Kementerian Pengajian Tinggi sebar surat tipu tentang Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112

NAMPAKNYA satu demi satu usaha dilakukan untuk menggagalkan Himpunan Kebangkitan Rakyat #KL112 yang dijadual berlangsung di Stadium Merdeka esok.

Sepucuk surat daripada Kementerian Pengajian Tinggi, KPT yang ditandatangani oleh Ketua Setiausaha KPT Datuk Ab. Rahim bin Md Noor yang dihantar kepada semua Naib Chancelor dan Ketua Exekutif IPTA dan IPTS jelas merupakan surat penipu.

Surat itu meminta pihak universiti agak menasihatkan para pelajar supaya jangan terlibat dengan perhimpunan haram, Himpunan Kebangkitan Rakyat di Stadium Merdeka esok. Namun hakikatnya Himpunan Kebangkitan Rakyat bukanlah himpunan haram.



Pihak polis sendiri telah bersetuju untuk bekerjasama dengan penganjur dan peserta Himpunan Kebangkitan Rakyat. Malahan mereka telah menyediakan pas media, dan marshal untuk membantu melicinkan himpunan esok.

Selain itu pihak Stadium Merdeka juga telah meluluskan permohonan untuk menggunakan Stadium Merdeka bagi tujuan perhimpunan. Jadi kenapa surat dari KPT ini tulis himpunan haram?

ReJaM© "Sebenarnya pengirim surat yang haram jadah kah kah kah... "

Sumber: MMU Portal

6 Comments

  1. Kalau perhimpunan anjuran umno blh pulak.siap bas dan duit mkn lg.Double std.Tak faham apa itu demokrasi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lu yg xguna otak..! .umnok msti la boleh.. Biarla nk bg bas n mkn ke. Rezki tu.apa ada hal, dia da bg,sebat sje la. Tp da bg mcm2 pun,mcm xramai je. Tlg la najib.

      Delete
    2. Maksud demokrasi tu ialah patuh pada UMNO, MACAI & LICKERS nya. Non negotiable... With benefit provided such as... Apa ek? Aaaa... Aaa... Apa ek?... Tak pe... Lupakan dulu... Tapi itu lah dia maksud demokrasi.

      Delete
  2. Orang yg tanda tangan surat ni anak haram

    ReplyDelete
  3. Dia bukan anak haram... yg suruh dia sign tu yg haram.. ni jelas perbuatan org politik memperalatkan kakitangan awam. Di kpt yg berkuada adl menteri bukan ksu. Sila selidik.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan