Loading...

Najib umum Akta Hasutan 1948 dimansuhkan melalui facebook

KEBELAKANGAN ini ramai pemimpin politik termasuk ahli akademik didakwa di bawah Akta Hasutan 1948.

Hari ini aktivis mahasiswa saudara Safwan Anang dijatuhkan hukuman penjara 10 bulan di bawah Akta Hasutan 1948.

Masihkah kau ingat? 

Pada 2012, riuh rendah media dan penyokong Barisan Nasional apabila Perdana Menteri, Najib Razak ‎mengumumkan Akta Hasutan dimansuhkan

Pada waktu itu, Najib melambung-lambung dipuji, sebagai pemimpin yang memahami denyut nadi rakyat, mendengar suara rakyat, pemimpin yang menepati janji, pemimpin yang berani, pemimpin yang bijak bla bla bla...

‎Najib turut mengumumkan pemansuhan Akta Hasutan 1948 melalui facebook beliau — Facebook

Ramai juga yang berpendapat bahawa janji Najib itu hanyalah janji yang tak boleh dipakai, di pihak Pakatan Rakyat pula menggelarkan ia sebagai 'janji dicapati'

Hari ini, selepas kita lihat dengan mata kepala sendiri ramai pemimpin Pakatan Rakyat termasuk aktivis mahasiswa didakwa dan dihukum di bawah Akta Hasutan.

Maka terbuktilah bahawa Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak seorang 'penipu' dan beliau nampaknya tidak kisah digelarkan sebagai 'penipu' yang hanya menabur 'janji dicapati'‎.

"Sekali menipu susah orang nak percaya, apa lagi bila sudah banyak kali menipu..."

Post a Comment

23 Comments

  1. Siapa tak kenal Najib? Penipu besar, kalau sepuluh kali dia janji 70% adalah janji penipu...

    Dulu datang tempat aku nak bagi bantuan, sampai anak aku dah 5 tahun tak dapat bantuan, PM bodoh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko tu yg bodo...si kipas tak ada kredibiliti ko sokong jadi mb....mmg bodo...
      Nepotisme!!!

      Delete
    2. Orang cerita Akta Hasutan ko cerita benda lain. Hehehe *facepalm*

      Delete
    3. Hai ya. Pas cakap besi mana boleh jadi bukti.
      Bukti fb tu tak boleh pakai. Ini fatwa pas.Parti islam satu malaysia.

      Delete
    4. Tinggal orang bodoh saja yang percaya Najib...

      Delete
  2. Kena ada akta baru utk ganti ISA...
    Akta baru tersebut memberi peluang bagi anjeng2 spt safwan anang diadili terlebih dahulu sblm kena kandang...
    Mgkin admin blm pandai membaca ttg sosma iaitu akta yg ganti isa...
    Isa dikatakan tak adil krn pesalah/pghasut ditahan tanpa bicara.Sosma akan tahan bangkai2/anjeng2 yg cuba mencetuskan huru hara atau guling2 atas jln raya dgn diberi peluang bicara di mahkamah...
    Rasa2 nya anjeng2/macai2 bangang di luar sana jgn salah anggap bila isa tak ada boleh kencing sebarang2...
    Jadi bila dah kencing dan berak sebarang kena pandailah basuh sendiri....so sosma sesuai utk macai2 bangang yg tak tahu ttg rukun negara malaysia agar berhati2 berak dan kencing merata2 tu...rakyat tak suka..
    Kpd rakan2 macai safwan anang...berhati2 nak jadi hero kpd pecinta lobang taik....peace yo!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodohnya ko ni, orang cerita Akta Hasutan, ko cerita ISA hahaha sah cybertrooper upahan BN, tulis komen copy paste merata blog hahahaha syarat jadi Macai Umno wajib bodoh hahaha...

      Delete
    2. Bodo2 pon tak macam anjeng spt safwan anang....ingat negara nie mcm negara pecinta lobang taik tak ada undang2...
      Padanlah muka dia klu blm cukup sekolah lagi...hehehe...

      Delete
    3. Si bodoh ni ISA dengan Akta Hasutan pun tak tau beza, tapi ada hati nak komen alahai Umno ni memang bodoh...

      Delete
    4. Dulu zaman isa...hasut kena tahan tanpa bicara...
      Skrg zaman it...hasut kena tahan dan dibicara...salah kena humban dlm jel..
      Harap macai2 pecinta lobang taik berhati2 mghasut rakyat...harap faham yea...:))

      Delete
  3. Daripada Najib, aku lebih percaya Rosmah, sebab Rosmah cuma suka shopping je...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tau ko sokong si Jijah Kipas juga kan? Jijah Kipas kaki seks, laki jolok bontot lelaki jijah lesbian jilat bontot perempuan puihhhhh!

      Delete
    2. Woi kaki fitnah! Mulut bangkai macam celaka!

      Delete
    3. Patut Rosmah dikenakan ISA, tahan tanpa bicara, bahaya dia kalau ada kat luar, habis duit rakyat disapunya

      Delete
    4. Relax2...
      Kesultanan melaka akan melantik si kipas jadi mb...sabar2 tggu perlantikan tersebut...
      Ketum mgkin ditabal sbg peliwat agung di penjara kajang...hehehe

      Delete
    5. Si tukang KIPAS sate gak yg RUGI...penat lelah panas brapi MNGIPAS sate org lain yg sdap2 MENTEDARAH sate..hahaha si zizah yg korg nk jd MB slngor almartny slngor jd negeri FLINSTONE ler kahkah lebai PAS gk yg untung.BULAN JATUH KERIBA..

      Delete
  4. frust ka?
    mb dapat kat PAS?

    marahkan nyamuk rmh tbakar?

    ReplyDelete
  5. KOTA BHARU 4 Sept. - Sekumpulan
    ahli Pas di negeri ini mendesak parti
    itu membatalkan keputusan
    mesyuarat Ahli Jawatankuasa Pas
    Pusat pada 17 Ogos lalu yang
    membuat pusingan 'U' untuk tidak
    lagi menyokong Tan Sri Abdul Khalid
    Ibrahim sebagai Menteri Besar
    Selangor.
    Kumpulan yang terdiri daripada kira-
    kira 20 ahli Pas dari daerah ini,
    Machang, Bachok, Tumpat dan Tanah
    Merah berkumpul secara aman di
    hadapan Pasar Wakaf Che Yeh, di
    sini bagi menyatakan bantahan
    mereka terhadap keputusan itu.
    Mereka berkumpul selama sejam
    sambil membawa beberapa
    sepanduk tertera kenyataan
    mempersoalkan pendirian tidak
    tetap Pas berhubung kemelut di
    Selangor serta mendesak golongan
    Anwarinas disingkirkan daripada
    parti.
    Wakil kumpulan itu, Zakaria Salleh
    berkata, sebagai penyokong Pas
    sejati, mereka terkilan apabila pucuk
    pimpinan parti memberi sokongan
    kepada Datin Seri Wan Azizah Ismail
    untuk menjadi Menteri Besar
    Selangor menggantikan Abdul
    Khalid.
    Keputusan itu katanya, jelas
    membelakangi pendirian Majlis
    Syura Ulama yang berpendapat
    Abdul Khalid tidak membuat
    sebarang kesalahan untuk
    mewajarkan beliau disingkirkan.
    "Sebenarnya, puak Anwarinas ini
    telah berjaya memusingkan
    keputusan Majlis Syura Ulama. Kami
    amat pantang dengan manusia yang
    bertopengkan Pas tapi berjiwa PKR
    (Parti Keadilan Rakyat).
    "Kami desak golongan ini keluar
    sahaja daripada Pas kerana budaya
    tidak hormat dengan Majlis Syura
    tidak pernah berlaku sebelum puak-
    puak berjiwa PKR menyelinap masuk.
    Pas perlu dibersihkan," katanya
    ketika ditemui di sini hari ini.
    Zakaria dalam pada itu menyeru ahli
    dan penyokong Pas supaya mengenal
    pasti mana-mana ahli Pas yang
    cenderung menjadi Anwarinas dan
    menyingkirkan mereka daripada
    parti bagi memastikan kepimpinan
    ulama tidak lagi diperkotak-katikkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apa yg berlaku dgn pas sama spt apa yg berlaku dlm umno dulu...
      Gerakan puak ini cuba mgguling tun dgn cara yg sama...
      Mujur sesuatu yg berniat jahat tidak kesampaian...cuma ketum yg dihalau kluar dr umno krn menjadi aljuburi...

      Delete
  6. KUALA LUMPUR 4 Sept. - Kesediaan
    ahli-ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR)
    untuk terus diperbodohkan Datuk
    Seri Anwar Ibrahim dalam isu
    nepotisme kronik membabitkan
    isterinya, Datin Seri Dr. Wan Azizah
    Wan Ismail sangat menghairankan.
    Ini kerana, ketika Pas sendiri yang
    sebelum ini merupakan penyokong
    kuat Anwar pun sudah 'buka mata'
    dan sanggup menentang usaha
    Ketua Pembangkang mencalonkan
    Wan Azizah, tetapi ahli PKR masih
    gagal melihat amalan nepotisme
    kronik biar pun di depan mata.
    Ahli Majlis Tertinggi UMNO, Dr.
    Mohd. Puad Zarkashi berkata, dalam
    sejarah politik negara belum pernah
    mana-mana pemimpin mencalonkan
    isteri sendiri sebagai menteri besar
    tetapi amalan tidak sihat itu berlaku
    di dalam PKR akibat nafsu politik
    Anwar.
    "Tindakan Anwar ini sebenarnya
    kerana mahu meneruskan talian
    hayat politiknya yang ketika ini
    berada di hujung tanduk walaupun
    beliau tahu bukan sahaja pihak
    Istana Selangor, bahkan Pas sendiri
    menolak Wan Azizah sebagai calon
    Menteri Besar Selangor.
    "Sebab itu bagi saya secara peribadi,
    saya hanya memandang lekeh ahli
    politik seperti Anwar yang sanggup
    mencalonkan isteri sendiri tetapi
    kemudian menafikan ia bukan
    amalan nepotisme," katanya ketika
    dihubungi Utusan Malaysia di sini
    hari ini.
    Anwar dan PKR sehingga kini masih
    bermati-matian mahu menabalkan
    Wan Azizah sebagai Menteri Besar
    Selangor yang baharu bagi
    menggantikan Tan Sri Abdul Khalid
    Ibrahim walaupun dikecam hebat
    pelbagai pihak termasuk oleh Pas
    sendiri.
    Malah, menerusi Ketua Pengarah
    Strategi PKR, Rafizi Ramli yang
    dilabelkan sebagai anak emas Anwar
    yang baharu, parti itu mencabar
    mana-mana ahlinya meninggalkan
    PKR jika tidak bersetuju dengan
    pendekatan Ketua Pembangkang
    tersebut.
    Mengulas lanjut, Mohd. Puad
    berkata, tindakan Anwar bukan
    sahaja tidak beretika dan menggugat
    kestabilan politik di Selangor tetapi
    hampir setiap langkah politik yang
    diambil Ketua Pembangkang itu
    akhirnya hanya menyusahkan rakyat.
    "Kepada ahli-ahli PKR bukalah mata
    dan nilai melalui akal yang waras
    apakah mereka mahu lihat amalan
    nepotisme seperti ini berlaku dalam
    negara hanya kerana ingin
    memenuhi nafsu politik individu
    sedangkan tanggungjawab kepada
    negara jauh lebih utama," katanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ketum sejak dulu lagi mmg menyusahkan rakyat..dlm umno..umno berpecah dua..gelojoh sampai sggup berlakunya cantas mencantas..
      Kluar dr umno pon 2x5...gelojoh juga..
      Lebih teruk sehingga fitnah berleluasa..ajak lanun kiram serang sabah...rakan baik ditikam dr belakang..video besi tersebar...sumpah laknat mendubor dinafikan...kronisme dan nepotisme didahulukan sehingga sanggup jadi pelacur agama....
      Fikir2lah...layak kah bangkai(spt kata chegu bard) layak dijunjung sbg pemimpin negara....klu tak layak..buat apa sokong..kuburkan saja bangkai itu!!!

      Delete
    2. Gudd job bro..mmg PARTI KUCALANA RAKYAT...suami istri, anak branak ,sdara mara ,rakan taulan, org kg smue jd pmmpin n kaya raye...gua jgak yg jd MACAI seumur hidup...position utk MURSHIDOL AM MACAI ada kosog x?? Persetan ng KRONISM n NEPOTISM..ptuihhhhhhhhhhh

      Delete
    3. Bila babi bersuara & menganjeng.. biarkn biarkn

      Delete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda