Bengong! Utusan cuba kaitkan 21 Ogos dengan bilik nombor 121

UTUSAN Malaysia yang menjadi lidah rasmi United Malays No Otak, Umno terus mencari jalan untuk menyerang dan menjatuhkan imej Mat Sabu, yang juga timbalan presiden Parti Islam se-Malaysia, PAS.

Sebelum ini jarang Utusan menyerang Mat Sabu, namun sebaik sahaja beliau menjadi timbalan presiden PAS, beliau terus mendapat serangan demi serangan bertali arus dari Utusan.

Terbaru, Utusan mengeluarkan artikel mengarut yang tak masuk akal. Penulis Utusan cuba mengaitkan tarikh ceramah Mat Sabu pada 21 Ogos dengan bilik 121 dakwaan khalwat yang pernah dihadapi beliau dahulu namun beliau dibebaskan kerana tiada bukti kukuh [Utusan].


Utusan cuba menanamkan persepsi negatif (memperbodohkan) orang Melayu, dengan cerita-cerita dan ulasan propaganda bodoh seperti ini. Kalau tanya dengan kambeng, kambeng pun tahu bahawa tarikh 21 Ogos dan bilik nombor 121 memang tiada kaitan.

Seperti biasa, Kesatuan Melayu Tiada Otak (United Malays No Otak) akan menganggap cerita seperti ini sebagai fakta kukuh dan bernas kerana ia disiarkan oleh Utusan.


ReJaM© "Kalau Utusan siar berita kambeng bertelor pun Melayu tiada otak akan percaya, dan beriman kepadanya..."

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan