Tabung bantuan derma Anak Yatim yang tertimbus di hulu Langat

KELAB Peminat Maher Zain Malaysia telah melancarkan sebuah tabung bantuan untuk didermakan kepada anak-anak yatim yang menjadi mangsa tanah runtuh di Hulu Langat hari ini [Facebook].

Derma boleh disalurkan dalam bentuk wang ringgit melalui :

Bank : RHB (2621 2000 0047 47)
Atas nama : MUSLIM CARE

Tempoh kutipan derma : 1 minggu (21 Mei 2011 - 28 Mei 2011) *jika ada permintaan untuk dilanjutkan lagi tempohnya, akan dimaklumkan kemudian.

Bagi memudahkan urusan merekod, pihak MZMFC berbesar hati untuk meminta kepada para penderma memberikan maklumat yang berikut sesudah bank in :

a) Nama penderma
b) Jumlah bank in (derma)
c) No telefon
d) Tarikh bank in
e) Masa bank in

Maklumat di atas perlulah di emailkan ke :

tabungmzmfc@gmail.com



Hadith Nabi SAW : “Hendaklah setiap orang Islam itu bersedekah, jika ia tidak mampu, hendaklah ia berusaha melakukan sesutu yang dapat memberi faedah kepada dirinya sendiri dan dengan demikian ia dapat bersedekah. Jika tidak mampu, maka hendaklah ia menolong orang susah yang memerlukan bantuan. Jika tidak mampu, maka hendaklah ia menyuruh orang lain melakukan kebaikan. Jika tidak mampu, maka hendaklah ia menahan dirinya daripada melakukan kejahatan, kerana yang demikian itu adalah dianggap suatu sedekah”. (riwayat Ahmad)

“Orang Islam itu bersaudara, tidak boleh menzalimi dan mengkhianatinya. Sesiapa yang menolong saudaranya, nescaya Allah akan menolongnya. Sesiapa yang menghilangkan kesusahan orang Islam nescaya Allah akan menghilangkan daripadanya kesusahan pada hari kiamat. Sesiapa yang menutup keaiban orang Islam nescaya Allah akan menutup keaibannya pada hari kiamat.”
(riwayat Ahmad)

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan