SPR sengaja timbulkan kekeliruan tentang undi pos dan undi awal?

SEMALAM heboh di Buletin 130, TV3 mengenai laporan polis yang dibuat oleh SPR terhadap blog MiLo SuaM berhubung aduan salah seorang anggota polis yang mendakwa telah diarahkan mengundi pada 23 April 2013.

MiLo SuaM telah menyiarkan aduan beserta bukti rujuk sini ~ Anggota polis mengundi hari ini yang dikirim oleh anggota polis tersebut.

Kononnya mereka mendakwa MiLo SuaM menyiarkan fitnah. Namun sebenarnya SPR sendiri telah mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan sebelum ini. Lihat kenyataan SPR yang dilaporkan oleh portal Kosmo bertarikh 11 April 2013 di bawah ini baik-baik.



Baca baik-baik ayat di atas, "Pengundian awal mula diperkenalkan pada PRU-13 bagi menggantikan undi pos". Apa makna ayat ini? Bukankah ia bermaksud undi pos sudah digantikan dengan undi awal?

Lantaran itulah salah seorang anggota polis yang diarahkan mengundi terkejut kerana menyangka bahawa beliau diarahkan untuk mengundi awal pada 23 April 2013 sedangkan undian awal sepatutnya diadakan pada 30 April 2013.

Laman facebook rasmi PDRM juga mengesahkan bahawa anggota polis telah mula mengundi pada 23 April 2013. Lihat printscreen di bawah atau rujuk link ini ~ Facebook PDRM




Anda nilailah sendiri sama ada MiLo SuaM memfitnah atau SPR (sebut Suruhanjaya Penipu Rakyat) yang mengeluarkan kenyataan bangang untuk mengelirukan rakyat? Samdol wal bahalol!

Lebih lucu lagi Buletin 130 melaporkan MiLo SuaM memfitnah anggota Polis sudah melakukan proses undi pos, padahal memang betul polis sudah melakukan undi pos dan perkara ini disahkan sendiri oleh Polis kahkahkah...

Lihat rakaman video di bawah dengar baik-baik apa yang disebut oleh pemberita ini. Inilah akibatnya bila terdesak sangat nak jadi macai Barisan Nasional.



ReJaM© "Tepuk akal tanya otak siapa yang bangang? "

31 Comments

  1. Akibat terlalu banyak spin cerita sampai Milo sendiri pening pening. Bila masa lak Polis buat undian.

    Apapun elok Milo minta Polis yang kononnya diarahkan mengundi tu tampil bantu siasatan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. X yah suruh polis tu tampil. Nak polis tu kne ambik tindakan ker. X kan x tau apa akibatnye.

      Delete
    2. Takut kantoi fitnah lh tuu..perrrgh da!!!

      Delete
  2. Salam perjuangan bro,
    di harap dapat teruskan pendedahan tentang Suruhan Penipu Rakyat ni. Seboleh-bolehnya bawa perkara ini ke peringkat tertinggi pimpinan Pakatan Rakyat.

    ReplyDelete
  3. Alamak milo ter keliru pulak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha. Cai bn x spin lg ker tuk cover malu tu. Poooooooddddaaaah.

      Delete
    2. Spinning gasing.. wing twing... satu ckp lain.. satu lai ckp lain.. drama malaysia.. dah staraf holiwut .

      Ichikurt

      Delete
  4. ku sangka milo rupanyer cirit puak pr yang kuat spin.bula dh kuat spin milo ppn fening lah

    ReplyDelete
  5. Kan aku dh agak akan tersungkur lah "milo suam" kedalam lokap satu hari nnt dibawa bersamanya fitnah2 yg direka2 utk cai2 pr dn pas heee....

    ReplyDelete
  6. Yang benar tetap benar..kalau dah ada bukti yang nyata..Spr saman 100 juta ke milosuam..kalau tak berani maknanya benarlah ksta pepatah melayu...takut kerana salah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang benar pepatah melayu, takut kerana salah..sbb tu x berani saman dato eskay..dgn ummi hafilda lagi la kecut..nak sebut nama pun x berani.

      Delete
    2. nak buat apa saman eskay ngan ummi hafilda tu? mengabihkan boreh yo...dua2 tu tak ada kepentingan langsung = hampehhh

      Delete
    3. Suruh lh milo saman 100 juta dkt spr @ pdrm, jgn TAKUT!!!...betul lh kata pepatah bapak borek ank jentik2..

      Delete
  7. Yang benar tetap benar..kalau dah ada bukti yang nyata..Spr saman 100 juta ke milosuam..kalau tak berani maknanya benarlah ksta pepatah melayu...takut kerana salah

    ReplyDelete
  8. Sgt2 mengelirukan.
    Mule2 kate undi awal ganti undi pos.
    Jadi pemahaman kite yg bace paper tu,undi pos dah xde,ganti dgn undi awal.
    Tapi yg pelik kat website spr,die mention yg undi awal sort of alternatif je utk undi pos coz x semua polis dgn tentera sempat mengundi pada 30/4/2013 even dah diawalkan.
    So maknenye both undi awal dgn undi pos ade.
    Sepatutnye spr announce yg undi pos kekal,dan undi awal diperkenalkan,xdela terkeliru camni.
    Yg ko gi announce undi awal ganti undi pos,mesti la org ingat undi pos dah xde.
    Pastu tibe2 ade org undi lagi awal dari 30/4/2013,mesti la sume tergezut.
    Yg peliknye,kalau ko nak kekalkan undi pos,apsal tak include tarikh mula undi dlm tarikh2 penting pilihanraya? (Ikut website spr x mention pun tarikh mula undi pos)

    ReplyDelete
  9. Orang lain semua boleh faham cuma Milo saja yang confuse. Macai PR tak yah cakap le, sememangnya confuse dari dulu lagi.

    Kalau confuse tak ganggu orang kita masih boleh sabar. Ini tidak, confusenya menyusahkan orang dan salahkan orang lain.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini bukan masalah confuse, ini masalah spr bangang. macai2 yg konon2 nya nak tunjuk pandai pun sama jer bangangnyer.

      Delete
    2. dan macai mereka akan terus memberi hujah yg mencarut utk cover geng mereka.bile kalah hujah,mule la meroyan.patut ketua mereka takut berdebat. macai aka cybertrooper aka sampah.

      Delete
    3. Macai umno bodo, xde modal nak bhujah mule melalut. Isu lucah jd modal.

      Delete
    4. Aku setuju,beberapa hari aku dok komen dekat blog2 politik, macai2 umno ni kalau dah xde modal nak berhujah tu, either meroyan aka mencarut @ lompat pegi isu lain @ kedua2nya skali.hahaha.

      Delete
    5. Yg jelas lg nyata..puak2 diorg mmd xde isu ape pun..dr layan dieorg baik layan kucing

      Delete
  10. sudah2lah macai PR&macaiBN... jangan bergadoh sesama melayu, malu
    dgn bangsa asing... masa mengundi nanti, pangkah saja lah... (atooi)

    ReplyDelete
  11. milosuam dah sejuk!!! tu la lain kali selidik dulu sebelum sebarkan apa2 cerita! agak2 la kan ada x PR beri bantuan kat ngko nanti

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah ada..ko xpecaya pada Allah ke???

      Delete
    2. milosuam dah sebarkan fitnah tapi knape anon 27 april 4:20pm nak kaitkan fitnah dgn Allah lak?

      Delete
  12. teruskan milosuam.i am supported you anytime.

    p/s : lawaklah polis tu.sebut nama milosuam pun mcm nak mengeja

    ReplyDelete
  13. Wahai sahabatku seluruh anggota SPR, kamu orang sedar tak jika kamu membuat penipuan dalam pilihan raya bermakna kamu menipu dalam pemilihan pemimpin negara yang ditentukan oleh rakyat.Ia bererti kamu melanggar amanah dan berlaku zalim kepada rakyat. Kami rakyat Malaysia yang dizalimi akan berdoa agar kamu semua anggota SPR yang terlibat dalam penipuan pada PRU-13 supaya bertaubat dan jika kamu masih juga bertindak zalim maka kami akan doakan agar kamu semua akan ditimpa malapetaka dan bala dari Allah SWT di dunia dan diakhirat kelak atas perbuatan zalim yang kamu lakukan.Tunggu dan lihat pembalasan dari Allah SWT.

    Rakyat yang dizalimi

    ReplyDelete
    Replies
    1. As salam saudara..jangan lupa berdoa sekali pada ALLAH SWT agar kita diterangkan hati untuk menyelidik dan menyiasat sesuatu perkara supaya tidak terus mengatakan FITNAH..dan berdoa disejukan hati kita supaya berdoa utk kemaafan org dr ALLAH SWT bukannya berdoa mtk balasan/hukuman pada seseorg, takut takut balasan tu berbalik pd kita tanpa kita perasan itu lh balasan..

      Delete
    2. Allah bagi org yg dizalimi doa yg makbul.rkyt mmg dh dizalimi berpuluh tahun oleh Barisan yg lgsg tiada rasa Nasionalisme.knp takut nk bdoa n pk doa tu bbalik kt kite?bkn kte yg zalim pd mereka.klau xtau jgn nk blagak pndai..sme.

      Delete
  14. Milo suam yg dah sejuk dan basi sb menangis kena tgko td.. Kenyataan spt betul mmg undi pos tlh digantikan undi awal.. ttpi undi pos ttp ada utk polis atau askar yg kn tugas luar dan xberada dikwsn mngund. Xdpt balik utk mngundi awal.. ko tu otak bengap xtau paoe pon buat ceria skang dah menangis...

    ReplyDelete
  15. Allah menguji hamba2Nya.


    *cant say much. Cuma berfikir dengan kata2 kalian. Perkara yg sememangnya benar,pasti suatu hari nanti Allah akan tunjukkan. Yang mana salah,maka hidupnya xakan pernah senang.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan