (BN), janji2 3 4 kali pihanraya x pun tertunai dn mcm2 lg la yg x kena ngan BN, tp tetap sokong BN dgn merasakan BN shj yg pandai. Mmg betul2 pandai pun.. pandai menipu!
    p/s: Org bodoh je biasa mudah kena tipu. Bukti, fakta, smer campak ke tepi. Tipu pun kena tipu laa... janji BN eik..

    ReplyDelete
  16. buat laporan polis.dan sediakan bukti2 bagi pada spr yg heboh dgn 'telus' nya..

    ReplyDelete
  17. ciannyeeee..dpt cek tendang ye...heheheeee

    ReplyDelete
  18. patut pun tuai rumah tu tak kaya kaya...dapat cek tendang lah kesian kawan kiter nie....ingatkan dapat 50 ringgit dapat hidup senang selama 5 tahun lah yer....oooo mak aiii.....cukup menyedihkan situasi penduduk pedalaman sarawak...kesiannnnnnn....tapi pada masa yang sama....PADAN MUKA....PATUT LAH DUDUK RUMAH PANJANG JER....NCR korang semua dah kene rampas KRONI Taik mahmud and the songkok tinggi geng(UMngok).....

    ReplyDelete
  19. heheheheh malang nye depa mudah d beli dgn wang............dan tgu la bila raya di semenanjung lak kita tgk ada lagi ke depa dapat cek tendang hahahahaha...........memang zaman sekarang semua org bole di beli dgn wang bia pun nilai 50 sen hahahahahah bangang ....semua bn

    ReplyDelete
  20. padan muka..siapa suruh undi be end..

    ReplyDelete
  21. huahahaha padan muko. percaya lagi gerobolan hahaha

    ReplyDelete
  22. ambik ko ha.... sedap cek tu....ape lagi buat cicah air kopi la

    ReplyDelete
  23. padan mukaaaaa

    ReplyDelete
  24. Abg Tuai simpan je la cek tu...Wat kenangan/pengajaran kat anak cucu..Abg Tuai jugak yg cuai masa ngundi br ni..

    ReplyDelete
  25. pembangkang pun sama juak... rasuah.... kerajaan pun sama... pembangkang pun ,cakap je lebih.... jahat lg dr BN.... mau jual negara dan bangsa

    ReplyDelete
  26. ...bagi aku semua sama maner2 parti kat dunia semua buat salah.. BN, Pas PKR.. pati babi DAP pun sama.. tapi cubelar tgk dalam2 diri kita maner yg buat kita selesa hidup kat malaysia nie.. walau pun semua tak betul.. cari yang lebih baik.. pikirlah kita orang melayu.. orang melayu bila dah selesa jadi lupa...berubahlah kita walau aperpun.. kita melayu islam..

    ReplyDelete
  27. dunia politik nie memang kotor tipu putar alam dan macam-cam lagi janji menang..maruah dan iman jadi mainan aje....benciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    ReplyDelete
  28. BUKAN SALAH IBU MANGANDUNG..KALAU TIADA ORG MEMBERI TIADA ORG AKAN MENERIMA..TEPUK DADA TANYA HATI....POLITIK WANG BERLAKU KERANA DIRI SENDIRI JUGA...SIAPA YANG PATUT DIPERSALAHKAN???SALING MENUDING JARI TIDAK AKAN MENYELESAIKAN APA-APAPUN...KERANA KUASA DAN WANG ORG SANGGUP LAKUKAN APA-APA SAJA DEMI MEMENUHI IMPIAN MEREKA...HARI INI KITA SERONOK DGN APA KITA DAPAT DGN CARA YG TIDAK BETUL SATU HARI NANTI PASTI KITA AKAN JATUH DAN TAK MUSTAHIL BUMI SARAWAK YANG TERCINTA INI AKAN DIJAJAH LAGI SECARA MENTAL OLEH ORG2 ASING KERANA SALAH KITA SENDIRI YG RABUN MATA KERANA WANG RMRMRM...SEDARLAH...

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan