Loading...

Rosyam Nor akui hanya pegang 10 peratus saham dalam ST Rosyam Mart

PELAKON Rosyam Nor hari ini tampil mengakui bahawa dia hanya memiiliki 10 peratus saham dalam perniagaan ST Rosyam Mart, rangkaian pasaraya yang mencetuskan kontroversi baru-baru ini.

"Kalau bercakap pasal isu 10 peratus (saham) dalam syarikat (Rosyam Mart), semua orang tahu, bahawa sebagai seorang pelakon di Malaysia tidaklah mempunyai ekonomi yang begitu besar, kalau berlakon dekat Hollywood tu lainlah," katanya.

Rosyam Nor

Pengakuan itu dibuat dalam satu sidang media yang diadakan susulan tersebarnya salinan Daftar Perniagaan (SSM) rangkaian pasaraya itu di media sosial sekaligus mendedahkan bahawa Rosyam Nor bukanlah pemilik sebenar ST Rosyam Mart.





Menurut Rosyam, penyebaran dokumen itu yang mendedahkan bahawa 90 peratus saham Sri Ternak dalam ST Rosyam Mart telah menyebabkan dia dituduh sebagai "barua cina,"

SSM St Rosyam Mart

Rosyam meminta masyarakat sebaliknya berbangga dan menjadikan pencapaiannya itu sebagai satu insprasi.

"Setelah 60 tahun merdeka, saya rasa inilah kali pertama anak Melayu diberikan peluang bersama-sama dengan rakan daripada bangsa lain, orang Cina, memegang retail bussiness,"

"Saya harap masyarakat di luar sana berbangga dengan keupayaan saya, pencapaian saya, sebagai satu inspirasi untuk mereka bergerak," katanya.

Media sosial sebelum ini heboh dengan kempen menyeru orang-orang Melayu agar membeli barang di ST Rosyam Mart dan memboikot perniagaan bangsa lain.

Namun, tidak lama kemudian tersebar pula salinan pendaftaran perniagaan (SSM) Pasaraya ST Rosyam Mart yang mendedahkan bahawa Sri Ternak Group, sebuah konglomerat bukan Melayu adalah pemegang saham terbesar sebanyak 90 peratus dalam pasaraya itu.

Post a Comment

6 Comments

  1. kalau tak jadi barua ....tapi kira di pergunakan jugak lah tu...lepas ni tentu rosyam tarik balik sahamnya dan org lain akan ambil alih pasaraya tu....mungkjn econsave akan ambil....sbb logiknya lepas ni org dah tak pergi kesitu...moral of the story...hidup ni jgn berlagak dan sombong...

    ReplyDelete
  2. Biase la, khairy pegi pejabat Tun masa kedah cuti. Org Umno Suruh boikot org cina. Tapi Kat rumah dia ade park kereta Dari tan Chong motor. La ni nak Suruh support org Yg Jadi baruah cina plak. Tu hukum karma namanya.. Kalau tak bodoh Bukan umno la. Ye2 najib, lokman Adam Kate rakyat menyesal undi ph. Tup2 PRK 3 4 Kali kalah jugak. Kalau tak kaki penipu bukan umno la namanya... Tu la malangnya nasib umno kini. Hingga lebai and the geng pun gembira membasahkan kepala macai yg kapalnya sedang karam Akibat keputusan nakhodanya Yg melabuhkan sauh ketika layar sedang kembang.. . Bahalol kaptennya. Bukan umno la kalau tak bangang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ape kena mengena dengan umno woii barua pakatan pundek.
      Haramjadah puak anjing ph, tak sadar diri rakyat benci ph lebih cepat 6 bulan, dr rakyat benci umno selepas 60 tahun jadi kera jaan dahle bodoh bahlol mengencing rakyat, angkat mahapundek perompak tua kutuk jd pm, nobita kongsigelap cinebabi dapig menjarah harta melayu, anak mentri sabutoh kaki dadah..pundekkk la ph. Gi mampos la macai tahik babi mcm ko nk jjilat pakatan babi. Turun himpunan mana2 ko ckp le cmtu..nnt ko jadi 'lauk' la sial ph!

      Delete
  3. Ekoran rosyam buat PC lg lah org meluat. Tak perlu kata apa2 pun, org tau dia jd barua, kalau betui, nak guna nama rosyam, raymond boleh bg saham 51% dan hasil keuntungan rosyam ditolak atau dibayar kpd raymond barulah ada logoknya...terus boikot..

    ReplyDelete
  4. Anon 3:45. Kau beragama islam ka? Bahasa kau bahasa melayu islam umno/pas ka? Diajar oleh ustaz umnopas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Belajar kt ostad pakatan-hancengg..mat sabon, pope gone end dan mahapiraun mader.. Bapak ko tkde ajar ko ke jd barua kapir harbi dapig mcm rosham menipu tkberkat taw.. Jgn tiru mcm anak mahadey mahapiraun..kilang arak pun sapuuuu

      Delete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda