SKMM diberi amaran jangan ganggu blogger upahan BN!

SEBELUM ini pernah didedahkan bagaimana Barisan Nasional memperuntukkan RM10 Juta untuk blogger-blogger mereka sempena Pilihanraya Negeri Sarawak, rujuk sini [PRN Sarawak].

Maklumat terbaru yang diperolehi daripada "orang dalam", kali ini Najib membentuk sepasukan blogger-blogger upahan untuk psywar media baru (internet).

Kebanyakan blogger-blogger ini terdiri daripada wartawan NST dan Berita Harian yang diketuai oleh Setiausaha Media Najib, Tengku Sarifuddin dan Rockybru [Nik Nazmi].


Peruntukan sebanyak RM10 Juta juga disediakan malah akan turut ditambah dari masa ke semasa sehingga pilihanraya umum ke 13.

Pihak Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia, SKMM telah diberi amaran agar jangan mengganggu kumpulan blogger-blogger upahan ini meskipun mereka mengeluarkan artikel yang berbaur perkauman, hina Islam, agama lain serta mengaibkan pemimpin bukan BN dan lain-lain [Nik Nazmi].


Blogger-blogger upahan ini akan dikerah untuk mengeluarkan artikel-artikel bagi menaikkan nama Najib sebagai tokoh yang patut diundi oleh orang bukan Melayu terutama kaum Cina.

Peranan Rais Yatim sebagai Menteri yang diberi kuasa mengawal SKMM dipersetankan kerana didakwa tiada nilai tambah kepada pentadbiran Najib dalam hal ini [Nik Nazmi].



ReJaM© "Tikus akan mengeluarkan kentut paling busuk sebelum mati..."

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan