Loading...

Penasihat kecantikan kena lempang dengan maknyah ni perempuan tulen ke palsu?

TADI pagi tersebar rakaman video seorang penasihat kecantikan kena lempang dengan mak nyah berdekatan premis Guardian di KLCC.

Kalau anda terlepas video tersebut, sila klik link ini — Maknyah tampar perempuan di KLCC



Aku tengok video tu, aku pun percaya maknyah tu lempang perempuan. Mangsa yang kena pukul tu tak "sado" macam "maknyah" yang memukul tu.

Kalau semak dalam salinan laporan polis yang tersebar di media sosial, nama, nombor IC dan jantina mangsa telah dihitamkan, jadi kita tak tahu mangsa tu lelaki ke perempuan.

Tambah lagi, mangsa membahasakan dirinya sebagai "saya" dan menyebut orang yang menyerangnya sebagai "maknyah", jadi secara automatik kita akan fikir mangsa adalah seorang perempuan tulen.

Laporan Polis

Namun ada beberapa sumber di media sosial mendakwa, perempuan yang kena tampar tu sebenarnya "maknyah" juga.

Jadi aku cuba cari jawapan, aku ternampak ada nombor telefon mangsa yang mengadu kena belasah dengan maknyah dalam salinan laporan polis.

Ada dua nombor, aku simpan nombor pertama dengan nama "Perempuan," manakala nombor satu lagi aku letak nama "Perempuan 2,".

Biasanya orang akan letak gambar di profile WhatsApp, maka bila aku semak kau orang tengoklah gambar apa yang aku jumpa.

Gambar WhatsApp

Nampak gambar pemilik nombor telefon ni tak macam perempuan tulen. Lepas tu di bawah gambar tu ada tulisan bawah ni (bahasa english terabur)

Tulisan ni membayangkan dia bangga memilih jantina dia sekarang. Mana ada manusia yang boleh pilih jantina kecuali manusia "dua alam,"

WhatsApp Mangsa

Jadi kau orang rasa, orang yang kena belasah dengan maknyah ni perempuan tulen ke bukan?


Post a Comment

2 Comments

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda