Perbualan WhatsApp dedah Jamal Jamban mahu jadi MB Selangor jika Azmin kalah

SATU perbualan WhatsApp Group antara Jamal Jamban bersama-sama dengan machai bawahannya tersebar di laman sosial facebook.

Dalam Group WhatsApp yang bernama Gerakan Merah itu, Jamal Jamban menyatakan hasrat untuk menjadi Menteri Besar (MB) Selangor, jika Dato' Seri Azmin Ali, MB Selangor sekarang kalah dengan gerakan mereka.

Jamal Jamban dalam perbualan itu turut meluahkan hasratnya untuk bertanding di kerusi DUN Sekinchan, dan berjanji akan melantik Dato Ismail Kijo, sebagai Exco kanannya.

"Saya juga tawarkan diri untuk kerusi MB. Sebab Dato' Noh (Noh Omar Udang) dah jadi menteri. Dato' Ismail Kijo adalah Exco kanan saya, itu janji saya," tulis Jamal Jamban yang menggunakan nombor WhatsApp +6012904 8455.

Dalam perbualan itu, Dato' Ismail Kijo mengucapkan terima kasih kepada Jamal Jamban atas kepercayaan yang diberikan padanya. Malah beliau turut menyatakan kesetiaannya kepada Jamal Jamban.

"Terima kasih DSJY (Dato' Seri Jamal Yunos) atas kepercayaan yang diberi pada saya, DSJY yang terbaik, sebab itu saya setia mengikut pemimpin yang bijak memimpin," tulis Ismail Kijo yang menggunakan nombor WhatsApp +60193175155.

Berikut printscreen perbualan yang dimaksudkan itu.


Bagi mengesahkan bahawa nombor telefon tersebut memang benar-benar milik Jamal Jamban, aku telah membuat sedikit siasatan nombor berkenaan.

Hasilnya, aku dapati pemilik nombor telefon +6012904 8455 ada meletakkan gambar Jamal Jamban berbaju biru dengan logo BN.


Dalam erti kata lain memang sahlah itu nombor Jamal Jamban. Jika orang lain tentu sekali tak hingin nak letak gambar Jamal Jamban sebagai DP (Display Picture) WhatsApp.

Patutlah si Jamal Jamban ni beriya-iya benar menyerang Menteri Besar Selangor tak habis-habis, rupa-rupanya dia tengah berangan nak jadi MB Selangor.

Jika anda rakyat Selangor, dan mahu orang gila (Jamal Jamban) jadi Menteri Besar Selangor yang baru, jangan lupa undi BN pada pilihanraya umum yang akan datang.



*** Bagaimana printscreen ini boleh tersebar? Tunggu aku akan dedahkan dalam tulisan yang akan datang.

15 Comments

  1. undi bn dgn pas jamal jadi mb

    ReplyDelete
  2. Untung Berjuta-Juta Dengan Modal RM460! Ada Cara & Platformnya-Diam-Diam Buat Duit

    Make MILLIONS with only RM460...HOW???
    What Can We Do With RM460 Nowadays??
    ~~Buy a House????
    ~~Buy a Car????
    ~~Travel????
    ~~Children's Education Fund????
    ~~Operate a Business????
    RM460 is not a Big Money nowadays...BUT, If there's an LEGITIMATE Investment which can MULTIPLY our RM460 into MILLIONS within few years isn't it WORTH to Consider?? See Below :--
    *****************************************
    Initial Capital: RM460 (one time investment)
    Risk Protection: 85%
    Estimation 7% nett ROI per month *COMPOUNDING*

    1st Year : RM643.67
    3rd Year : RM9003.73
    5th Year: RM91,347.95
    8th Year : RM2.83 mil
    10th Year : RM27.9 mil
    *******************************************
    This is the Power of Compounding Profit!
    鳥Start off your Own Investment Now with ONLY 460! You Will Be Enlightened after some period of time! 潮晶潮晶

    **CONTACT/WHATSAPP 0138866725 untuk Keterangan Lanjut!
    **CONTACT/WHATSAPP 0138866725 untuk Keterangan Lanjut!
    **CONTACT/WHATSAPP 0138866725 untuk Keterangan Lanjut!

    ReplyDelete
  3. Lantik orang gila jadi MB..????
    Tak de hal lay.

    ReplyDelete
  4. dah terdesak milo suam ni.ada byk kesalahan ayat la mangkuk.ko ni agak.nak buat fitnah dajjal pun terhadap orang popular yang bela rakyat...

    ReplyDelete
  5. DSJY adalah orang kepercayaan YAB Dato Seri Najib Tun Razak sendiri, dan beliau boleh dianggap sebagai panglima perang paling setia kepada perdana menteri.

    Jadi saya lihat jika Najib lantik DSJY sebagai MB Selangor yang baru, ia satu tindakan yang tepat, beliau seorang pemimpin yang sangat popular di Selangor.

    Saya menyokong penuh DSJY sebagai MB Selangor

    ReplyDelete
  6. Pada saya tindakan Datuk Seri Jamal Yunos menyatakan hasrat untuk menjadi Menteri Besar Selangor yang baru menggantikan Azmin adalah satu tindakan yang berani dan wajar dipuji.

    Saya tidak nampak apa-apa masalah jika beliau menjadi Menteri Besar Selangor kerana beliau sememangnya layak untuk menjadi MB.

    Di bawah ini saya senaraikan sebab-sebab Kenapa Datuk Seri Jamal Yunus patut menggantikan Azmin Ali PKR.

    1. DSJY seorang pejuang Melayu yang sejati sanggup turun ke bawah untuk berjuang bersama rakyat terutama tentang isu isu membabitkan bangsa Melayu daripada diinjak-injak oleh Cina komunis DAP.

    2. DSJY adalah orang kepercayaan Yang Amat Berhormat Datuk Seri Najib Tun Razak dan Yang Amat Berhormat Datin Paduka Rosmah Mansor. Kesetiaannya kepada presiden parti telah terbukti.

    3. DSJY sanggup masuk ke lokap semata-mata memperjuangkan isu perjudian haram di negeri Selangor beliau tidak mengundur walau Setapak meskipun ditikam dari belakang oleh individu-individu tertentu yang berpura-pura baik di hadapan beliau kononnya sanggup berjuang bersama-sama namun sebenarnya gunting dalam lipatan.

    4. Meskipun DSJY hanyalah seorang ketua bahagian UMNO Sg Besar sahaja, namun peranan yang dimainkan olehnya di Negeri Selangor di dalam menyerang kerajaan pembangkang sangat besar sehingga perkara ini diakui Sendiri oleh Datuk Seri Noh Omar.

    5. DSJY juga seorang pemimpin yang tidak lokek wang ringgit, malah cara beliau menjaga kebajikan anak-anak buahnya sangat dipuji. Bila melayan semua anak-anak buahnya seperti keluarga tidak ada yang dibeza-bezakan.

    Sebenarnya banyak lagi kelebihan kelebihan yang dimiliki oleh DSJY jika saya ingin Tuliskan dalam coretan ini, sampai ke pagi pun belum tentu akan habis segala kebaikan dan kehebatan DSJY.

    Jadi saya yakin dan percaya rakyat Selangor pasti akan memilih beliau sebagai menteri besar yang baru pada pilihanraya umum yang akan datang. DSJY pasti akan membawa kemenangan yang besar kepada UMNO dan Barisan Nasional di negeri Selangor.

    #PuteriPeduli #HidupDSJY #PuteriMajuTerus

    ReplyDelete
  7. Jamal jamban layak niaga lubang jubor dia je.. Woi Jawa ko boleh pegi mampus! Kah kah kah

    ReplyDelete
  8. fuhhh byk plak ayam dedak terlepas..malu la rakyat dan umat islam kalau mcm tu yg dikatakan panglima perang..

    ReplyDelete
  9. Ada hati nak jadi MB konon,muka mcm sial !!!!,perangai mcm gampang,jual ikan pom lingkup nak jadi MB ?,ambik ni..haaaakkk ptuih haaaak haaaaakkl,ptuih kat muka kau

    ReplyDelete
  10. Persoalannya, nak ke Tuanku Sultan perkenan Jamal Gagal ni sebagai MB? Rasa2 tak.

    Macam mana imej Selangor kalau dia jadi MB? Keluar gambar dia bertuala masa siang hari depan banggunan MBSA, tak ke memalukan bangsa dan agama?

    ReplyDelete
  11. dah memang dia tak taklayak jadi MB,si udang tu pon sama ,nak ikut ciri pemimpin memang tak ada langsong,malang sunggoh Selangor, berok berok ni yang layak jadi jenazah je..

    ReplyDelete
  12. Dia baru berangan.. pededak dah jilat rapat rapat... malu lah org taraf JJ nie jd MB .. ape punya pemikiran laa.. rasanya x fikir nie...

    ReplyDelete
  13. ANDA PERLU PINJAMAN A TODAY
    Memerlukan pinjaman yang cepat, mudah, selamat dan terjamin?
    Anda berada satu langkah lagi untuk Wang anda!
    pinjaman cepat dan fleksibel!
    Permohonan diterima 24 jam sehari, 7 hari seminggu.
    Ia mengambil masa hanya tiga langkah mudah
    1) Pilih jumlah dan tempoh pinjaman anda
    2) Lengkapkan permohonan anda
    3) Dapatkan wang anda dalam beberapa minit!
    Kami boleh memberi jaminan perkhidmatan kewangan yang terbaik berpengalaman & profesional!
    Mesej ini ditujukan untuk anda!
    Peti masuk saya jika anda berminat
    Jika anda memerlukan pinjaman, sila hubungi kakitangan yang bertanggungjawab untuk pinjaman
    pemprosesan melalui hubungan di bawah
    Whatsapp +13176681073
    atau sila membalas e-mel
    idaghehernadez@gmail.com

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. Kalau ini calon MB selangor....aduh, mmg malang btllah selangor. Aku igtkan jamal ni sapa dulu, rupanya org kuat umno. Klu mcm ni gayanya yg jd wakil rakyat...aduh, ntahlah nak ckp apa... malang bertingkat2

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan