Loading...

Lelaki terima RM150,000 cetus rusuhan kuil ditahan di KLIA 2

LELAKI yang dipercayai telah terima wang sebanyak RM150,000 dari pihak peguam sebelum menyerahkan RM50,000 kepada pihak ketiga yang mencetuskan rusuhan kuil Seafield dipercayai telah ditahan di KLIA 2.

Maklumat tentang tangkapan itu tersebar di media sosial.

Tangkapan dipercayai dilakukan oleh pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) team cantas dari IPD Klang Selatan yang terlibat dalam Ops Seafield.

Pihak polis dilaporkan telah menahan seorang lelaki India muslim, di Terminal 2 KL International Airport Jln KLIA 2/1 64000 Sepang Selangor.

Suspek yang ditahan bernama Omar bin Mohammad atau nama panggilannya Bob Pulse yang menetap di Pertiwi Indah Kondo, Kuala Lumpur.

Dalang Rusuhan Kuil

Suspek telah ditahan dan dibawa ke IPD Subang Jaya untuk siasatan lanjut.

Hasil siasatan awal pihak polis mendapati, suspek merupakan orang yang menerima sejumlah RM150,000 dari pihak peguam dan telah memberikan sejumlah RM50,000 kepada pihak ketiga untuk mengawal sekitar kuil Sri Maha Mariamman Seafields Usj pada 26 November 2018.

Suspek merupakan Ketua 36 Melayu di Bukit Bintang dan menjalankan aktiviti melindungi pusat hiburan dengan menyediakan kawalan keselamatan dan menjaga parkir-parkir haram di sekitar ibu kota.

Siasatan awal juga mendapati suspek mengaku telah menerima wang tersebut.

Post a Comment

17 Comments

  1. Selain lelaki jahat yang ditangkap di KLIA itu, sesiapa sahaja tidak kira Melayu atau bukan Melayu berjumlah 50 orang yang menerima upah RM50,000 (purata RM1,000 seorang?) itu merupakan manusia hina. Kerana orang macam kamulah negara ini hampir terjerumus ke kancah persengketaan perkauman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul bro, barua2 mcm ni yg menggugat keamanan dan mengundang perpecahan kaum. Hukuman yg setimpal harus dikenakan..

      Delete
  2. Undang-undang tidak melindungi mana-mana bangsa dan agama, darjat atau keturunan. Yg mencetuskan rusuhan & menimbulkan provokasi dan ketegangan kaum dan memudaratkan negara harus dibawa kemuka pengadilan. Hukuman yang setimpal!! Tiada budi bicara bagi individu yg menyerang rumah ibadah!!

    ReplyDelete
  3. Dulu ko kutip org, hari ni ko pulak kena kutip. Ko rasa?

    ReplyDelete
  4. Mereput la ko dalam sana..barua sial..punca perpaduan negara jadi porak peranda kerana manusia jenis hang..haramjadah..harap.dibuang negara...

    ReplyDelete
  5. Betul bro... Puak2 mcm ni jgn diberi muka... Banyak akta boleh kenakan pd dia biar dia tahu negara kita ada ada undang2 xkiralah dia ni kni ketua kepala apa pun.. undang2 xkenal ko ketua kepala apa pun..

    ReplyDelete
  6. Replies
    1. Mamak pun India jugak, agama je Islam. So betul la India lawan India

      Delete
  7. tindakan undang² akn tentukan nasib mereka² ni terutama sekali yg bg idea dn duit tu‼️

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. bagi hukum berat baru betul dan ajaran bagi orang lain untuk hel;a dari berbuatan semacn ini

    ReplyDelete
  10. Smoga allah beri hidayah dan keinsafan...

    ReplyDelete
  11. bukan Melayu betul tu. itu keling jugak. tipu keliling.
    penipu penjenayah besar yg memulakan permusuhan dah jadi ahli dewan rakyat patut kena hukum dulu

    ReplyDelete
  12. Admin..ade orang cakap berita ni palsu dan lelaki yang dalam ic dah buat report polis..betul ke bohong?

    ReplyDelete
  13. pihak yg BAGI UPAH iTULAH PUNCANYA..

    ReplyDelete
  14. sedaap ja cakap melayu...walhal geng 36 ni dulu cina punya..lepas tu india takeover

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda