Penyanyi Santesh Kumar kena kecam sebab ubah bendera Malaysia

PENYANYI Santesh Kumar menerima kecaman selepas muncul dalam rancangan #SenangTerhibur terbitan TV3, mempamerkan bendera Malaysia yang telah diubah pada baju dipakainya.

Dalam rancangan bersama pengacara Shuk Sahar dan Jihan Muse itu, Santesh dilihat mempamerkan bendera 14 jalur merah putih, mirip bendera Malaysia, pada baju t shirt hitam yang dipakainya, namun pada bahagian bulan dan bintang dibuang dan diubah dengan tanda hashtag (#) tebal berwarna putih.




Santesh Kumar Bendera Malaysia

Selain itu bahagian kotak berwarna biru bendera Malaysia turut diubah kepada warna hitam.

Wanita Umno Bangi menerusi laman Facebook rasminya, mengecam tindakan Santesh membuang gambar bulan sabit dan bintang itu yang melambangkan Islam sebagai agama rasmi Malaysia.

"Penyanyi India Santesh Kumar ubah gambar bendera, buang gambar bulan sabit & bintang yang melambangkan agama rasmi Malaysia, agama Islam,"

Santesh Kumar Bendera

"Berani keluar TV malam tadi dengan seluruh umat Islam melihat perkara itu dalam rancangan, #senangterhibur,"

"Viralkan agar semua orang Islam dan rakyat Malaysia lihat," tulis kenyataan itu.

Wanita Umno Bangi

4 Comments

  1. Bangsa ni mmg suka provok.bila org lain mngamuk ckp kaum dia kna tindas..celaka btul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Actually, bendera itu adalah bendera Amerika Syarikat. Jangan la terus buat conclusion macam ini. Macam bangsa You tak pernah provok bangsa lain. Celaka la lu

      Delete
    2. Apa hal pula main bangsa-bangsa ni. Buanglah perangai buruk itu. Kalau penyanyi itu salah, kecam dia sebagai pesalah tanpa mengaitkan bangsanya. Apalah punya perangai macam ni. Buruk betul.

      Delete
  2. "Unkown" yg bg komen ni bodoh. Bendera Amerika ada 13 jalur (https://en.wikipedia.org/wiki/Flag_of_the_United_States). Fikir baik2 dulu sebelum bagi komen. Kan dah dipanggil bodoh.

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan