Mat Hassan tanya kenapa Najib masih tidak didakwa jika 1MDB bermasaalah

ANDA mungkin tertanya-tanya mengapa kebanyakkan penyokong-penyokong BN dan Pas seringkali melontarkan soalan yang sama berulang-ulang, jika Najib betul-betul bersalah isu 1MDB, kenapa sampai sekarang Najib tidak ditangkap, dan tidak didakwa di mahkamah.

Mat Hassan

Soalan seperti ini tidak lain dan tidak bukan hanyalah keluar dari orang-orang yang tinggal di dalam gua, di ceruk hutan atau di hujung kampung yang tiada Internet dan bekalan elektrik, mana tidaknya, setiap hari isu 1MDB, isu Najib didakwa di mahkamah diulang oleh media dalam dan luar negeri, maka mustahil orang yang celik maklumat tidak tahu tentang maklumat ini.

Kalau kita lihat di media sosial, sering kali orang ramai berkongsi gambar Najib Razak dalam kandang tertuduh di mahkamah sedang melalui proses perbicaraan.

Najib dalam kanang tertuduh

Rupa-rupanya, Timbalan Presiden Umno, Mat Hassan yang juga merupakan calon pilihan raya kecil (PRK) Rantau juga sama ada bodoh atau buat-buat bodoh, turut bertanya soalan yang sama, sekaligus memperbodohkan makcik dan pakcik di Felda Sendayan malam tadi.

Dalam satu ceramah disampaikan olehnya, Mat Hassan dilapor mempersoalkan mengapa Najib tidak ditangkap dan didakwa di mahkamah jika benar 1MDB bermasaalah.

"Kalau betul 1MDB bermasalah, dakwalah Najib. Kamu kata dulu kertas pertuduhan dah siap, cuma belum tangkap. Sekarang kenapa tak tangkap?" soalnya.

"Bukan saya nak Najib ditangkap. Tetapi ini semua penipuan, semua fitnah dan penipuan semata," katanya kepada 400 hadirin di Felda Sendayan malam tadi.

Sumber — Malaysiakini

Lebih lucu lagi, persoalan itu ditimbulkan depan makcik pakcik Felda, pada hari Najib Razak didakwa di mahkamah (3 April 2019) berhubung kes pecah amanah SRC International sebuah anak syarikat 1MDB.

Jadi anda janganlah hairan jika machai bawahan Umno bertanya soalan yang sama berulang-ulang, kerana pemimpin tertinggi mereka Mat Hassan, seorang Timbalan Presiden Umno, yang menjalankan tugas-tugas presiden pun boleh tanya soalan tak masuk akal macam orang tak sekolah.

44 Comments

  1. Salah atau tidak salah cerita 1mdb atau src tu...hati aku dah termaktub dgn penyatuan umno,pas,mic dan mca.
    Cukup2lah kita simpan manusia yg gila menguntungkan anak..proksi dan kroni.
    Ingat dah insaf tapi hanya kata2 kencing hancing ke muka rakyat.
    Sama2 kita tumbangkan regim penipu nie.
    Najib kena bicara...
    Nobita pula boleh dilepaskan kes terowong dan banglo tanpa kolam oleh regim penipu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bangang tetap bangang. Perompak, penyamun, lanun, pemberi dedak, penerima dedak, pembohong ko pilih jadi ketua. Baghal

      Delete
    2. Kalu ikut jumlah pertuduhan, meninggal kat penjara la penyamun tarbus

      Delete
    3. Tar Snake Totey Cecik6 April 2019 at 22:26

      Rejim pembohong, regim dedak, rejim abuya ayatola

      Delete
    4. Nobita nak buat terowong dari penang ke Rantau pulak dah!!!

      Oiii Nobita...janji Pakatan Haprak tu tunaikan dulu...Hampeh!!!

      Delete
  2. Sendayan tuh tidak jauh dari satu Aerospace Company (SXXXXN) beribupejabat di Peranchis, FRANCE. It is one of the largest and advanced European Aerospace company in Europe listed in Paris. Stock dari 3 tahun lepas hanya berharga kurang lebih 50 Euro dan sekarang mencapai 110 Euro per unit. Market Cap berjumlah lebih 60 Billion Euro....dan lagi dan lagi...

    Sekarang hanya memberikan Malaysia mengusahakan Carbon Brake Pad supplying-supportings the aviation market in that region walaupun mereka adalah pembuat peralatan canggih dari components sehingga enjin , landing gears dan full-blown helicopters (military and commercial).

    Whats these got to do with 1MDB and the people fronting Mat Hassan in Kampung Sendayan you may asked?

    The irony is if Malaysia wants or aspire to be an aviation or even aerospace hub, main player in manufacturing aircraft parts and components, how is that people a few kilometres away from an advanced technological firm in Sendayan could still be 'played out' with 1MDB is/are fitnah or bogus or lies when many parts of the world's countries and its jurisdictions are taking actions with 1MDB-related issues as close as Singapore, then its either UMNO and its hierarchy or the people listening and believing the Bodoh yang mahu perBodohkan ummah hanya mahu terus memegang kuasa atau cuba mendapat semula kuasa ie. RANTAU and UMNO's Presidency....then its little wonder Tun Mahathir has thumbed his last nail into UMNO's coffin knowing UMNO doesn't seem to learn from this defeat and change for the better untuk Agama, Bangsa dan Negara.

    The way its going it seems since UMNO has got that many assets and monies left in the coffers are for the vultures and scavengers to skin-off whats left of it and UMNO will die a errie death......

    MLN
    ...hanya berkongsi sedikit maklumat...

    ReplyDelete
  3. MILO SUAM2 KUKU....PI BERAMBOSLAH LU!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Napa? Takut kebangangan dan pembohongan pemimpin kau terbongkar ker dol?

      Delete
    2. Tanya lah Nobita...Menteri Kewayangan kesayangan ko...

      Delete
  4. INGAT DAH TUTUP MELINGKOP DAH BLOG NI!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ingatkan abuya su dah masuk gol

      Delete
    2. Tak lama lagi jadi macam Blog Budin Sontoloyo lah tu....

      Delete
  5. AIKKKKKK!!!...KEJAP TADI SI MAMAK MATDEY DOK KATA....HUTANG NEGARA DAH BERKURANGAN ....NYANYUK!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kejaan PH dah tolong bayar la dol. Ko ingat najib ngan eddy wang bayor ker? Bangang

      Delete
    2. KERAjaan Pakatan Haprak dah tarak duit....duit tabung mana pigi haaaa!!!

      Delete
  6. Melayu ni ramai yang masih bodoh lagi. Melayu yang jadi penyamun, melayu yang makan rasuah, melayu yang dok tindas melayu, melayu yang dok seleweng duit tabung haji tapi asyik2 dok menjerit "hidup melayu". Melayu yang melingkupkan melayu tapi masih muka tak malu kononnya alim dan pejuang islam? Malu tu sebahagian dari iman tapi ramai melayu yang dah takde rasa malu, pasal tu dok keji dan hina bukan melayu padahal yang kaki lanun, kaki kencing dan kaki curi semuanya melayu! Penyatuan Ummah? Porahhh... Ini semua kerja2 penyatuan lanun dan perompak yang dok nak dapat kuasa supaya mereka boleh merompak dan melanun lagi. Melayu yang dok dengki khianat kat melayu masih lagi berlakon suci, mulia dan kononnya pejuang melayu. Apa malu bosskau? Memang kaki curi dan kaki khianat takde rasa malu pun!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Najib masa kat UM berlakon sedih krn ada siswa yg tak cukup makan. Tapi masa dia shopping sakan kat chanel usa sampai rm500,000 tak teringat pula dia kpd siswa kita. Wahai melayu, bila kamu nak sedar. Lanun dan penyamun ni semua berlakon semata2 krn nak cuba dpt balik kuasa. Setuju dgn pandangan nick

      Delete
    2. ADA AKU KESAH

      Delete
    3. Dah nak masuk sg buloh baru nak jenguk budak universiti tak cukup makan? Anak harun betul la

      Delete
    4. Rakyat dah bising....baru le nak bagi ...tu pun 100 hinggit....budak tadika boleh le...

      Delete
  7. Mana mungkin Mat Hasan tak tahu, Auditor pun tak sanggup teruskan kerja...

    1MDB lah yang telah menyebabkan UMNO kecundang.

    Silap lah Mat Hassan... Kalau ya pun nak kelentong mak cik pak cik FELDA yang meluat pada Najib supaya jangan terpedaya dengan mengatakan konon nya Najib tidak di dakwa.. Jangan lah sampai nafikan skandal 1MDB. .

    Macam-macam akan keluar semasa PRU memgenai 1MDB yang akan di gunakan oleh lawan sebab mereka dapat gambaran yang lebih besar.

    Dan Mat Hassan sepatutnya tanya Hisham mengenai Jo Loh sebab Hisham pernah menawarkan diri untuk bawa Jo Loh ke Malaysia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ke nak bawak balik 10juta tu?

      Delete
    2. Report SPRM le...kan SPRM tu kroni PH...

      Delete
  8. HIDUP TOK MAT....INSYAALLAH DUN RANTAU TOK MAT MENANG....

    PKR=PARTI KENCING RAKYAT=PAKATAN HAPRAK....

    TIAP2 MALAM NUAR AL JUBURI MENJUBURI PENDUDUK RANTAU....

    KEMPUNAN LE NUAR AL JUBURI NAK JADI PIEM KE 8....

    NICK TIGER CUP...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Minta maaf. Inilah taraf respon macai/walaun nopas. Tak ada ada hujah apa2 kecuali serang peribadi org. Malu la sikit perangai org mengaku islam

      Delete
    2. Betul tu Bro...Nuar tu kuat kelentong....

      Delete
    3. Hadi masuk ijn ke? Ingatkan masuk gol

      Delete
    4. Biar mulut sumbing tapi bahasa jangan sumbing. Ni dah le mulut sumbing, bahasa pun sumbing jugak. Teruk betul

      Delete
    5. Refobasi....Refobasi.....hikhikhik......dok bawah ketiak Medey jugak.....dulu bukan main kutuk Medey....padan muka mu Nuat....

      Delete
  9. Salah kerajaan PH jg kerana terlalu berlembut dgn najib. Org melayu minda lemah yg mudah dikelentong oleh nopas hanya akan percaya jk najib dibawa ke mahkamah memakai baju oren dan gambarnya dipancar ke seluruh pelusuk negara oleh semua media massa tempatan.
    Satu lg, bila pihak pembangkang buat fitnah, kerajaan wajib segera tangkis fitnah tersebut dan pancarkan ke semua media. Contohnya bila RPK buat fitnah ttg jack ma dan kemudian pondan tua tu serta merta tarik balik fitnah beliau krn takut tindakan drp pihak ali baba, media massa tempatan tidak melaporkan berita ini secara meluas dan agresif. Gobind, lu buat apa? Skrg mat hassan dan najib dok ulang fitnah sama. Sepatutnya org kampung diberitahu apa yg RPK jawab kpd syrkt ali baba : " I have taken down that article and promise never to repeat that story". Knp biar mat hassan dan najib sewenang2 nya mengulangi fitnah? Kerajaan PH - jangan lembik sgt. Gunakan kuasa kamu dan hukum pemfitnah sekerasnya. Itu sj cara utk menangani tindak tanduk mrk

    ReplyDelete
  10. Anon 12:30. Kesian nopas tak mampu balas hujah. Setakat itu sj kemampuan otak mrk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang Hancing pun...

      Delete
    2. Anonymous 5 April 2019 at 12.42 - pernah tak anda dibabikan oleh nopas? maaf saja gatal nak tanya. PH mesti waspada (bukan harus) majoriti Melayu telah terpengaruh dan memihak kepada mereka ini. Tidak heran PRK dun Rantau sah akan mengejutkan PH.

      Delete
  11. UMNO yakin dengan sokongan orang melayu tapi kenapa Najib datang di bawa jumpa orang melayu jugak ?

    ItuIah .. Lain kali pikir lah panjang sikit..

    Apa MCA MIC boleh buat..?

    PH berkempen semua bangsa ada dan tak terasa asing ..

    Mat Hassan nak jumpa Cina kena MCA jemput. Nak jumpa India kena MIC jemput ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. NUAR AL JUBURI KAKI KELENTONG@ TEMBERANG....

      BETULLAH TU...

      Delete
    2. Dia ada juburkan mak hang ker dol?

      Delete
    3. Kesian....Nuat....Medey tak caya sama lu.....

      Delete
  12. RATIFIKASI STATUT ROM DITARIK BALIK SELEPAS AKIDAH PM HAMPIR TERPESONG???

    Meydey....Meydey....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh bukan ke tg ayotololla abuya pun sokong jugak ke?

      Delete
    2. Ehhh bukan ke Atok ni kaki U Turn....Melayu mudah lupa....

      Delete
  13. Bangang betul la. Ada ke penyamun, perompak, pemberi dedak, penerima dedak, pembohong nak diambil jadi ketua. Habis la reta ko kena rompak dah tu kena kelentong balik. Bangang tahap baghal

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia bukan ketua lagi lah....Ngok!!!

      Delete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan