Saudagar gelang Ac Mizal cabar Abby Abadi berdebat

BARANGKALI tak perlu diceritakan lagi kisah AC Mizal saudagar gelang yang pernah kecoh suatu masa dahulu apabila didakwa menjual gelang penipu untuk menipu orang Melayu.

Tapi lain pula ceritanya kali ini. AC Mizal semalam mengeluarkan cabaran debat secara terbuka kepada Abby Abadi yang menurutnya pelakon watak Inspektor Aliza itu telah melakukan kutukan ke atas PDRM.

Difahamkan AC Mizal melantik dirinya sendiri sebagai mewakili anak-anak Polis Malaysia kononnya membela perasaan anak-anak Polis yang terasa hati dengan kenyataan Abby Abadi.



Hal ini dikatakan berpunca daripada kenyataan Abby Abadi di dalam ucapannya ketika menyertai perhimpunan membantah ISA di depan Kem Tahanan ISA Kamunting minggu lalu, di bawah ini rakaman ucapan beliau.



ReJaM© nak ucapkan tahniah kepada Abby Abadi kerana berani menegakkan keadilan menentang undang-undang gila menahan orang tanpa membenarkan orang itu membela dirinya.

Salah tak salah belakang kira, yang penting dia boleh tahan orang Ikut Suka Aku (ISA).

ReJaM© sendiri anak seorang Polis, dan secara jujurnya langsung tak terasa hati dengan kata-kata Abby Abadi, malah menyokong beliau menentang undang-undang gila ini. ReJaM© percaya ramai lagi anak Polis di luar sana yang senada dengan ReJaM©.

Apapun saudagar gelang sakti ini nampaknya bijak mengambil peluang menonjolkan diri manalah tahu boleh jadi calon PRU 13 nanti. Apa yang lucunya, beliau mencabar perempuan untuk berdebat kah kah kah...




ReJaM© "Woi AC Mizal, Najib kata debat bukan budaya kitalah kah kah kah... "

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan