Loading...

Israel 'penyangak' sama macam Najib kata Tun Mahathir

TUN Mahathir dalam ucapannya di Cameron Highlands hari ini menyamakan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dengan Israel.

"Masa Najib dulu saya nak cerita, apabila ada satu mesyuarat, Orang Israel nak hantar dua wakil dia terima. Tapi kami Pakatan Harapan bila orang Israel nak ambil bahagian dalam perlumbaan, berenang, kami tak benar orang Israel pasal ini penyangak sama dengan Najib,"



"Kita tengok Israel, nombor satu curi tanah orang, orang Palestin punya tanah dia curi buat (negara) Israel."

"Nombor dua sekarang ini dia buat bangunan-bangunan di tanah milik orang Palestin begitu banyak tanah tak pernah jadi dalam dunia ini, sebuah negara buat bangunan di negara asing dia duduk situ,"

TAG

"Kita nak bantu sikit Orang Palestin nak hantar sikit ubat, makanan, barangan untuk buat rumah dia tangkap kapal kita di tengah laut dan orang kita dimasukkan dalam jel beberapa hari," katanya.

Menurut Mahathir, Malaysia tidak mahu menerima Israel kerana negara itu adalah penyangak.

"Saya ditanya oleh pemberita apa sebab kita tak bagi orang Israel ni datang berlumba di Malaysia? Saya kata dia datang daripada negeri penyangak, kami tak suka penyangak! Kami baru sahaja buang seorang penyangak jadi macam mana nak terima negara penyangak," katanya.



Mahathir turut menyamakan tindakannya menghalang Atlet Israel itu dengan tindakan yang dibuat oleh Presiden Amerika Syarikat Donald Trump.

"Trump presiden Amerika kata orang Islam daripada 5 buah negara tak boleh masuk negara dia, kalau Trump boleh buat pasal apa saya tak boleh buat?" soalnya.

Menurut Mahathir dalam pilihan raya ke 14, BN ditolak buat kali pertama, ditolak kerana dipimpin oleh seorang penyangak.

"Dunia tahu panggil dia kleptocrat, bermakna pencuri itulah gelaran yang diberi kepada Datuk Seri Najib Perdana Menteri Malaysia. Tak malukah kita?" soalnya.

"Sebab itu kita semua buang Najib daripada jadi perdana menteri dan UMNO pula buang Najib daripada jadi presiden. Dia kena buang, parti dia sendiri buang dia," katanya.

Katanya lagi, Umno sudah tidak ada, yang ada sekarang ialah parti penyangak dan beliau yakin parti itu sudah tidak ada lagi masa depan.


Post a Comment

10 Comments

  1. Seorg penyangak mengutuk seorg penyangak.....kata2 seni seorg munafik.
    Anak..waris..proksi dan kroni termasuk ko tu kaya raya skrg bukan hasil sebagai seorg penyangak ker?????
    Siapa yg kata????
    Anwar..kit sial..mat sabu..rapiji mengatakan ko adalah penyangak agung!!!!!
    Malu2 lah sikit oiii....klu nak mengata org lain penyangak.
    Udah2 ler bagi air kencing ko pada rakyat....
    Kepada macai....takper

    ReplyDelete
  2. Mahathir tidak layak mengutuk Najib sebagai penyangak. Najib Razak adalah pemimpin paling hebat pernah lahir di tanah air tercinta ini.

    Datu Seri Najib Tun Razak hebat bukan sahaja kerana susuk tubuh dirinya, malah beliau di anugerahkan oleh seorang penasihat yang hebat iaitu isterinya sendiri, YAB Datin Seri Paduka Rosmah Binti Mansor, seorang isteri yang taat, penyayang dan menyintai serta menyayangi Datuk Seri Najib sepenuh hatinya.

    Tapi sayang kedua-dua pemimpin hebat ini telah difitnah dan dihina oleh musuh-musuh yang mahu merampas kuasa beliau.

    Tapi kini rakyat sudah sedar, kini rakyat sudah terlena dari mimpi. Pemimpin-pemimpin pasti Islam PAS juga kini telah bertaubat bertaubat dan mengakui bahu Datuk Seri Najib dan isterinya Datin Seri Rosmah adalah dua orang pemimpin yang tiada tolok banding, dan tiada galang gantinya.

    Kalau kita nak selamat di dunia dan akhirat, maka ikutlah kata ulama, kerana ulama itu pewaris anbiya.

    Ulama dari parti Islam PAS sendiri sudah bertaubat dan menyokong Najib, siapalah kita nak menyanggah pendirian ulama?

    Ikutlah ulama nescaya kita selamat. Sokonglah Barisan Nasional, marilah kita berdiri teguh di belakang Ulama dengan menyokong dan mengundi BN, serta memberikan sokongan padu kepada Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya Datin Paduka Seri Rosmah Mansor!

    Salam perjuangan dari saya,
    Azam Dungun, pejuang yang istiqomah mempertahankan pendirian Ulama.

    ReplyDelete
  3. matde baru kenai yahudi ni jahat
    dulu pm4 tak kata pun yahudi jahat
    matpus kena sumbat pinjara pasai bantah orang yahudi masuk
    itu jaman sapa pm?

    ReplyDelete
  4. Bagi dia 2 tahun...jgn lebih2
    Makin lama...makin bnyk kencing dia merata2 sblm menyangak bersama anak..proksi dan kroninya.
    Kereta ke3 mana ada dlm manifesto.Demi nak selamatkan para vendor proksi dan kroni sejak geely ambil alih....wujudkan kereta ke3.
    Apa tak cukup lagi ker berbillion2 ringgit wang rakyat selamatkan proton sblm ini dan bakal selamatkan kereta ke3 pulak!!!
    Tanpa cukai gst sblm ini rm80b wang petronas jadi mangsa.
    Skandal bmf rm33b dia dulu hilang entah ke mana dah siasatannya.Mulut2 yg lantang kata nak siasat skandal tersebut skrg dh arwah/mendiang kot.....

    ReplyDelete
  5. Barua dan penunggang agama bersatu cebuk jubor Jho Low. Barua dan penunggang agama cebok jubor Jho Low kasi bersih dan suci.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perkataan JUBOR tu sensitif sejak 1998 cai....
      Penyangak tua tu yg suka mengalunkan lagu ttg jubor suatu ketika dulu....
      Skrg dia kata tempoh 2 tahun hnya cadangan dan bukan kemestian....
      Iyelah...tempoh 2 tahun klu nak kencing muka mahacai sambil menyangak.....boleh rosak perancangan.
      Biar kencing sampai mahacai jadi lemas baru mulakan perancangan bersama anak..proksi dan kroni.

      Sana sini cakap ttg anti rasuah....perghhh.....hebat!!!!
      Sehebat motto bersih..cekap dan amanah suatu ketika dulu
      Mahacai terpegun....dan akhirnya drama 22tahun diulang kembali....
      Maka semakin kaya anak..waris..proksi dan kroni setelah mahacai arwah/mendiang kelemasan dgn hancingan bau sikencing tua....hehehe

      Selamat menghirup kencingan tua....wahai mahacai

      Delete
  6. Barua Melayu cebuk jubor Jho Low meroyan sebab kalah. Padan muka kau barua.

    ReplyDelete
  7. Penyangak tua berlagak baik

    ReplyDelete
  8. Para ulama parti lebai baru sedar bahawa umno sebenarnya pejuang islam tulen. Mrk dah tersilap bertahun2 menentang umno dan pernah berkawan dgn dap (nauzubillah). Bekas khalifah umno najib sebenarnya pejuang islam suci dan skrg tiba masanya melayu bersatu dibawah pimpinan najib dan hj hadi utk mengembalikan semula kepimpinan najib. Ayuh para penyokong pas kita berjihad demi bossku!

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda