Loading...

Tuduhan Akta Hasutan terhadap Anwar, siapa lagi selepas ini?

KETUA Pembangkang Parlimen Malaysia merangkap Ketua Umum KEADILAN Anwar Ibrahim menjadi individu terbaru yang akan berhadapan dengan tuduhan di bawah Akta Hasutan.
 
Polis dijadualkan untuk merakamkan kenyataan beliau Jumaat ini di atas ucapan beliau di ceramah pada 2011 di Gombak.
 
Seperti biasa, Perdana Menteri Najib Razak terus diam membisu meskipun sebelum ini beliau berjanji memansuhkan akta ini dalam transformasi dasar-dasar negara ini. Perunding-perunding imej beliau juga giat melabelkan beliau sebagai pemimpin Islam yang mempromosikan demokrasi dan wasatiyyah meskipun gelaran-gelaran ini tidak diterjemahkan di dalam realiti.
 
Persoalannya, selepas pimpinan pembangkang, aktivis NGO, pendakwah bebas, ahli akademik dan mahasiswa – siapa lagi bakal menjadi mangsa akta zalim ini?
 
Sebagaimana kata-kata pemikir Islam tersohor, Tariq Ramadan, "Manusia itu sememangnya bebas, tetapi beliau bertanggungjawab di atas kebebasan ini di hadapan Tuhan sebagaimana di hadapan manusia yang lain. Tanggungjawab ini semestinya tanggungjawab yang moral. Bagi menjadi bebas adalah untuk melindungi kebebasan dan kemuliaan pihak yang lain."
 
Inilah amanah besar Najib dan menteri-menterinya yang lainyang terus diam membisu.
 
NIK NAZMI NIK AHMAD
KETUA ANGKATAN MUDA KEADILAN
TIMBALAN SPEAKER DEWAN UNDANGAN NEGERI SELANGOR
AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI SERI SETIA

23 September 2014‎

Post a Comment

25 Comments

  1. ikut najib le nk mansuh ke x, tu cuma janji kecik yg cuma mnguntungkn pihak2 kaki hasut dn fitnah, yg aku heran rakyat marhain yg lain x takot pn ngan akta hasutan tp pnyokong berani mati katak puak ketum je yg gelabah akta ni x dmansuhkan, nmpak sangat mmg kaki hasut yg marah xdapat mnghasut.

    janji kecik yg xsberapa kecoh skampung, janji ketum dn manifesto xnk ungkit pulak?

    puih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong kembalikan ISA.
      Manusia kalau bebas sangat jadi jahat. Sebab itu kita perlu undang undang. Mita perlu ugama. Untuk mengawal kehidupan. Kalau tidak jadi HAIWAN.

      Delete
    2. Nik nazmi ni pandai quote tp sendiri x phm maksud kate tarq ramadhan tu..phm kn la dulu bru amek quote tu..skrg ni kita nk ikut ckp rasullah ke pemikir hebat islam..bkn nk ckp pemikir islam tu salah..dia ckp btul tp org yg amek quote tu yang x phm..

      Delete
  2. manifesto dn 16 september bukan janji, cuma angan2 kosong.

    ReplyDelete
  3. Next hang la milosuam oii. Sedaq la diri sikit.
    antara 5 idol paling hang junjung, hang ingat siapa nak jamin hang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Smue ORG yg KAKI KIPAS kt dnia ni BERJAYA tp hnya si ZIZAH KIPAS je yg msih TERKONTANG KANTING.....dlm quran sndri ALLAH mnyruh bjaga2 trhadp HASUTAN n FITNAH....penghasut wajar mnrima hkuman...berani buat brani tanggung

      Delete
  4. Dengan pilihan parti PAS azmin dlntik mnjd MB...azmin tidak dlntik mlalui partiny sndri PKR...mmg power PAS n azmin akn trhutang budi...LANGKAH KAJANG pkr yg telah MMATIKAN langkah2 sumbang yg bahlol

    ReplyDelete
  5. Tutup la blog ko ni milo.. Yg bace sume hentam ko.. Ko ni syok sendiri je..

    ReplyDelete
  6. kaki skandal pemimpin ku.24 September 2014 at 15:07

    sejarah malaysia pun dia tak tahu agaknya, tak ada pengalaman dan tokoh nak jadi menteri besar, khalid tu ake respect pasal tokoh terkemuka.
    kini bermulalah episod baru di selangor, bakal ada cantas mencatas yang mengerikan, rakyat selangor yang jadi mangsa.
    nasib kau lah rakyat selangor, sendiri yang buat pilihan.

    ReplyDelete
  7. Tahniah PKR..akhirnya mb slangor mnjd milikmu

    ReplyDelete
  8. kcian slgor dpt mb yg pnuh skandal tk trucap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selangor dash mmHg kaya median apanya?

      Delete
  9. Kesian dgn para bajingan dan bangkai yg bersusah payah mggerakkan langkah kejang....
    Klu ketum bersikap tenang dsn tak gelojoh mcm video gigilnya...mgkin rakyat tak terkejut dgn pemilihan wan jijah....
    Sikap bongkak dan gelojoh mcm taiko menyebabkan ketum dan anjeng2 pukimaknya melepas....
    Wlpun azmin dlm kalangan mrk....sumpah dan daulah ketika menerima jwtn mb boleh memakan diri jika dikhianati....
    Kepada rakyat selangor yg disayangi sekalian....berdoalah agar mb kita bukan mb boneka spt presiden boneka dlm pukiR..... :)

    ReplyDelete
  10. TAHNIAH PKR DPT JWTN MB..

    ReplyDelete
  11. TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB TAHNIAH PKR DPT JWTN MB

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. 2109 aik ngku plak azmin dr PKR...pdhal PAS yg pilih...bkn korg ny si KAKI KIPAS ke....hehehe

      Delete
  13. aku sokong zizah jadi mb! eh bukan, aku sokong azmin! eh zizah la! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin! zizah! azmin!

    ReplyDelete
  14. belum ada dlm sejarah malaysia jwatan mb dkemukakan oleh parti lain wlupun sudah ada nama yg juga adalah dri parti yg sama. Hanya pakatan yg mampu melakukannya.

    pakatan badut.

    hal mcm ni bbulan nk setel.

    buat malu kaum!

    ReplyDelete
  15. TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU TAHNIAH PKR...MB SLGOR HAK KAMU

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ptutny ko TAHNIAH ke PAS sbb TGHH yg pilih azmin...nuar pilih KIPAS REMOTE kntrol hehehe

      Delete
    2. TGHH pilih? Melawak le kamu ni! TGHH pun tak lama lagi nak kena tending tu!

      Delete
  16. TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR... TAHNIAH PKR - MB SLGOR...

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda