Sekolah cuba selindung kes keracunan susu 1 Malaysia

SALAH sebuah sekolah rendah di Pahang dilihat cuba menutup kes keracunan makanan oleh lebih 20 pelajarnya akibat meminum susu 1 Malaysia yang dibekalkan di sekolah.

Hal ini dilaporkan oleh Sinar Harian, di mana tindakan pihak media untuk mencungkil kes ini bagi mengesahkan dakwaan kes keracunan minuman itu dihalang oleh pihak tertentu di perkarangan sekolah berkenaan [Sinar].



Sebelum ini, di pihak Pakatan Rakyat pernah melakukan satu ujikaji sampel susu 1 Malaysia yang menyaksikan terdapat pencemaran bakteria di dalam produk tersebut.

Bagaimanapun hal itu diremehkan oleh menteri di pihak Rejim Barisan Nasional yang menyifatkan bahawa pihak Pakatan Rakyat hanya suka mencari salah mereka dan membangkang segala usaha mereka untuk rakyat [Malaysiakini].



Akhirnya terbukti susu 1 Malaysia begitu rendah kualitinya untuk dijadikan minuman budak sekolah dengan pencemaran bakteria yang mengundang padah.

Difahamkan, meskipun banyak kes keracunan produk 1 Malaysia ini yang pernah berlaku, namun kes ini sengaja disembunyikan bagi menjaga nama baik Najib yang mengasaskan gagasan 1 Malaysisa.

Barang murah tentu sekali kualitinya pun rendah, Najib yang terkenal dengan jolokan Bapa Pengumuman akhirnya terpaksa menerima hakikat bahawa produk 1 Malaysia yang murah itu berkualiti rendah.

ReJaM© "Patut bagi anak menteri minum susu 1 Malaysia ni biar dia rasa..."

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan