Pemandu van EMRS duduk sebelah Mohd Adib ketika dirempuh lori bomba yang mengundur

SEORANG pemandu van kecemasan membuat pengakuan hari ini bahawa dia bersama arwah Mohd Adib Mohd Kassim berada dalam kenderaan yang sama ketika lori bomba mengundur dan melanggar kenderaan mereka ketika rusuhan kuil.

Pemandu Van EMRS

Pemandu van EMRS (Emergency Medical Rescue Services), Ahmad Shahril Othman yang membuat pengakuan dalam inkues kematian Adib berkata, kedua-dua kenderaan berkenaan (Van EMRS dan lori Bomba) telah diserang oleh sekumpulan perusuh susulan pelanggaran tersebut.

Bagaimanapun, kata Shahril, ketika itu dia masih lagi menilai situasi bersama Mohd Adib semasa kejadian berkenaan yang berlaku pada awal pagi 27 November tahun lalu.

"Dia (Adib) duduk di sebelah saya. Saya sedang berkomunikasi dengannya dan sedang memandang kepada pegawai yang keluar dari FRT (Fire Rescure Tender) untuk memadamkan api," katanya lapor Malay Mail.

Pegawai yang dimaksudkan oleh Shahril ialah Mohd Hazim Mohd Rahimi, 31 yang keluar daripada lori bomba untuk memadamkan api pada sebuah kereta yang terbakar.

Mohd Hazim merupakan seorang daripada tujuh anggota pasukan FRT, bersama pegawai-pegawai EMRS, Shahril dan Mohd Adib yang memberikan maklum balas terhadap panggilan kecemasan berhubung kebakaran sebuah kereta berdekatan Kuil Sri Maha Mariamman di Subang Jaya.

5 Comments

  1. Makin lama menteri perpecahan tu dlm kabinet kencing pekat....makin sakit hati rakyat dlm kes adib nie.
    BANGSAT mcm tu mmg kena hantar balik ke negara asal.Di sana baru dia sedar sistem kasta mrk lebih teruk dpd fitnah mulut puakanya.
    Malang tua kutuk tu ada anak buah sebegini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Negara asal dia malaysia jugak bhaii. Cam hang jugak. Hang nak ker balik indon?

      Delete
    2. Cara dia mengutuk negara suatu ketika dulu tidak menggambarkan dia rakyat malaysia.Sebijik mcm kasta tinggi yg mengutuk kasta rendah di india.
      Memalukan....
      Malang ada menteri bangang dan bongkak mcm itu.
      Sampai bila2 pon dia akan dikaitkan dgn kematian adib.Tengok muka dia akan nampak darah adib di wajah sial tersebut!!!
      Buat sial jer.....

      Delete
  2. Menteri tersebut mempunyai pandangan yang sempit. Sifat perkaiman yang melampau dan mahu menjadi juara masy India di Malaysia. Dia hanya nampak masy India yang miskin tetapi tak nampak berapa ramai masyrakat melayu trrutamanya yang merempat tak berharta di tanah air sendiri. Mungkin dia tak pernah merasa susah kerana dia orang kaya yang gila kuasa. Tidak berpegang dengan perjanjian orang tua dulu yang memperjuangkan kemerdekaan. Manusia macam ini sepatutnya ditarik balik kerakyatannya dan biarlah dia duduk di negara mana uang dirasakannya sangat adil dan saksama itu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mmg benar...
      Mrk tak pernah memahami sejarah dan merasa syukur.....

      Delete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan