Loading...

Menteri Minta Pengundi Cina Sokong Calon Cina - Perkauman Sempit Bn Berterusan

KENYATAAN MEDIA
18 MAC 2014

Menteri Minta Pengundi Cina Sokong Calon Cina - Perkauman Sempit Bn Berterusan

1. Pilihanraya kecil Kajang sekali lagi menyerlahkan sifat perkauman Bn yang memecah-belahkan rakyat. Dasar pecah perintah yang diamalkan oleh penjajah terus menjadi legasi pemerintahan hingga ke hari ini.

2. Strategi mereka melebelkan PKR dan PR sebagai liberal dan melebihkan orang bukan melayu khususnya cina di kalangan kelompok melayu namun di kelompok masyarakat bukan melayu melebelkan PR sebagai ekstrimis Islam dan menindas bukan melayu telah menjadi perkara rutin.

3. Terbaru, ucapan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Tan Sri Joseph Kurup kepada pengundi Cina dalam sebuah majlis di Kajang pada 16 Mac lepas, dengan jelas dan sedar dia mengatakan kepada orang cina supaya mengundi calon yang terdiri daripada kaum cina. Ucapan berbaur perkauman tersebut mendapat liputan beberapa media termasuk Malaysiakini. sila klik http://www.malaysiakini.com/news/257277

4. Ucapan penuh berbau perkauman ini juga berlaku ketika Bn menyalah-guna bantuan kerajaan bagi tujuan kempen pilihanraya. Bantuan berupa beras, kerusi roda, barangan keperluan asas serta baucar beli-belah telah diagihkan. Program yang dinamakan "Sayangi Komuniti" itu dianjurkan Rukun Tetangga, zon Kajang yang terletak di bawah Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional.

5. SAMM turut persoalkan bagaimana seorang menteri JPM boleh menggunakan perbelanjaan dana rakyat di bawah peruntukkan Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional? 

6. Jika menggunakan 'sifir' perkauman Bn orang cina patut sokong orang cina maka apakah ia juga bermaksud orang melayu harus sokong calon melayu di PRK N25 Kajang? Jika berasaskan sifir perkauman Bn, DUN Kajang majoriti komposisi pengundi Melayu lebih tinggi kenapa tidak dibenarkan Umno sahaja bertanding?

7. Mengenai serangan propaganda Bn yang menyatakan Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail hilang kelayakan untuk dipilih kerana pernah meletakkan jawatan sebagai Ahli Parlimen Permatang Pauh. Ia sama sekali serangan dangkal cuba memperbodohkan rakyat. Peruntukkan undang-undang tidak menghalang mana-mana individu yang meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen selepas tempoh 5 tahun dari tarikh jawatan dilepaskan.

8. Perlu ditegaskan perletakan jawatan pada tahun 2008 ialah kerana memberi ruang pada Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dunia maklum telah dihukum secara salah. Pada ketika itu juga Kak Wan menyebut dengan jelas ingin menumpukan kepada urusan keluarga dan menyambut tuntutan betapa Anwar Ibrahim harus segera ke Parlimen.

9. Namun pada ketika itu mungkin Kak Wan mungkin seperti yang lain, tidak menyangka regim sanggup menggunakan skrip konspirasi yang hampir sama untuk menghina Anwar dan keluarga. Maka Kak Wan sekali lagi muncul menggantikan Anwar Ibrahim menghadapi konsirasi kotor regim pemerintah.

10. Perlu diingat calon Bn juga pernah meletakkan jawatan hanya kerana dia tidak sebulu dengan pimpinan Mca. Apa hasilnya dia meletakkan jawatan kepada pengundinya pada ketika itu?  Apa jaminan calon Bn di PRK N25 Kajang tidak meletak jawatan sebagai Adun ketika Mca dalam Bn masih bergolak dan tidak sebulu?

che'GuBard
Pengasas
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)

Post a Comment

45 Comments

  1. Saye lebih cina dari cina kate kak wan..

    ReplyDelete
  2. Bukan ke cheGubedul ni ketika dulu pernah ditangkap membedul isteri orang dalam hotel pada pukul 2pagi..
    Kaharrkkkk...tuih.... Nak cerita soal intergritilah konon, soal perkauman lah konon, dan bagai lagi lah konon.. diri sendiri pun tak bermoral... Puuii...bini kawan pun kau balun.. haaram jadah bak kata nuor..

    ReplyDelete
    Replies
    1. baca Surah Al Kahfi...
      untuk mengelak fitnah Dajjal

      Delete
    2. Minta maaf anon 17.43 yang kau maksudkan tu badrol amin bukannya chebedul ni.. tapi tak kesahlah janji orang PgayR.. kahkahkah...

      Delete
    3. Main sondol sibangang mcm babi hutan.

      Delete
  3. Dh 6taun perintah selangor br turun kajang nk bela nasib peniaga, nk renovate stadium, nk setelkan mslh banjir, kesesakan bla bla bla.. Selame ni dok mengangkang je ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. nk renovate stadium....ke sedang renovate ?!
      ...abang jangan buat keriru...pening ahhh..

      Delete
    2. Kalau sedang renovate maknenye si rafizi lembu salah cakap la..pening ahhh..

      Delete
    3. Stadiumruntuh berani komen pasal stadium je..yg lain no komen..

      Delete
  4. Sibuk je cybertroopers umno ni tak habis2 fitnah

    ReplyDelete
  5. Kahkahkah..tak da modal nak tangkis serangan cikguBard lah tu maka klurlah fitnah.
    cybertroopers umno ni memang dr kturunan yahudi laknatullah asyik mmfitnah saja kerja dia....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul ke dia cakap lubang ekzos saipul kalau di jentik masih berdenting lagi.. kahkahkahkahkah... Geli hati aku mendengarnya...

      Delete
    2. 19:29 lu simpan je lu pnye gangster tu.gua nk tye lu 1 soalan je.klau lu x bebal rsa lu blh jwab kot.sape yg mncipta lu ngn gua.sbb bila lu ckp laknatullah berat bro.tlng jwab.

      Delete
  6. habis kau orng mgata orng ape.cri la modal lain.asal bile nk mgundi je dua alasan grup pkr n pr ni pkai bile orng lain bcakap psal dia orng smuenye fitnah n undi antu.lain x ada.lpas ckp yahudi le,dajjal lesesat le laknatkan orng.ooi jendul jendul pkr ni kau tjuk kan mana islam kau ni.jawab pkai ilmu jgn jwab mcm bdk x ckup umur.mcm bagus je

    ReplyDelete
    Replies
    1. adalah dinasihatkan supaya berhati hati dengan fitnah umno...ehh..Dajjal

      Delete
    2. ya la ustaz x ckup umur.da skolah blum.da agak da ni je jwapannye.kecian gi skolah ye lpas blk skolah tido.x yah post komen cmtu.pnat jari je..ehh lmbab n bebal ye

      Delete
    3. Budak yg x cukup umur lebih mulia dari manusia tua yg BanganG.... sia-sia jadi tua ...percaya kata kata dari pungkok seipul

      Delete
    4. ya le bro lbh mulia.tang mane mulia cuba britau.mne tau aku blh tpesong ikut kau bro.sape yg bangang ni.kau ni da lmbab ok le tu tmbah lak bngang.bile msa pulak punkor blh bkata kata.betul betul kesian kau ni

      Delete
  7. bos kau anwar tu klau kdi talam 2 muka x komen plk.dgn mlayu ckp lain ngn cina ckp lain ngn india ckp lain.jgn le jdi lmbab n bebal sgt

    ReplyDelete
    Replies
    1. macam BN pulak melayu cina india asing asing ...

      Delete
    2. adoi penat la kau ni.asing ape bende yg kau ckp ni jendul

      Delete
    3. dapat elaun fitnah pun penat ?

      Delete
    4. aaa 21.31 kau ckp atas tu btul ada bukti ke atau main sdap mulut.klau x ada bukti da kire fitnah tu sbb rmai yg mbaca ni.tlong jwab sblum jatuh hukum

      Delete
    5. ...jawab sebelum jatuh hukum...
      fuyoo...

      Delete
    6. fuyoo je cian da bjendul lmbab ditmbah bebal plk ckup utk dihntr kesekolah lgi.jgn mrah bhai

      Delete
  8. dlm blog bn...xda sekor pn macai pr komen...smua blog bn dh surf...tp dlm blog pr...ada macai bn....knpe jd mcm ni???org xska surf blog bn ke? cuba citer skt

    ReplyDelete
    Replies
    1. Blog mana yg kau cakap tu?? Buktikan!

      Pemuda Umno

      Delete
    2. 2:16. Lu ni bodoh lah..mna ada geng pr di bayar godam blog umngok..

      Delete
    3. Pencacai mana berani masuk blog pro BN takut nanti kepanasan, macam jin setan kepanasan bila dengar bacaan Alquran.. lagi pun tak ada isu yang boleh disanggah oleh pencacai pr dalam blog pro BN.. apabila tak dapat beri komen balas, seperti biasa semuanya di katakan dibayar, macam komen anony1026 ni... Rasanya bapak dia pun bayar seseorang supaya mak dia mengandungkan dia sebab bapak dia tidak berkemampun.. hahahaha.. jangan marah ya cai ini cuma teory jika dikatakan semua boleh dibayar.. bila dah bodoh janganlah bodohkan orang..

      Delete
  9. Sapa nak baca blog umno... semua penuh dgn fitnah macam blog papagemok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sapa baca blog lobang taik....penuh dgn fitnah...ubat tenaga batin...krim pelincir lobang taik dan muka2 pelaku maksiat....anwar bin ibrahim...

      Delete
  10. Mohon jasa baik saudara milo suam untuk menutup ruang komen krn sy mendapati dalam ruangan komen puak umno byk menaburkan fitnah dan menjadi tempat mereka mencari nafkah dr ruangan ini dan dikuatiri bayaran yg diterima digunakan utk makan minum anak2 mereka.. Kesian anak2 mereka krn saban hari disuap dgn rezeki haram dan akhirnya dikuatiri anak2 mereka akan menyusah kita dan negara apabila mereka besar kelak. Dan saudara milo suam juga akan dpertanggungjawbkan
    Krn sengaja mbuka ruang untuk mereka
    Menaburkan fitnah.. Wallahualam..sama2 kita fikirkan.. Sy melihat org2 umno sgup melakukan apa saja demi mpertahankan tuan mereka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Btol gak tu

      Delete
    2. Hahaha....korang sentap ker??!!!
      Cai...aku bekas pkr cai....
      Aku suka bagi komen dlm milobasi nie krn benci anwar aljuburi tu...
      Tu jer....lagipun aku tak ada anak yg nak disuapkan cai....cukup sekadar aku meluahkan betapa menyampahnya aku dgn mat liwat tu...
      Aku tulis bukan nak dpt duit dr umno atau bn.....tapi benci dgn anwar...

      Delete
    3. Kalau semuanya boleh di bayar boleh lah jugak dikatakan yang mak anony1507 pernah jual diri jadi pelacur..

      Delete
    4. Ha ha ha anony16.00 dulu ko pencacai pkr? Ko kena jubo dgn anwar ko masuk umno pulak besok ko kena jubo dgn najib ko masuk mca.. Lepas ko masuk mca ko kena radak jubo ko masuk dap.. Ha ha ha.. Baik ko pg sikat bulu puki mak ko lg bagus ha ha ha

      Delete
    5. Aku tidak ber pati.. aku menentang penjuburan.. tidak mungkin aku dapat lakukan seperti yang kau lakukan pada puki mak kau....

      Delete
    6. Korang bertekak psl pukimak ko apahal.tak psl2 mak hangpa terlibat.

      Delete
  11. Macai style.. Xpasal2 mak anony 1507 dituduh pelacur.. Tgu la hari pembalasan Allah besok.. Tu pun klu macai pecaya la adanya hari pmbalasan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu hanya teory bukan tuduhan.. jika semuanya boleh di bayar dan menyuap rezeki yang haram seperti yang dia katakan, tak salah rasa nya untuk mengatakan mak dia menjual diri walau pun tiada bukti. Sedangkan dia tidak memberi kan bukti... Kalau orang percaya adanya hari pembalasan tidak akan ada nya orang yang mahu mengangkat peliwat tegar jadi pemimpin. Inngat lah yang esa begitu murka dengan perbuatan sodom dan Percayalah bagaimana rakyak sodom di hancurkan ketika dibumi lagi, tidak pun ditunggu di hari pembalasan,.

      Delete
  12. abis grup lu orng ni kononnye pejuang rakyat yg derita dan ditindas tpi setiap kli blog milo ais asyik kne belasah je.klau majoriti pasti puak bn kne blasahnye.tpi bn blasah yg fakta je bkn ckp kosong x ada bukti.

    ReplyDelete
  13. pencacai2 umno smuanya kaki jobo seipul n kaki sebar fitnah n prcayalh clon mca dara tua tu akn kahwin dgn aku bila klh nanti d kajang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian kau ni bhsi.smpi tdesak cmctu.ya le dlm pkr asyik tgk bontot je ye x

      Delete
  14. aku sokong 9000%%%%%%%

    ReplyDelete
  15. mmg dh d jangka mca bn akn kalah d kajang krn org2 kajang sayangkn PR krjaannye....aku pun nak undi pkr

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda