Harga gula dunia turun, menteri pun buat cerita bohong

TERBARU, heboh di media-media propaganda penguasa tentang isu harga gula. Menteri kata, kerajaan Barisan Nasional baik, naikkan subsidi gula daripada 20 sen kepada 54 sen supaya harga gula tetap kekal pada harga yang ada sekarang.

Menteri kata harga gula di pasaran dunia meningkat, namun Malaysia tetap dengan harga yang sama kerana prihatin dengan beban rakyat terbanyak. Rujuk petikan berita Utusan di bawah.




Inilah kerja orang politik jahat untuk menipu orang kampung ayam itek lembu dan kambeng. Bila harga gula naik, harga gula Malaysia pun ikut naik. Tapi bila harga gula dunia turun, harga gula Malaysia kekal.

Lihat jadual di bawah, graf yang bersumberkan International Monetary Fund, IMF menunjukkan bahawa sejak bulan Julai tahun lalu, harga gula telah menunjukkan penurunan yang ketara sehingga akhir tahun lalu.

Tapi harga gula Malaysia tetap kekal, malah ada menteri tak tahu malu mengaku kononnya kerajaan bagi subsidi untuk meringankan beban rakyat bawah! Puih!




Tahun lepas kerajaan naikkan harga gula dengan alasan harga gula dunia meningkat. Sekarang harga gula dunia dah menjunam sejak bulan tujuh tahun lepas turunkanlah harga gula Malaysia! Puih!



ReJaM© "Menteri pembohong, akhbar penipu! Puih! "

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan