Suami isteri sertai Himpunan Bersih 5 dituduh buat maksiat

PASANGAN suami isteri yang bersama-sama turun ke Himpunan Bersih 5 19 November 2016 yang lalu, jadi mangsa fitnah sebuah halaman facebook yang menyokong Najib Razak, apabila mereka dituduh melakukan maksiat.


Laman facebook Belia Bangkit dengan profile picture #BeStrong PM itu menyiarkan sebuah poster dengan tulisan 

"Bersih 5 Medan maksiat, Pesta maksiat besar-besaran, cara halus DAP menghasut Melayu," 

Poster itu memaparkan gambar wanita bertudung hitam berpakian kuning duduk di atas pangku suaminya yang juga memakai baju kuning dipercayai diambil ketika berlangsungnya Himpunan Bersih 5 tempoh hari.

Bagaimana pun, tuan punya diri telah membalas dalam kiriman tersebut mendedahkan perkara sebenar bahawa itu adalah gambarnya bersama suami. Dia turut mengancam akan membuat laporan polis terhadap laman facebook tersebut.


Difahamkan pasangan itu baru sahaja mendirikan rumahtangga, si isteri bersetuju untuk mengikut ajakan suaminya untuk turun ke Himpunan Bersih 5 pada 19 November lalu.

Almaklumlah orang baru dirikan rumahtangga, jadi mesra dan manja lebih sikit, malangnya ada pihak yang mencari kesempatan sengaja menabur fitnah untuk memburukkan Himpunan Bersih 5.


8 Comments

  1. Kalau dah spesis Anak Babi belaan Najibtuya tak buat Homework dulu.Fitnah tu dh jadi Darah Daging diaorang dan mak bapak Diaorang jugak.

    ReplyDelete
  2. Geng ustaz kelam kabut pasal apa? Kalau saf masjid tak penuh kena muhasabah kenapa orang tak mau pergi masjid. Masa hangpa joint Bersih dulupun saf masjid rasanya macam tu jugak. Atau ustaz2 bising orang tak pi penuh saf masjid sebab duit ustaz2 kian nipis sebab takdak sapa nak sumbang tahfiz di sana di sini? Atau jualan air doa dan bacaan berjuzuk2 tak laku sebab tak ada orang nak beli sebab semua dah terang hati untuk berkata haq kepada kelakuan zalim yang tok guru ustaz2 dok buat kerja sekarang. Jadi insan yang adil... elak memfitnah dan jadi penyokong fitnah.

    ReplyDelete
  3. Ada tampal sijil nikah kat belakang ke?. Walaupun suami isteri kalau menunjuk kemesraan dikhalayak yg tak sepatutnya ia akan mengundang fitnah. Sendiri buat hal nak marah orang lain. Kalau dah tak boleh tahan duduk je kat rumah dan buat la apa yg korang suka

    nak buat.

    ReplyDelete
  4. Sebut je UMNO/BN/Penyokong BN - spesis ni memang hati perut kotor! Mereka ni tak pernah berfikiran positif. Dada penuh dedak!

    ReplyDelete
  5. Di mana salahnya jika si isteri duduk beralaskan paha si suami ?
    Kena di fahami , tempat tu penuh sesak dengan manusia . Yang hadir BUKAN nya 15000 sebagaimana di warwar kan olih pak menteri UMNO yang dah dungu , Dr Salleh Keruk kalau tak silap ?

    Yang Najib @ MO#1 yang dah di buktikan menyonglap duit di katakan di fitnah olih penjilat serta pendedak dia .... apa punya dengkel dan jengkel punya orang ??

    ReplyDelete
  6. Selayak nya pasangan yang di fitnah itu saman sahaja "BABI" yang membuat fitnah. Itu sahaja jalan terbaik. Mereka yang menyertai BERSIH 5 ada lah untuk mendapat kan PRU yang bersih serta mengingat kan "KEPALA PEROMPAK NEGARA" yang supply dedak kepada si memfitnah agar menginsafi perbuatan durjana dia. Mengapa kau tak high-light kan perbuatan sumbang dara dan teruna yang memakai baju merah? Hentikan lah perbuatan durjana kamu sebelum ia nya memakan diri kamu sendiri.

    ReplyDelete
  7. takde kena mengena dok viral cita bodoh imam... azan lah, ceramahlah.. saf solat lah... nk disbanding dgn bersih.

    tu percubaan mengguna agama utk memburukkan bersih.

    kalau gitu lain kali jgn pergi demo sokong palestin dll.... guna je alasan2 bodoh tu.

    kunun imam jawab kita sendiri tk adil dgn Allah, tk payah tuntut keadilan lah.

    ini lg bodoh. menuntut keadilan itu sebahagian dpd agama. keadilan lawannya zalim. tidak hirau keadilan bermakna membeiar kezaliman.

    siapa kita nk adil dgn Allah. kita insan lemah. tkde sapa boleh istihar dia dah adil dgn Allah. dgn Allah ni kita hanya berusaha apa yg terdaya, bukan soal adil.

    bersih hanya satu hari.. apa masalah nk pergi.

    anyway mana imam tu tau yg pergi bersih tu org yg lalai dgn ibadat?

    org yg reka cita imam tu sgt bodoh.


    lain kali kalau isteri kena rogol dgn org.. jgn tuntut keadilan... jawab je siapa saya nk bela isteri saya yg dirogol sebb sy pun tidak adil dengan Allah.


    jgn reka lagi cerita stupid mcm tu... org2 islam biar byk berfikir jgn bila baca kisah dongeng yg bunyi nya mcm agama sikit dh sentap... kisah tu tk relevan langsung dgn bersih.

    ReplyDelete
  8. Suami isteri duduk macam tu sebab tempat himpunan tu sesak. lagipun bukan ada yang menjolok mata pun. Kalau geng UMNO BN yanG dah memang memang terang terang melakukan MAKSIAT pun KENAPA TAK BISING, LAGI MAHU DITUTUP..... TU APA HUKUMNYA KAN SAMA BERSUBAHAT.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan