Wajib fardu ain Umat Islam sertai Himpunan Icerd kata Presiden PAS

ADALAH menjadi kewajipan kepada seluruh umat Islam secara fardu ain untuk keluar beramai-ramai dalam Himpunan Icerd pada 8 Disember ini kata Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau berkata demikian dalam satu rakaman video Media Presiden bertajuk "Seruan hadir ke Himpunan Bantah Icerd 812," yang disiarkan di halaman Facebook rasminya pada 3 September 2018.

Hadi Awang Icerd

"Menjadi kewajipan kepada seluruh umat Islam secara fardhu ain untuk keluar beramai-ramai dalam himpunan ini (ICERD), menyatakan kewajipan mencegah kemungkaran yang wajib dicegah sebelum berlakunya perkara yang lebih buruk pada negara kita," katanya.

Dalam pada itu beliau turut menyeru penganut agama lain untuk sama-sama menyertai himpunan berkenaan.

"Dalam masa yang sama saya menyeru penganut agama lain, sama-sama juga membantah ICERD ini, kerana perjanjian ini sebenarnya bercanggah dengan semua agama, dan hubungan antarabangsa dalam dunia yang telah dijalin oleh Allah SWT," katanya.

Dalam rakamam yang sama, Abdul Hadi turut menyatakan pendapatnya bahawa ICERD diilhamkan oleh Freemason dan Zionist yang menguasai agensi-agensi di bawah PBB.

"Mengikut pengamatan saya sebenarnya perjanjian ini (ICERD) diilhamkan oleh Freemason dan Zionist, yang menguasai agensi-agensi di bawah bangsa-bangsa bersatu, dengan tujuan untuk menundukkan segala bangsa dalam dunia ini supaya tidak beragama dan tidak berakhlak," katanya.

Sumber - Facebook/link/button

13 Comments

  1. Haji ini pandai menghukum walaupun dia bukan Qadhi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika Kita Tak pergi Kita berdosa, sejak bila Freemason begitu hebat, di Malaysia dua negeri bermasalah dengan orang asli,ramai mengkafirkan syiah,oic menerima mereka , tolak icerd amenda tu

      Delete
  2. *AZEEZ RAHIM, MUTHALIF & DJOKO TJANDRA ADALAH DALANG HIMPUNAN ICERD YANG BERTUJUAN MEWUJUDKAN HURU HARA DAN KACAU BILAU!*

    Bismillahirrahmanirrahim.
    Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani.

    Satu perhimpunan akan diadakan pada 8 Disember ini. Ia berkaitan dengan ICERD. 2 Parti Politik Melayu iaitu UMNO dan PAS menjadi penggerak utama perhimpunan ini sehingga Kerajaan Negeri Kelantan mewartakan cuti pada hari tersebut.

    Yang menjadi agak pelik adalah kenapa 'UMNO' sebegitu bersungguh sungguh untuk menggerakkan ahlinya dan orang ramai menyertai Himpunan ICERD ini? Sedangkan Kerajaan Malaysia Baru yang ditadbir Pakatan Harapan di bawah kepimpinan Tun Dr Mahathir sudah tidak bersetuju menandatangani ICERD.

    *Sebenarnya Himpunan ICERD ini hanyalah dipergunakan oleh Pemimpin Pemimpin UMNO Korupsi seperti Ahli Parlimen Baling, Dato' Paduka Abdul Azeez Abdul Rahim untuk mewujudkan suasana huru hara dan kacau bilau bagi memesongkan perhatian rakyat terhadap kes rasuah dan penyalahgunaan kuasa mereka semasa pemerintahan Barisan Nasional.*

    _Ketegangan kaum di Kuil Seafield baru baru ini pun sebenarnya mendapat tajaan penuh dari Azeez Rahim Laknatullah. Adiknya, Muthalif menjadi perantara menyalurkan wang._

    *Himpunan ICERD turut mendapat bantuan sumber kewangan dari Azeez Rahim. Dana iaitu wang diperolehi dari Penjenayah Money Laundering dan Pelarian Indonesia yang mendapat perlindungan dari Azeez Rahim iaitu Djoko Tjandra ataupun turut dikenali sebagai Joe Chan. Joe Chan pada masa kini menjadi FUNDER Utama Azeez Rahim. Adik Azeez Rahim iaitu Muthalif Rahim (Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya) yang kalah teruk pada PRU yang lepas, menjadi Penyalur Dana kepada Ketua Ketua Bahagian, Wakil PAS dan Wakil NGO.*

    Umum mengetahui yang ahli ahli UMNO hanya akan menyertai sesuatu aktiviti seperti mesyuarat, perhimpunan mahupun demostrasi sekiranya ada DEDAK iaitu Dedak Duit Poket, Dedak Makanan dan Dedak Pengangkutan seperti Dedak Duit Minyak, Dedak Bas, Dedak Kereta dan Dedak Van. Amat mustahil mereka ini sanggup turun ke Dataran Merdeka dengan secara sukarela!

    *Azeez Rahim memang merancang untuk mewujudkan huru hara, kacau bila dan keyegangan kaum bagi mewujudkan DARURAT. Bila wujudnya Darurat, maka segala Kes Jenayah, Kes Rasuah dan Kes Penyalahgunaan Kuasa yang dilakukannya tidak dapat didakwa di Mahkamah dan akan berlakunya peralihan tampuk pemerintahan negara.*

    Kepada ahli ahli UMNO, ahli ahli PAS dan ahli ahli NGO serta orang ramai,.usahlah bersama dan bersekongkol dengan Pemimpin Yang Jahat. Himpunan ICERD di Dataran Merdeka pada 8 Disember 2018 ini hanyalah satu perbuatan yang sia sia sahaja.

    *#PenjarakanAzeezRahim*

    Sila kongsi dan viralkan ke Grup WhatsApp, Telegram dan Facebook. Terima kasih.

    Demi Agama, Bangsa dan Tanahair.
    *Putera Muhammad.*
    06.12.2018

    ReplyDelete
  3. Sikit-sikit keluar hukum, sikit-sikit keluar fatwa. Dia sahaja yang betul. Orang lain salah. Dah jadi fardu ain pula dah. Allahurabbi, sedapnya dia ni keluarkan hukum. Berat mentaliti mamat ni.

    ReplyDelete
  4. Pada pengamatan Aku plak. Pas lepas Arwah ni berpandukan politik longkang. Benda tak Elok semua Ada. YgElok cuma ade walaun yg setia Dan sanggup keluar duit utk Tin Milo. Bukti?. TaK payah. Aku cakap main sedap Mulut je... Nak caya ke tak, lantak Ko la. Yg penting Aku dpt income cukup bulan...

    ReplyDelete
  5. Mcmna benda yg kjan dh tolak nk bntah lgi....atau bnth pnolakn kjan & mahu icerd dlaksnakn....

    ReplyDelete
  6. Aku tggu ko meninggal hadi. Sebab aku nak tgk apa jadi dgn pas

    ReplyDelete
  7. Paham ke tak paham apa itu ICERD...kalau cakap bodoh UMNO dan PAS ni otak letak kat lutut... bangsa melayu sendiri tertindas dibumi sendiri...lihat lah di kawasan bandar-bandar rumah2 kedai dimiliki kaum lain..melayu tak mampu miliki rumah atau kedai di kawasan bandar..hanya mampu berpayung atau berkhemah ditepi jalan...tak itu nama nya diskriminasi di bumi sendiri...dimana nak mengadu...kerajaan UMNO menindas bangsa melayu hingga jadi bangsat.
    Bangsa melayu sendiri malas nak membaca dan fahami apa itu ICERD bila ada isu main2 ikut jer yang memalukan bangsa melayu tak paham undang2 dan peraturan.

    ReplyDelete
  8. fardhu ain??????? kot mano pulok fardhu ain.... kaba ko dok ni......

    ReplyDelete
  9. tahap fardu ain pulak dah koo.. aduih,,,

    ReplyDelete
  10. kalau nak keluarkan fatwa mesti ada ada asas nas dari alQuran dan hadis. bukan main suka2 aje. hadi ni anggap diri dia nabi ke? senang2 aje keluar hukum tanpa rujukan dari alQuran hadis.

    tp setau akau dlm alQuran memang jelas: Dan janganlah kamu cenderung kepada orang-orang yang zalim yang menyebabkan kamu disentuh api neraka. Hud: 113

    org2 zalim yg berdemo itu termasuklah pemimpin2 umno yg berdepan dengan puluhan tuduhan rasuah salahlaku dalam kerajaan dulu.

    ReplyDelete
  11. Hadi keluar fatwa tapi majoriti melayu islam buat tak tahu. Yg dengar dan patuh cuma walaun tegar dan melayu iq lobak yg fikir mesti ikut cakap hadi jika nak masuk syurga......

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan