Motorsikal BERSIH 5 langgar peserta baju Merah kata anak buah Jamal

SEORANG anak buah Jamal Samseng (atau Jamal Jamban) menulis di laman facebook mendakwa, penyokong Bersih 5 yang menunggang motorsikal semalam diterajang kerana sebelum itu telah melanggar beberapa orang penyokong baju Merah.

Bagi anda yang belum melihat video kejadian tersebut, sila klik link ini — Samseng Baju Merah terajang penyokong Bersih 5 depan Polis.

Tulisan di facebook oleh anak buah Jamal itu yang kononnya mahu memberikan gambaran sebenar kejadian semalam mendakwa dua orang penyokong Bersih 5 keluar dari Stadium Sabak Bernam telah melakukan provokasi dengan cara membuat bising menggunakan motorsikal yang ditunggang.

Motorsikal tersebut dikatakan ditunggang secara berbahaya ke arah kumpulan baju merah sebelum terjatuh selepas melanggar beberapa peserta baju merah.

Di bawah ini screenshot tulisan tersebut.



Anda boleh tonton sendiri video kejadian semalam, dan nilailah sendiri dakwaan anak buah Jamal Jamban ini sama ada benar atau sekadar cuba menegakkan benang basah sekaligus memperbodohkan semua rakyat Malaysia.

Video 1 — YouTube
Video 2 — YouTube

"Orang bodoh sangka orang lain juga bodoh sepertinya..."

8 Comments

  1. Anak buah jamal ni bodoh macam ketua dia juga, cerita macam ni kalau setakat nak bodohkan orang kampung dia, bodohkan kawan-kawan machai dia tu bolehlah, video rakaman kejadian tersebar merata tempat lagi nak tegakkan benang basah.

    Bodoh!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. But, But, Why you berdiri tengah-tengah jalan????

    ReplyDelete
  4. admin, mohon exchange blog.

    http://bankami.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Ini bukan hendak menguatkan parti, tapi memjahanamkan parti, ini bukan cara nya,..ini akan memgakibatkan umno akan dibenci raayat, umno is finished!, tunggu masa saja..kalau lah ketua bahagian aka Jamal samseng melakukan cara sebegini...umno akan dikapankan!

    ReplyDelete
  6. Aku memuji jamal jika dia adalah trojan horse pembangkang, kerana kelakuan dia mmg berjaya menjatuhkan lagi status parti umno. Tapi aku akan tepuk dahi klau dia mmg hanya penyokong umno (tak kite trima dedak atau tidak) yg nak mempertahankan partinya, sbb kelaku dia mnyebabkan efek sebaliknya kpada parti dia.

    ReplyDelete
  7. Perbuatan yang baik akan menjadi contoh dan tauladan.
    Perbuatan yang buruk pasti akan racun dan akan memusnahkan diri, masyarakat dan Negara.

    ReplyDelete
  8. Allah SWT berfirman:

    يٰۤـاَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوْا رَبَّكُمُ الَّذِيْ خَلَقَكُمْ مِّنْ نَّفْسٍ وَّاحِدَةٍ وَّخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيْرًا وَّنِسَآءً ۚ وَاتَّقُوا اللّٰهَ الَّذِيْ تَسَآءَلُوْنَ بِهٖ وَالْاَرْحَامَ ۗ اِنَّ اللّٰهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيْبًا
    "Wahai sekalian manusia! Bertaqwalah kepada Tuhan kamu yang telah menjadikan kamu (bermula) dari diri yang satu (Adam), dan yang menjadikan daripada (Adam) itu pasangannya (isterinya - Hawa), dan juga yang membiakkan dari keduanya - zuriat keturunan - lelaki dan perempuan yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah yang kamu selalu meminta dengan menyebut-yebut namaNya, serta peliharalah hubungan (silaturrahim) kaum kerabat; kerana sesungguhnya Allah sentiasa memerhati (mengawas) kamu."
    (QS. An-Nisa' 4: Ayat 1)

    * Via Al-Qur'an Melayu http://quranmelayu.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan