Loading...

Mahasiswa berucap mengampu Najib, kena kutuk di laman sosial

SEORANG wakil Mahasiswa, Wan Mahusin yang berucap dengan penuh semangat dalam Persidangan Kepimpinan Mahasiswa Nasional, PEMANAS memuji-muji dan mengampu perdana menteri jadi bahan kutukan selepas ia menjadi viral di laman sosial.


"Bisik kepada telinga kawan, beritahu kepada ibu bapa, bahawa kerajaan sedia ada hari ini adalah kerajaan yang terbaik, kita tak nak kerajaan lain, kita nak YAB Perdana Menteri dalam PRU yang ke 14 nanti tetap menjadi perdana menteri," ucapnya secara berapi-api dalam persidangan itu.

Saksikan sendiri ucapan tersebut dalam video di bawah.


Difahamkan, persidangan itu salah satunya bertujuan untuk memilih 4 calon mahasiswa terbaik yang akan menjadi jurucakap Persidangan Agong Umno 2016, PAU2016.

Maka tidak hairanlah, setiap wakil mahasiswa dalam persidangan ini nampaknya berlumba-lumba mengampu perdana menteri, kerana siapa paling pandai mengampu bakal dipilih jadi jurucakap di Persidangan  Umno sekaligus bakal menerima taburan dedak.

Di kala rakyat seluruh negara mengkritik dan mengutuk perdana menteri yang terkenal seluruh dunia kerana 'kleptokrasi' (pemerintahan yang merompak duit rakyat), masih ada mahasiswa yang sanggup jadi pelapis machai-machai pengampu kerana mengharapkan dedak yang sedikit.

Nampaknya bukan mudah untuk menghapuskan golongan machai seperti ini, kerana ada usaha khas melatih dan melahirkan pelapis-pelapis mereka bagi meneruskan legasi pengampu-pengampu terdahulu

Post a Comment

30 Comments

  1. kau tengok songkok dia mmg tinggi, sah dah mak/bapak dia ni pemakan dedak yg tahap tertinggi A++++++.

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakai kopiah kutuk mak ayah dia . macam nie ke cara keislaman awak brother ?

      Delete
    2. Kopiah kat kepala tp sesedap main mak bapak org. Pegi la haji or umrah berjuta kali, kalo hati x elok x tau la aku nk ckp apa.

      Delete
    3. Saya dan orang orang kampung adalah penyokong tegar Najib
      Kami sanggup mati untuk mempertahankan datuk sri najib
      Sebab kami yakin..najib adalah utusan dari Tuhan untuk umat melayu
      Kami yakin..najib adalah sama taraf dengan nabi nabi terdahulu
      NABI NAJIB saw
      Najib adalah jujungan nabi kami...

      Delete
    4. Astagfirullahilazimmm... Sedar tak apa yang anda ucapkan...Jika Islam anutan anda telah malah sudah jadi kafir laknatullah..begitu juga org yang menyokong anda....mengucap...

      Delete
  2. Mahasiswa yg mcm nie sila meninggal...puuuiii

    ReplyDelete
  3. Geng pelawok baju merah le tue

    ReplyDelete
  4. Berapa guni dedak dia dpt..
    He5

    ReplyDelete
  5. Dapigs are dirty,ugly and greedy animals....why should you join with them?

    ReplyDelete
    Replies
    1. no one joining anything, and from your writing definitely tells everybody that you are also a pig

      Delete
  6. Bijak budak ni! Dia dah nampak cara mudah dia boleh hidup senang tanpa bekerja keras.

    ReplyDelete
  7. tu potensi tu nk jd mcm saifool jual dubur pd umno.

    ReplyDelete
  8. tu potensi tu nk jd mcm saifool jual dubur pd umno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan terkejut satu hari nanti budak ni akan buat akuan bersumpah...
      DILIWAT TUN MAHATHIR...

      Delete
  9. Kasihan dia

    Berapa rengget dia dapat

    Bodoh tapi apa kan daya ; sudah kaum nya sama saja Bodoh.

    Tanah air sendiri tapi hidup miskin papa kedana macam ROHINGYA


    Hang Tuah pun malu jadi orang kalau hidup lagi.

    ReplyDelete
  10. celcom pun nampaknya ada penyakit nak puja orang luar..

    https://telcogila.wordpress.com/2016/11/22/celcom-bergolak/

    apa nak jadi malaysia ni!

    ReplyDelete
  11. walawei.. bakal pahlawan bugis nih.. kui kui!!

    ReplyDelete
  12. ms aku dulu 70an yuran itm rm160 satu semester tmasuk asrama makan. org spore byr rm700. skrg korg kena byr brp? masih nak sokong?

    ReplyDelete
  13. pelapis yg bakal meneruskan kesinambungan kebodohan dan ketidak upayaan pemikiran yg dimiliki sebahagian besar kaumnya

    ReplyDelete
  14. Bakal penagih dedak tegar...

    Tak sedar baru tak sampai 2 penggal memerintah dah banyak mana harta negara telah dijual ke cina kominis.....

    Htg negaro pulok mencanak naik n gitu juga harga barang2 keperluan....

    Bodooo yg bertingket2.....

    ReplyDelete
  15. bagi dia peluang untuk buktikan kepimpinannya..doakan pelajar ini untuk jadi pemimpin yang soleh, jujur dan amanah dan mampu berbakti kepada bangsa, agama dan negara...

    ReplyDelete
  16. cakap mcm sial....apa yg kau ckp kan tu seumpama kau meyokong peyamun tarbus yg duk perembat duit rakyt demi kepentingan poket2 sendiri...rakyt duk merana kau duk makan dedak dr peyamun...udah2 lha jdi bodoh ni....smpi bila diberpodohkan org bangsawan2 melayu yg haprak...

    ReplyDelete
  17. mamat ni baru lepas amek ketum gamaknya... ke buta ekonomi...
    dia tak tengok ke skrg semua naik.... melambung2
    yg jatuh cuma nila MYR je.... sedey tol laaaa dgn kebangangan tahap budak2 U kat mesia nih... pandai tp tak bijak

    ReplyDelete
  18. Mahasiswa/wi , tolonglah kalau berhujah atau memberi ucapan dengan berfakta.Anda harapan dan bakal pemimpin masa hadapan. Jangan berat sebelah untuk mendapatkan kepentingan diri sendiri.

    ReplyDelete
  19. INI LAH DIA PELAPIS SAID KERUAK

    ReplyDelete
  20. all I hear is keyboard warriors.

    ReplyDelete
  21. Cuba lah kalu pembakang buat program mcm ni.. Dia punya kutukan dlm media arus perdana mcm haram je

    ReplyDelete
  22. Anak sapalah bodoh sangat ni..kesian makbapak budak ni
    Baru nak belajar macammana nak dapat dedak ni

    ReplyDelete
  23. Sadisnya budak ni....hancuss otak dia

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda