Himpunan sejuta umat, Utusan buat lawak lagi!

SEMALAM berlangsung satu perhimpunan yang dinamakan sebagai "Perhimpunan Sejuta Umat" di Stadium Shah Alam. Perhimpunan tersebut berjalan lancar meskipun kurang mendapat sambutan.

Utusan Malaysia sebagai media propaganda seperti biasa tidak pernah belajar daripada kesilapan-kesilapan lalu. Kali ini angka peserta yang hadir himpunan tersebut dilihat jelas bercanggah.

Di dalam "caption" gambar yang disiarkan di laman sesawang Utusan melaporkan kira-kira 5,000 peserta hadir di perhimpunan tersebut.


Namun laporan berita portal propaganda tersebut menulis angka dua kali ganda lebih ramai iaitu 10,000. Nampak sangat wartawan yang menulis berita ni main belasah je asalkan jadi berita.


Portal Berita Harian pula melaporkan kurang dari 1,000 peserta menghadiri perhimpunan itu, malah menyifatkan ia sebagai satu perhimpunan yang gagal, kerana tidak mencapai sasaran.



Meskipun sudah banyak kali sebelum ini Utusan diselar kerana membuat laporan berita yang tidak benar, mereka tetap meneruskan kegiatan menipu orang-orang kampung, ayam itik, lembu dan kambeng.


ReJaM© "Utusan Malaysia, baca boleh percaya jangan..."

Sumber: [Utusan], [Berita Harian] dan [Galeri gambar]

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan