Edi Rejang, lelaki yang maki gadis 'promoter' arak, rakam video mohon maaf secara terbuka

LELAKI yang menjadi viral di laman sosial kerana merakam video menyerang dan memaki seorang gadis 'promoter' arak di Giant, dengan kata-kata kesat membuat permohonan maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia.

Video rakaman permohonan maaf itu disebarkan oleh pelbagai pihak di laman sosial Twitter dan Facebook.

Edi Rejang

Di bawah ini ucapan permohonan maaf darinya.

"Saya yang dikenali sebagai Edi Rejang, ingin membuat permohonan maaf secara terbuka, kepada semua rakyat Malaysia terutama kepada 'promoter' perempuan tersebut."

"Saya akui kesalahan saya, dan amat menyesal atas tindakan saya terhadap 'promoter' tersebut, Saya berharap isu ini tidak dipanjangkan lagi oleh mana-mana pihak memandangkan saya telah bertemu dengan YB Lim Lip Eng, Ahli Parlimen DAP dan telah membuat permohonan maaf kepada pihaknya,"

"YB Lim juga mengatakan, akan membuat satu perjumpaan, dengan promoter perempuan tersebut secepat mungkin, sekian terima kasih,"

Di bawah ini pula video rakaman permohonan maaf yang dimaksudkan.



Semalam viral sebuah video merakam aksi Edi Rejang menyerang seorang gadis 'promoter' arak di Giant dengan kata-kata kesat.

Niatnya barangkali mahu mengecam gadis berkenaan tidak menjadi. Sebaliknya, tindakan menghantar video tersebut ke laman sosial hanya mengundang kecaman orang ramai terhadap dirinya sendiri.

16 Comments

  1. Dengan ini rasmi lah promosi arak boleh dilakukan ditempat terbuka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Habis, boleh cakap fcuk u ditempat terbuka?

      Delete
    2. you sama macam edi rejang stupid bo brain.. takde siapa nak jual arak kat muslim lah bodoh... lu sendiri cari nahas nak masuk non halal section tu buat ape.. racist tk bertempat.. bodoh.. takde sekolah kot.. baca pun tak tau. kalo non halal section tu tak payah sibuk2 nak masuk.. BOdoh bodoh.. cepat bunuh dri lah kalo hidup racist.. species haram.. keturunan ko pun haram jadah

      Delete
    3. Nanti Abah Turon lakukan perkara yang sama untuk menghalang promosi arak.

      Jumpa je promoter Abah Turon marah dan maki ..

      Delete
    4. Macam bacar dari surat khabar

      Delete
  2. Hahaha... promoter tu buat di Zon Tidak Halal... jadi apa pasai lu pergi Zon tu... saja cari pasai nak provoke...

    Hahaha... Padan muka lar..

    ReplyDelete
  3. akal mana? kalo ye pun tk yah la pegi non halal section.. takde siapa suruh u sana.. ko takde skolah ke atau tak tau baca? otak kat lutut.. Nmpak je NON HALAL SECTION tk payah pegi lah.. apa lah bongok sangat2 ni.. sama racist.. sama bodoh.. baik lu bunuh diri awal tak payah hidup lama kalo racist.. anjir

    ReplyDelete
  4. Tulah... Pg lg maki hamun org buat kerja. . Tngok kena kecam

    ReplyDelete
  5. Saya sebenarnya malu jadi orang ISLAM MALAYSIA. Kita ni tahu jaga tepi kain orang saja, sama macam berok sekor ni. Kita ni pandai mengutuk orang saja, kita ingat kita ni alim, ahli syurga. Tengok cermin, dalam penjara kat Malaysia ni berapa persen orang Melayu Islam yang dikatakan ahli syurga ni jadi penghuninya. Kes-kes buang anak dari FUCKING haram yang orang kita buat, tolong cek DNA- berapa persen orang ISLAM Melayu yang punya.
    Saya malu sendiri kerana saya tengok kaum lain, walau selalu kita hina dan kutuk macam-macam..mereka hanya tersenyum melihat perangai berok kita. Banggakah kita jadi orang islam macam ni. Kononya kita nak promote ugama Islam yang MELIPUTI SEMUA KEHIDUPAN tetapi kita memdedahkan keburukan kita kepada penganut agama lain yang kita kata tidak bagus. MALUNYA SAYA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya bersetuju dengan Anonymous pasal malu jadi Islam Malaysia. Namun, setiap bangsa mesti ada 'segelintir' yang 'tak betul' dan suka buat hal, mereka ini tidak mewakili seluruh bangsa/agama... nothing is perfect. Walaubagaimanapun, ramai orang Melayu Islam yang bagus dan kerja bagus (seperti di tempat kerja saya dan neighbourhood apartment yang saya tinggal), sebagai non Muslim, we have to sometimes give and take kerana 'tinggal' bersama dalam satu negara, seperti suami-isteri atau ibu/bapa atau adik-beradik yang tinggal sebumbung, selalu kena ada toleransi dan sabar untuk kekal aman...

      Delete
  6. Bagus la macamtu.. Lain kali jangan buat lagi yer.. Terlebih nakal ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan budak-budak lagi dia tu.....bukan nakal saja, memang ada niat jahatnya (mala fide) dan perbuatanya memang dirancang, ada dibuat persediaan, ada niat, sudahlah begitu diviralkan pula. Kenapa? ini bukan nakal lagi. tetapi niat untuk memalukan mangsa yang berkerja mencari sesuap nasi ini.
      Mungkin berok Mat Yeh ni rasa bangga dapat buat perkara macam ini?? Saya tak tahu macam mana dia boleh menyamar jadi manusia.

      Delete
  7. Fikir sebelum buat sesuatu yang bodoh.

    Salam.

    ReplyDelete
  8. Haha... kena pulas teloq dgn boss lah ni.

    ReplyDelete
  9. terlampau bemain ba ni.. trus mau mau showoff sangat perangai tu.. niat mmg begurau, tpi tidak bertempat.. some people anggap ni bnda kecil some people take it serious.. so bila mau buat sesuatu pikir2 la sebelum buat.. sbb akal pikiran kita ni, tidak sama dgn yg lain.. so jgn la harap org fhm cara kita. people will always judge us.. biar baik tau buruk..

    ReplyDelete
  10. Tu arr next time owh no next time but after this.. pikir dulu bang.. suda terang lagi bersulu sign NON halal u masuk Juga i kennot brain la u.. benda halal kah x klu makanan diaplikasi kan.. bnda halal ke x klu prbuatan u ada buat??? Dia umpama u takut babi.. tp perbuatan u jauh beza dari babi.. babi tu kiutt jer.. u da la muka cam ikan masin salai perangai cam beruk dpt lada..

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan