Loading...

Sultan tolak cadangan Umno bubar DUN Johor

SULTAN Johor dilapor menolak cadangan Umno untuk membubarkan dewan undangan negeri itu bagi mengelakkan krisis perlembagaan.

Ketua Perhubungan Umno Johor, Datuk Hasni Mohammad dilapor berkata hari ini, Sultan juga meminta Umno atau mana-mana parti lain ada tidak membangkitkan idea tentang pembubaran dewan negeri, berikutan peletakan jawatan Datuk Osman Sapian sebagai Menteri Besar.

Datuk Hasni

"Saya terima cadangan Sultan Ibrahim, bahawa isu itu tidak dibangkitkan pada ketika ini kerana ia boleh menyebabkan krisis perlembagaan,"

"Umno Johor akan patuh dengan titah Tuanku dan tidak akan membangkitkan isu tersebut," katanya dalam satu sidang media di Ibu Pejabat Perhubungan Umno Johor.

Sebelum itu Hasni dilaporkan telah menghadap Sultan Ibrahim di Istana Pasir Pelangi.

Hasni yang juga merupakan ketua pembangkang negeri berkata, Umno Johor tidak akan memanjangkan lagi isu berkenaan dan akan memberikan peluang kepada menteri besar yang baru untuk memajukan negeri.

Pada hari Khamis, Hasni mencadangkan Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, bekas Menteri besar Johor untuk mengambil alih jawatan itu.

Hasni turut meminta pembubaran Dewan Undangan Negeri Johor bagi membolehkan pilihanraya negeri diadakan.

Post a Comment

18 Comments

  1. ALHAMDULILLAH...TOK MAT MENANG PRK DUN RANTAU....

    HIDUP PENYATUAN UMMAH.....UMNO/PAS/MIC/MCA/DLL...

    SALAH SATU FAKTOR KEMENANGAN TOK MAT ADALAH KEPERIBADIAN TINGGI TOK MAT...DAN TIDAK FITNAH MEMFITNAH CALON LAIN....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah tok mat.
      Syukur calon haprak tidak lupa kad pengenalan...
      Klu tak akan berlaku undian semula....hihihi

      Delete
  2. Tak luak pun pada PH.

    Kerajaan Negeri tetap di tadbir PH. Pengundi cuma mahu Tok Mat kekal sebagai ketua pembangkang selama-lamanya.
    Ini lah yang di ucapkan sepanjang kempen.

    Kemenangan Tok Mat juga membuktikan kebodohan Tok Mat yang sepatutnya memberi arahan supaya calun PH di benarkan masuk pada PRU yang lepas. Tok Mat boleh menang lah pada masa itu ... Malah dengan majoriti lebih besar ...



    ReplyDelete
    Replies
    1. KO LAGI BODOOOO!!!!

      HIDUP PENYATUAN UMMAH!!!

      Delete

  3. Tun Mahathir di sanjung oleh rakyat Palestine..

    Tun Mahathir di beri penghormatan dan pingat kebesaran oleh negara lain.

    Tun Mahathir di antara pemimpin kelas dunia dan yang paling tua.

    ....

    ReplyDelete
  4. Nuar Al Juburi di sanjung oleh Matdey..

    Nuar Al Juburi di beri penghormatan mengetuai gerombolan menyampaikan fitnah di Rantau.

    Nuar Al Juburi di antara pemimpin yang paling lama menunggu giliran nak jadi Piem.

    ReplyDelete
    Replies

    1. Apabila Presiden PAS berkempen ikut cara UMNO dengan tidak memaki hamun bukan sahaja PAS telah di tunduk oleh UMNO tetapi juga telah menghilangkan kehebatan Hadi yang selama ini garang dan suka menuju kan kata-kata makian pada lawan.

      Pinjam doa Ustaz Fadzil Nor... Allah.. Panjang kan lah umur Hadi supaya dia di beri kesempatan melihat Anwar menjadi Perdana Menteri .

      Jika cepat Anwar jadi Perdana Menteri lebih baik kerana Hadi masih lagi mampu menerima nya dan bersedia menghadapi Anwar sebagai musuh politik.

      Jika lambat, setiap kali masuk IJN Engkau pulih kan lah dan berikan lah sedikit kekuatan untuk dia menyaksikan nya di ikuti dengan penyelesalan. Amin.

      Delete
    2. Apabila Presiden PKR berkempen ikut cara DAP dengan suka memaki hamun bukan sahaja PKR telah di tunduk oleh DAP tetapi juga telah menghilangkan kehebatan Nuar Al Juburi yang selama ini nampak alim dan suka menuju kan kata-kata makian pada lawan.

      Pinjam doa Ustaz Fadzil Nor... Allah.. Panjang kan lah umur Matdey supaya dia di beri kesempatan melihat perpecahan umat melayu dan kemusnahan dari apa yg telah lakukan .

      Jika Nuar Al Juburi tak dapat jadi Perdana Menteri dia akan meroyan hari-hari sebab dah lebih 20 tahun dok menunggu...

      Kalau Matdey masuk IJN Engkau pulih kan lah dan berikan lah sedikit kekuatan untuk dia menyaksikan Nuar Al Juburi terus kempunan nak jadi PIEM. Amin.

      Delete

    3. Rekod PAS menunjukkan semua usaha PAS untuk bersama dalam mencapai cita-cita politik, terputus di tengah jalan.

      Terakhir ialah PIGS.. Langsung ghaib.

      Kini PAS sudah terang mencuba nasib dengan UMNO. PAS berjemaah dengan penyamun dan perompak tanpa sedikit pun rasa bersalah. Janji apa yang penting mereka rasa diri itu imam. Padahal setakat dalam mesjid je

      Dalam mesjid yang penuh pada hari Jumaat, imam langsung tak terkesan apa kah yang di lakukan oleh para jemaah selepas meninggalkan mesjid... Lantak lah.. Nak berkawan dengan penjenayah ke.. Nak berkawan dengan pemabuk ke, pasal lah

      Apa jadi pada ahli PAS yang akan masuk syurga sekali dengan penyamun dan perompak ... Tambah satu lagi dengan dosa FITNAH LIWAT.

      Yang pasti orang UMNO lah yang akan mengheret orang PAS masuk ke syurga.

      Selain kerana dosa UMNO, dosa orang PAS sendiri lah menyebabkan mereka gagal ke syurga ia itu dosa menganayai se orang hamba yang membayar kan duit saman di London .

      Doa lah untuk diri mu dan keluarga mu sendiri saudara ku dengan bahasa yang lembut...


      Delete
    4. Fitnah LIWAT......kikikikiki...ko pi tanye MATDEY....

      Nuar Al Juburi jadi Piem ke 8....Nauzubillah!!!!

      Delete
    5. Tanya Agong lah...

      Agong pun tahu fitnah sebab tu di beri pengampunan..

      Hadi ingat Anwar akan mati kutu dalam penjara..

      Delete
  5. Pemimpin yang sebenar ialah orang yang tak duduk diam dalam rumah dan hanya panggil orang sesuka hati dan memberi apa yang perlu di buat mengikut kehendak nya

    Dalam usia begitu pun Tun masih kuat dan sanggup ke sana ke mari melihat dan terlibat dengan program rakyat

    Orang yang nak jadi macam Mahathir hiburan di kelab malam dan berparti bukan sebahagian cara hidup dia.

    Agak mengejutkan apabila UMNO konon nya memberi cadangan ununt bubar DUN.. Kerajaan PH sepatutnya mengambil tindakan ke atas pemimpin UMNO kerana menghasut Raja.. Dalam menghasut bukan sahaja pada rakyat..

    Mujur Sultan masih pegang pada Perlembangaan dan apabila pemimpin UMNO mahu DUN di bubar tentu nya ada cara tak betul ingin di gunakan dengan membelakangkan Perlembangaan.

    Ada.. Tentu ada tapi Sultan tidak boleh di permainkan oleh pemimpin UMNO..

    Kira dalam game UMNO ni.. UMNO Johor telah tewas

    Semoga kemelut ini selesai dengan cara yang baik. Sebab itu Istana kena jarakkan hubungan dengan UMNO.

    ReplyDelete
    Replies
    1. TU NAMANYA TAK SEDAU DIRI!!!

      Delete
    2. Sumber Malaysiakini

      Seorang penyumbang kepada majalah perniagaan Forbes memuji Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad kerana berani melawan China manakala pemimpin dunia lain tidak.

      Ahli ekonomi Yunani Panos Mourdoukoutas berkata ini merujuk tindakan Putrajaya untuk merunding semula projek Laluan Rel Pantai Timur (ECRL) dengan China, berjaya mengurangkan kosnya dari RM65.5 bilion kepada RM44 bilion.


      .... Yang Lobai bagi sokongan pada siapa? Bukan tak sedau diri... Hilang harga diri..

      Delete
    3. Jajaran di ubah mesti lah kurang kos....patut nya lagi kurang....tu pun letih si DIAM tu jilat Menteri China ....hehehe...bab kelapa sawit tak sentuh ke?

      pasal Penyatuan Ummah....kita tengok lah nanti ...tunggu!!!

      Delete
    4. KOS ECRL SEBENARNYA TINGGI !! KERAJAAN PH TIPU RAKYAT @NajibRazak @Zahid_Hamidi @TunFaisal
      Tak berapa lama dahulu kerajaan PH telah mengumumkan bahawa projek ECRL dihentikan kerana kononnya kewanhan negara tidak mencukupi bagi melaksanakan projek yang memberi manafaat kepada rakyat di sebelah pantai timur.

      Tapi baru baru ini kerajaan telah menukar pendirian iaitu daripada pembatalan kepada penyambungan semula projek berkenaan tetapi dengan kos yang lebih rendah berbanding dengan kos kerajaan Barisan Nasional dulu.

      Apabila pengumuman ini dilakukan, maka bersorak sorailah pengikut kerajaan mengatakan bahawa kerajaan PH lebih bijak memerintah dan kerajaan BN dahulu cuba untuk menyamun duit pembinaan projek berkenaan bagi menyelamatkan syarikat 1MDB yang sering kali dikaitkan dengan bekas Perdana Menteri, YB Datuk Seri Najib Razak.

      Projek ECRL menelan belanja sebanyak RM 55 billion bagi pembinaan yang melibatkan 24 stesen perhentian manakala kerajaan PH pula berjaya membuat penjimatan sebanyak RM 11 billion.



      Seperti mana infografik diatas, RM 55 billion melibatkan 24 stesen perhentian yang mana jika dikira mengikut stesen ianya menelan belanja RM 2.2916 billion manakala kerajaan PH pula hanya membina 7 stesen yang mana ianya menelan belanja sebanyak RM 44 billion dan jika dikira bagi setiap stesen ianya menelan belanja sebanyak RM 6.2857 billion bagi setiap stesen.

      Persoalannya sakarang, bagaimana perkiraan ini dikira sebagai penjimatan? Penjimatan yang sebenar ialah apabila jumlah stesen dikekalkan dan harga pembinaan dikurangkan bukannya stesen dikurangkan tetapi kos sebenar pembinaan ditingkatkan.

      Rakyat Malaysia hari ini ditipu kerana satu kesilapan kecil semasa pilihanraya umum yang lepas.

      Delete
    5. JILAT

      BAIK PUNYA JILAT

      Banyak kisah dan cerita yang dikongsikan bersama dengan penuh kemesraan. Semoga Tun sentiasa diberikan kesihatan dan dirahmati oleh Allah," kata Hadi.

      Daim - orang kanan Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad - yang mengetuai rundingan semula projek Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) baru saja memuktamadkan perkara itu dengan China.

      Sebelum ini, Hadi menunjukkan beliau tetap mengekalkah hubungan baik dengan Mahathir dan membuat kunjungan ke Putrajaya pada Jun 2018 dan Januari lalu.

      Delete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda