Loading...

Usahawan babikan Syed Saddiq rupanya penyokong kuat Umno

GARA-GARA tindakan pengusaha minuman botol jenama "Hausboom" mem 'babi' kan Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq Abdul Rahman, netizen bertindak menyiasat latar belakang lelaki itu.

Biasalah salah satu cara paling cepat untuk menyiasat latar belakang seseorang, ialah menerusi akaun Facebook miliknya.

Salah satu hasil carian popular netizen ialah gambar usahawan bernama Azri Zahier Azmi berbaju Melayu lengkap dengan kain samping bercorak logo-logo Umno.



Samping Umno

"Jangan pernah berani kome (kau) bercakap soal perjuangan kalau kome kecut menunjukkan identiti kita! Walaupun kita kalah, biarlah kalah bergaya," tulisnya.

Semakan di laman Facebook miliknya juga mendapati usahawan itu sering mengkritik pemimpin Pakatan Harapan serta dasar-dasar kerajaan.

Ketika hari raya sebelum ini, Azri turut memuat naik gambar bekas perdana menteri Najib Razak menziarah keluarganya.

Boss Hausboom bersama Najib


"Thanks DS Najib sudi datang beraya sambil bermesyuarat merangka strategi pergerakan selepas ini," tulisnya.

Sebelum ini Azri menerusi akaun Facebook miliknya mengatakan lebih baik Syed Saddiq jadi babi daripada jadi ahli politik penipu dan penindas orang muda.

"Jangan main-main. YB Syed Saddiq, better jadi babi daripada jadi ahli politik penipu penindas orang muda. At least, babi tu ada juga orang bela, ada juga kegunaan." tulisnya



BACA — Hari ini saya dibabikan oleh seorang usahawan — Syed Saddiq

Justeru orang ramai menganggap tindakan usahawan itu membabikan menteri mempunyai unsur politik kerana mereka berada dalam parti yang berbeza.

Di kalangan penyokong Pakatan Harapan pula ramai yang menyuarakan suara tidak puas hati kerana Syed Saddiq membantu syarikat milik penyokong kuat Umno.

Post a Comment

8 Comments

  1. Penyokong tegar umno atau parti penyamun tua budak tu???
    Skrg zaman internet nak kelentong agak2lah....hihihi

    ReplyDelete
  2. Penyokong parti penyangak mmg berakhlak taraf ***i. Tgk saja komen2 mrk di youtube dan facebook. Lebai dah berkawan dgn mrk tapi tak berdaya nak menasihati

    ReplyDelete
  3. heran jugak menteri PH ni?..
    penyokong PH yg pilih dia...tapi knape org umno yg nk di sokong?...kan org umno ramai otak dia lebih teruk dari babi....

    babi x pandai menipu...songlap duit rakyat..

    ReplyDelete
  4. Walaun masih bertahan belum sampai tahap nak minta tolong dari Menteri PH...

    Cuma pemimpin parti je yang memberi pertolongan dan sebab itu terus dapat habuan dari UMNO.

    ReplyDelete
  5. Menteri kalau lain kali nak tolong usahawan muda, tolong lah yang latarbelakang yang dari kumpulan yang susah. Dan modal yang sangat terhad.

    Mamat tu senang-senang dapat kerjasama Menteri sebab ada kenalan yang bukak kan jalan. Kalau yang tak ada macamama?

    Padan muka Menteri kena dengan dia..

    ReplyDelete
  6. Berniaga tak pandai tapi harap ehsan orang, tak dapat 'babi' kan orang.

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. Baguslah Menteri kena macam tu. Kalau kita cakap, mana mereka nak dengar, kerana kita hanyalah bertaraf tukang undi PH. Setelah PRU 14 selelsai, maka bagi mereka selesai tugas kita dan suara kita tidak ada harganya pun. Yang berharga sekarang suara kontraktor BN pula. Saya percaya para menteri ini tak akan sedar, sebaliknya hanyut dihayun oleh orang kaya BN. Mereka hanya akan sedar apabila tiba PRK dan PRU 15. Ketika itu penyokong macam kita ni kembali dianggap bernilai. Begitulah perangai mereka. Memang hampas menteri yang sedemikian.
    Kepada menteri yang bagus dan sedar diri pula, syabas, semoga anda terus kukuh dan relevan di mata rakyat!

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda