Syed Saddiq dituduh menipu sebab plaster di pipi boleh pindah-pindah

MENTERI Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman menarik perhatian ramai apabila muncul dengan plaster yang ditampal di pipinya dalam Perhimpunan Agung Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Difahamkan, Ketua Armada PPBM itu mengalami kemalangan ketika melakukan aktiviti sukan berkayak sebelum ini, di mana pipi kanannya tercedera dan terpaksa ditampal dengan plaster.

Namun apa yang lebih menarik, di beberapa group politik Facebook, kecederaan pipi Syed Saddiq itu dipersoalkan oleh para penyokong pembangkang.

Syed Saddiq cedera

Mereka mempertikaikan bagaimana plaster yang ditampal di pipi Syed Saddiq boleh berubah kadangkala berada di pipi kanan, dan di masa lain berada di pipi kiri.

Sebilangan lagi menyamakan perkara itu dengan filem Madu Tiga arahan dan lakonan P Ramlee.

Syed Saddiq Madu Tiga

* Dalam filem Madu Tiga, watak Jamil lakonan Allahyarham Tan Sri P Ramlee, tersilap memasang balutan luka di pipinya ketika memalsukan kemalangan jalanraya yang menimpa sebagai helah supaya tidak dimarah isteri tua selepas berkahwin lagi satu.

Namun sebenarnya tuduhan kononnya plaster di pipi Syed Saddiq boleh berpindah-pindah, tak betul pun. Ia hanyalah "effect" camera telefon yang mengambil gambar kerana menggunakan "selfie mode," sekaligus menyebabkan plaster itu seperti berada di pipi kiri.

Jika gambar Syed Saddiq diambil menggunakan cara biasa, plaster di mukanya masih berada di bahagian pipi kanan. Boleh bandingkan kedudukan kocek baju Melayu yang dipakai.

Syed Saddiq

5 Comments

  1. Inilah sebahagian masyarakat kita; dapat berita terus komen negatif tanpa usul periksa. Mudahnya mereka ditipu oleh pencatur yang berkepentingan.

    ReplyDelete
  2. Satu lagi, kebanyakan yang terburu-buru itu penyokong parti tertentu. Asal ada peluang, tibai. Mereka tak kira perluang itu sah atau tidak sah. Yang penting tibai. Dosa pahalanya macam mana pula, ya?

    ReplyDelete
  3. aikk...mana p plaster kat dagu...alahai...jamil..jamil..

    ReplyDelete
  4. jholow dok joget kt luar negara puak2 tu x sensitif pun. sukahati sadeq la nk tampal mana pun.

    dagu n pipi dia punya.

    ReplyDelete
  5. foto digital blh pusing kiri kanan.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan