Pelumba negara, Zulfahmi lari dari podium ketika rai kemenangan

PELUMBA negara Zulfahmi mencipta sejarah apabila berjaya mendapat tempat kedua dalam kejuaraan Malaysian Motorcyle Grand Prix, di litar Sepang semalam.



Namun ada cerita menarik di sebalik kemenangan beliau. Rakaman video ketika berada di atas podium, menyaksikan anak muda itu melarikan diri di saat meraikan kemenangan. Kenapa? Lihat video di bawah.


Biasa kita lihat pelumba-pelumba dari luar negara (Mat Saleh) akan menggoncangkan botol arak dan menyemburkannya sebagai meraikan kemenangan di atas podium. Sebab itulah Zulfahmi melarikan diri takut terkena semburan arak.

ReJaM© "Tapi ada anak pemimpin yang mengaku Islam jadi tauke arak Filipina, San Miguel... "

5 Comments

  1. Syukur dan bangga ada anak melayu bersifat seperti beliau. Tahniah kepada ibubapa beliau kerana berjaya mendidik beliau tidak seperti bekas PM kita yang kononnya berjaya memimpin negara tetapi tidak berjaya mendidik anak!

    ReplyDelete
  2. Syukur dan bangga ada anak melayu bersifat seperti beliau. Tahniah kepada ibubapa beliau kerana berjaya mendidik beliau tidak seperti bekas PM kita yang kononnya berjaya memimpin negara tetapi tidak berjaya mendidik anak!

    ReplyDelete
  3. hidup dlm kehijauan23 October 2012 at 05:56

    Disiplin yg ditunjukan sbg bukti anak muda kita tidak takut Islam..kecuali pemimpin Umnogok sakai je yg geletar lutut bila dgr tentang pelaksanaan Islam menyeluruh...

    ReplyDelete
  4. Two thumbs up for zulfahmi!!!and say NO to UMnongok!!!...

    ReplyDelete
  5. Dah dia sbgai islam memang lah dia lari dari arak...ape kena mengena dgn umbo plak???umno cuma pertubuhan bkn nya agama...lol

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan