Segar di ingatan Najib gelar Ikhwanul Muslimin pengganas

HARI ini Utusan Malaysia melaporkan, Najib Razak mengutuskan ucapan tahniah kepada presiden baru Mesir, calon Ikhwanul Muslimin sempena majlis angkat sumpah beliau sebagai presiden baru Mesir.

Kalau kita lihat dalam laporan ini, Najib nampaknya cuba berbaik-baik dengan Mohammed Mursi kerana beliau sudah menjadi Presiden Mesir, sudah memegang tampuk kuasa.



Sebelum ini, National Review melaporkan, Najib secara terbuka pernah menggelarkan gerakan Islam, Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas di dalam ucapannya di Turkey.

Malah tanpa rasa bersalah mendakwa Presiden Ulama Dunia, Sheikh Yusof Al-Qaradhawi yang juga merupakan ketua bahagian kerohanian Ikhwanul Muslimin sebagai membawa kesesatan di Timur Tengah.

Apabila dikecam oleh banyak pihak berhubung kenyataannya itu, Najib cuba berdolak dalih, namun mengulangi semula kenyataan kononnya dunia memandang Ikhwanul Muslimin sebagai pengganas.

Lihat dengan mata kepala anda kenyataan yang keluar daripada mulut Najib dalam video yang dimuat naik oleh Umno sendiri.



Namun Najib tidak menafikan dakwaannya yang mengatakan Dr Sheikh Yusof Al-Qaradhawi sebagai membawa kesesatan ke Timur Tengah sampailah ke hari ini.

Sebut pun tidak, apa lagi nak minta maaf dan tarik balik kenyataan...

Namun kini selepas Ikhwanul Muslimin memegang tampuk kuasa kerajaan Mesir, Al-Fadhil Ustaz Sheikh Haji Najib Razak Ibni Monggolia mula nak buat baik nak menempel kepada gerakan Islam yang dicacinya sebelum ini.


ReJaM© "Hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong..."

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan