Daniyar guna nama samaran untuk sembunyi di Malaysia

AKHBAR berpengaruh New York Post sebelum ini ada melaporkan bahawa bakal besan Najib Razak, Maira Nazarbayev memiliki beberapa nama samaran.

Tujuan dia menggunakan nama samaran, bagi mengelakkan diri daripada ditahan oleh Pihak Berkuasa Kazakhstan termasuk Polis Internasional, Interpol kerana dikatakan terlibat dengan jenayah penculikan dan peras ugut.

New York Post turut melaporkan bahawa bakal menantu Najib, Daniyar Nazarbayev yang dikatakan terlibat dengan kes penipuan pula menghilangkan diri dan tidak dapat dikesan [New York Post].



Semalam cerita ini kembali hangat apabila Maira Nazarbayev, bakal besan Najib ditangkap oleh Interpol di Dubai [Maira Nazarbayev ditangkap].

Berita itu turut dihangatkan lagi pendedahan dua keping gambar bakal menantu Najib Razak itu yang dilihat sedang menjalani latihan ketenteraan dipercayai di Malaysia.

Kalau melihat kepada gambar yang didedahkan itu, nampaknya Daniyar turut mengikut jejak langkah ibunya yang menyamar mengunakan beberapa nama samaran.

Daniyar dilihat menggunakan nama "BEN" yang ditampal pada baju seragam ala tentera yang dipakainya semasa menjalani latihan.



Baca juga di Blog Anak Sungai Derhaka yang menceritakan bagaimana Logo yang dipakai oleh Daniyar ini menguatkan lagi bukti bahawa beliau berada di Malaysia rujuk sini [ASD]


ReJaM© "Apa agaknya nama samaran Najib ketika diburu Interpol nanti?"

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan