Makanan di Restoran 1 Malaysia hanya murah untuk Najib

DALAM artikel yang lalu, ReJaM© ada timbulkan isu harga makanan di Restoran Rakyat 1 Malaysia yang tak konsisten sehingga menimbulkan kemarahan pelanggan yang rasa tertipu rujuk sini [Restoran 1 Malaysia].

Kali ini mari kita bandingkan secara lebih terperinci harga makanan yang dimakan oleh Perdana Menteri berbanding rakyat biasa seperti ReJaM© di Restoran Rakyat 1 Malaysia tersebut.

Di bawah ini makanan yang ReJaM© makan tempoh hari di Restoran Rakyat 1 Malaysia iaitu nasi putih dengan lauk daging dan telur. Kalau dilihat, lauk ini jauh lebih sedikit dan murah berbanding lauk yang dimakan oleh Najib.


Di bawah ini pula harga yang perlu dibayar untuk makanan yang ReJaM© makan di atas iaitu RM5.70. Lihat bil di bawah ini nasi campur RM4.50 dan Teh O Ais RM1.20.


Bandingkan pula makanan yang diambil oleh Perdana Menteri tempoh hari iaitu nasi putih, ayam masak merah, ayam masak kicap, daging goreng, sayur taugeh dan papadom. Tapi Perdana Menteri hanya perlu membayar RM4.00.


Maka jelas di sini 1 Malaysia adalah gagasan Najib Tun Razak, maka harga makanan di Restoran 1 Malaysia hanya murah untuk Najib sahaja bukan untuk rakyat. Eloklah nama restoran ini ditukar kepada "Restoran Najib 1 Malaysia".




ReJaM© "Kena jadi Perdana Menteri baru dapat makanan murah..."

Sumber Gambar [Facebook Najib]

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan