Guru terkilan dengan taktik terdesak BN mengkaji sokongan

PELBAGAI cara dan kaedah digunakan oleh Perdana Menteri, Najib Tun Razak di dalam mengkaji tahap sokongan rakyat terhadap Barisan Nasional. Beliau ingin tahu adakah BN mampu peroleh kemenangan?

Sebelum ini telah didedahkan di MiLo SuaM berhubung edaran borang kaji selidik untuk mengkaji sokongan para guru terhadap Barisan Nasional rujuk sini [Guru terpaksa].

Najib hanya akan mengumumkan pilihanraya jika beliau yakin bahawa Barisan Nasional mampu menang besar dalam PRU 13. Beliau sedar jika BN gagal mendapat majoriti dua pertiga, Muhyiddin Yassin akan menggunakan alasan itu untuk memaksa beliau meletak jawatan seperti yang berlaku kepada Abdullah Badawi.

Maka tidak hairanlah jutaan wang, tenaga dan masa terpaksa digunakan untuk mengkaji tahap sokongan rakyat kepada Barisan Nasional. Wang pembayar cukai digunakan demi kepentingan parti Barisan Nasional.

Satu lagi taktik terdesak didedahkan oleh salah seorang sahabat pembaca MILo SuaM. Di bawah ini screenshot email yang dihantar kepada ReJaM© mendedahkan bagaimana beliau diajukan soalan-soalan berunsur politik.



Pengirim email yang mendakwa dirinya seorang guru ini meluahkan rasa terkilan terhadap tindakan menjejaki pengundi-pengundi sampai begini sekali. Kalau kita lihat dari sejarah, inilah kali pertama BN berusaha keras untuk mengkaji sokongan rakyat terhadap mereka.

Sudah diketahui umum bahawa Najib Razak sangat lemah di dalam membuat keputusan. Maka sejumlah wang yang besar, masa dan tenaga terpaksa dibelanjakan untuk membantunya memilih tarikh PRU ke 13.


ReJaM© "Duit siapa yang digunakan kalau bukan duit rakyat? "

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan