Loading...

Puluhan surat tidak dihantar dibuang dalam kebun

PULUHAN surat tidak dihantar termasuk dokumen penting dikatakan dibuang dalam kawasan kebun di Jalan Kundang, Tanjung Sepat, Selangor.

Menerusi sebuah rakaman video yang tersebar seorang lelaki meluahkan rasa marah dan kecewa selepas menemui longgokan surat-surat dan dokumen penting yang tidak dihantar kepada penerima, sebaliknya dibuang di dalam kawasan kebun.



Posmen buang surat dalam kebun

Lelaki itu yang mengesyaki tindakan itu dilakukan oleh segelintir posmen yang tidak amanah, meminta supaya pejabat pos membuat tapisan lebih ketat di dalam memilih bakal posmen untuk bertugas.

"Tidak sepatutnya pejabat pos ambil posmen macam ni, patutnya pejabat pos pilihlah dulu yang betul-betul nak buat kerja,"

"Mana yang tak nak buat kerja tak payah (diambil), tengok ni semua surat tak sampai, surat saya sendiri pun tak sampai, siapa yang tak geram," katanya.

Berdasarkan rakaman video berkenaan, terdapat surat-surat penting seperti surat dari Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Universiti Malaysia (UM), dan surat-surat berkaitan urusan kerajaan.


Post a Comment

7 Comments

  1. Dulu Posmen hantar surat se jauh katakan 5 km dan masa itu beg untuk surat pun tak penuh. Kena kawasan kampung, letak kat kedai dalam kampung. Orang kampung sendiri datang ke kedai ambil surat .

    Sekarang dengan mengambil kawasan yang sama 5 km dengan 4 atau 5 taman perumahan dengan kedai nya .. tetap satu posmen yang di tugaskan..

    Fikir-fikirkan lah .. Yang kerja dengan baik... Bagi lah bonus lebih

    ReplyDelete
  2. Bangang keja membuang surat diamanah org nie!!!!

    Ntah2 dlm tu ada sijil degree pak2 menteri kita yg baru di post dari luar negara....hihihi

    Dpt whtsapp dari rakan negara seblh selatan kita.
    Teruk mrk menganjing standard pendidikan dan penipuan pak2 menteri haprak sambil forward foto kelulusan menteri2 mrk.....cilakak btul!!!!

    Patut pon cakap merapu dan makan gaji buta jer selama ini.BANGANG!!!!!

    Rakyat tanya perincian sbnr ttg hutang rm1.2trillion pon berdalih2.Bukannya apa...fakta sebenar dpd BNM rm686billion....
    Bagaimana BANGANGnya boleh jadi rm1.2trillion????

    KENA KENCING PEKAT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu pun nak jadi hal..

      Lain lah jika syarat perlantikan me wajib kan memiliki kelayakan yang khusus dengan bidang kerja.. Kalau Doktor perlu ada kelulusan kedoktoran . Kalau jurutera perlu ada kelulusan kejuruteraan .

      Kalau ahli politik perlu kan Kelulusan kepolitikan... ramai Lobai PAS tak layak...

      Delete
    2. Kau lah Bangang. Orang cerita pasal posmen. Kau pergi divert sampai isu kelulusan ahli politik.

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
    4. Mamat seekor ni sentiasa berkomentar dengan komentar yang bangang dalam blog ini. Ada sahaja komentar bodohnya. Orang cakap pasal lain dia cakap pasal lain. Memang bangang dia ni - macam geng lebai Abduh penipu dan geng Najib bosskurrr yang kerjanya merompak wang negara. Itu sahajalah nilai komentarnya - TAHAP BANGANG.

      Delete
  3. Ya betul isu pasal posmen tidak hantar surat dah melalut cite pasal kelulusan ahli politik pulak tu lain tajuk la nk komen haha

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda