Loading...

Tun Mahathir naik Proton Exora "tanpa pemandu" guna sambungan 5G

PERDANA Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini dilapor menaiki sebuah kereta 'tanpa pemandu' jenis Proton Exora yang disambungkan dengan teknologi 5G dari Istana Kehakiman ke Komplek Corporation Putrajaya.

Kereta tanpa pemandu

Beliau menaiki kenderaan itu bersama Menteri komunikasi dan multimedia Gobind Singh Deo selama 5 minit.

Kenderaan automatik 5G itu dibangunkan oleh Ericsson dan Celcom dengan kerjasama pemula teknologi tinggi eMooVit.

Kenderaan pelbagai guna itu dilengkapi dengan kamera, radar dan sensor Lidar bagi membolehkan kereta itu mengesan keadaan sekeliling..

Kenderaan itu dilapor menggunakan satu kombinasi sensor, kamera, radar dan kebijaksanaan buatan (AI) bagi membolehkan ia merentasi antara destinasi tanpa bantuan manusia.

Post a Comment

9 Comments

  1. Ada rasa naik kapai terbang tak!!!

    ReplyDelete
  2. MAHATHIR TETAP AHLI SYURGA WALAU DIA TIDAK SOLAT KATA USTAZ PAN (AMANAH) #viralhancing
    Menjelekkan bila seorang ustaz Pakatan Harapan (PH) hari ini telah membuat satu kenyataan yang mengejutkan apabila mengesahkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad adalah ahli Syurga.



    Ustaz yang menggunakan nama Halim Hasan itu mengatakan, Mahathir walaupun tidak mengerjakan solat terawih, beliau tetap akan masuk Syurga.

    Kenyataan itu dirakamkan di dalam siri ceramahnya di dalam satu video yang tular di media sosial di mana beliau menunjukkan rasa gembiranya apabila Kerajaan Barisan Nasional (BN) telah dijatuhkan pada Pilihan Raya Umum ke-14 sebelum ini.

    Menurutnya lagi, walaupun semua janji manifesto PH tidak ditunaikan, beliau tetap merasa gembira dan mendakwa rasa gembira itu adalah rahmat Allah kepadanya.

    Kenyataan Halim itu mengundang pelbagai reaksi dari netizen yang rata-ratanya menyatakan ketidak setujuan mereka dengan Halim terutamanya dalam isu mengesahkan Mahathir adalah ahli Syurga.

    "Wah ustaz PH dah dapat wahyu, Mahathir masuk Syurga kata dia. Haha.." komen Abdul Rahim

    "Ustaz PH sesat. Masuk Syurga hotak kau. Bukan main liberal lagi Mahathir. Tak ingat ke Mahathir kata Nabi takda pisau Gillate?.." komen Suraya.

    "Tau lah sama kapal dengan Madey Kutty. Tapi tak payahlah nak jilat sangat.." Komen Nabeel.

    "Mohon Jabatan Agama, mufti-mufti siasat ustaz PH ni. Dah macam ajaran sesat pula, orang tu masuk Syurga orang ni masuk Neraka.." komen Nasrullah.

    Dari pencarian kami, soal seseorang itu masuk Syurga atau masuk Neraka adalah perkara ghaib yang tidak diketahui oleh manusia biasa melainkan ianya telah diwahyukan oleh Allah.

    Kenyataan Halim yang mendakwa pemimpin PH seperti Mahathir akan masuk Syurga walaupun tidak solat terawih adalah seolah-olah seperti perbuatan bomoh yang mendakwa mampu mengetahui perkara ghaib yang dikhuatiri termasuk dalam perbuatan Syirik.

    Apatah lagi jika yang dimaksudkan pemimpin PH itu adalah Lim Guan Eng, Teresa Kok, Anthony Loke, Gobind atau Kulasegaran, maka ia jelas menyimpang dari kebenaran.

    Sebelum ini kenyataan yang serupa telah dikeluarkan oleh Mahathir yang juga Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia apabila mendakwa penjaga pintu Syurga halau Najib masuk ke Neraka.

    Bagaimanapun kenyataan Mahathir itu tidak ditegur oleh mana-mana agamawan dari mana-mana Jabatan Agama mahupun mufti.

    Nota:

    Hebat mung ustaz boleh tahu siapa ahli syurga dan Siapa ahli neraka. Setahu akulah ustaz. Hanya Allah sahaja yg tahu siapa ahli syurga dan siapa ahli neraka ni kerana syurga neraka hak mutlak Allah. Nabi Mohamad sendiri pun hanya dapat mengesahkan beberapa individu yang dijamin Syurga selepas merujuk atau mendapat wahyu dari Allah ustaz. Takkan lah politik sampai sesat akidah ustaz? Harap harap lepas ni ustaz tidak mengaku tuhan pulak ye..

    Jauh dah sesat tu ustaz.

    ReplyDelete
  3. Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

    Detail saya

    nama: Elang Endah
    email: elangendah7@gmail.com


    hubungi Arab Credit Group menggunakan.

    Perusahaan: Arab Credit Group
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    ReplyDelete
  4. bagaimana menurut kalian dengan artikel
    ini http://poker7clubbest.com/poker-online

    ReplyDelete
  5. saudara-saudara

    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karenaa dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
    ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)
    BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com

    ReplyDelete
  6. Nama saya lukwalukason dari Cirebon West Java Indonesia, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada adilah adila kerana membantu saya memperoleh pinjaman yang baik setelah saya mengalami banyak peminjam pinjaman online palsu yang menipu saya untuk mendapatkan uang tanpa pinjaman, saya memerlukan pinjaman selama 3 tahun yang lalu untuk memulakan perniagaan saya sendiri di kota Cirebon di mana saya tinggal dan saya jatuh ke tangan sebuah syarikat palsu di Turki yang telah menipu saya dan tidak menawarkan saya pinjaman. dan saya sangat Frustrasted kerana saya kehilangan semua wang saya untuk sebuah syarikat palsu di Turki, kerana saya berhutang kepada bank saya dan kawan-kawan saya dan saya tidak ada sesiapa yang dapat berlari, sehingga suatu hari kawan saya memanggil adilah adila setelah membaca keterangannya tentang bagaimana dia mendapat pinjaman daripada syarikat pinjaman ome saya terpaksa menghubungi adila adila dan dia memberitahu saya dan meyakinkan saya untuk menghubungi syarikat pinjaman ome yang okah syarikat pinjaman ome akan mengejar cerita saya. Pada mulanya, saya adalah seorang penipu tetapi percayalah apabila saya menghubungi syarikat pinjaman ome cerita saya disampaikan kepada yang baik hari ini.Jika anda sedang mencari pinjaman sila jangan membuat kesilapan dengan baik hubungi syarikat pinjaman ome ome sekarang dan dapatkan apa yang anda inginkan , tha adalah okah ome melalui e_mail (okahomeloanfirm@gmail.com) anda juga boleh menghubungi okah pinjaman syarikat ome oleh whatsapp ini (+13602499796)
    semoga Allah memberkati adila adila untuk membawa saya ke syarikat pinjaman ome todai saya orang yang lebih baik, jika anda memerlukan maklumat mor dari saya, anda boleh juga menyambung saya melalui e_mail lukwalukason331@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Halo, semua orang, tolong, saya dengan cepat mahu menggunakan media ini untuk berkongsi kesaksian saya tentang bagaimana Tuhan mengarahkan saya kepada pemberi kredit yang benar-benar mengubah hidup saya daripada kemiskinan kepada seorang wanita kaya dan sekarang saya mempunyai kehidupan yang sihat tanpa tekanan dan kesulitan kewangan,

    Selepas berbulan-bulan cuba mendapatkan pinjaman di internet dan saya telah ditipu dari 400 juta, saya menjadi sangat terdesak untuk mendapatkan pinjaman daripada pemberi pinjaman dalam talian yang sah dalam kredit dan tidak akan meningkatkan kesakitan saya, jadi saya memutuskan untuk beralih kepada rakan saya untuk nasihat tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman dalam talian, kami bercakap mengenainya dan kesimpulannya adalah tentang seorang wanita bernama Puan Maria yang merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maria Loan. Syarikat

    Saya memohon untuk pinjaman (900 juta) dengan kadar faedah yang rendah sebanyak 2%, supaya pinjaman yang diluluskan itu mudah tanpa tekanan dan semua persiapan telah dibuat dengan pemindahan kredit, kerana fakta bahawa ia tidak memerlukan cagaran untuk pemindahan daripada pinjaman, saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sijil perjanjian lesen mereka untuk memindahkan kredit saya dan dalam masa kurang dari dua jam wang pinjaman telah dimasukkan ke dalam akaun bank saya.

    Saya fikir ia adalah satu jenaka sehingga saya menerima panggilan dari bank saya bahawa akaun saya telah dikreditkan dengan jumlah 900 juta. Saya sangat gembira bahawa akhirnya Tuhan menjawab doa saya dengan memerintahkan pemberi pinjaman saya dengan kredit sebenar saya, yang boleh memberi harapan saya.

    Terima kasih banyak kepada Cik Maria kerana membuat hidup adil untuk saya, jadi saya menasihati sesiapa yang berminat untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Puan Maria dengan baik melalui E-mel (mariaalexander818@gmail.com) ATAU Via Whatsapp (+1 651-243 -8090) untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang bagaimana untuk mendapatkan pinjaman anda,

    Jadi, terima kasih banyak kerana mengambil masa anda membaca tentang kejayaan saya dan saya berdoa agar Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup anda.
    Nama saya adalah kabu layu, anda boleh menghubungi saya untuk rujukan lebih lanjut melalui e-mel saya: (kabulayu18@gmail.com)

    Terima kasih semua.

    ReplyDelete
  8. Nama Perusahaan ::::: ONE BILLION RISING FUND
    Gmail ::: onebillionrisingfund@gmail.com

    Salam dari Perancis

    Saya ingin menciptakan kesadaran bagi orang-orang saya di Indonesia tentang Perusahaan Pinjaman bahwa saya mendapat pinjaman dari untuk mengurus tagihan medis orang tua saya dan saya dapat membuka bisnis keluarga untuk mereka

    ONE BILLION RISING FUND adalah perusahaan pinjaman yang datang untuk membantu saya selama krisis keuangan saya dan saya bisa mendapatkan pinjaman Euro15,000.00

    Jadi saya pergi untuk memberi tahu sesama orang Indonesia bahwa jika mereka membutuhkan pinjaman asli dari perusahaan tepercaya, mereka harus menghubungi ONE BILLION RISING FUND karena mereka telah menyelesaikan keraguan saya dan sekarang saya tahu bahwa tidak semua pemberi pinjaman online baik tetapi perusahaan buruk. tidak akan membiarkan kita melihat pemberi pinjaman yang baik
    Saya telah mendengar dan bertemu banyak pemberi pinjaman palsu ketika saya berada di Indonesia dan mereka semua membuat hidup saya di Indonesia tidak layak karena rahmat Tuhan saya memiliki kesempatan untuk melakukan perjalanan ke Prancis dan sudah 5 tahun sejak saya di sini di Perancis di mana saya bertemu dengan satu-ke-satu agen ONE BILLION RISING FUNDdan dia memperkenalkan memberi saya perusahaan gmail bahwa saya harus menghubungi perusahaan dan dia juga membantu saya mendapatkan pinjaman

    Maksud saya adalah bahwa masih ada pemberi pinjaman online nyata tetapi jika Anda masih tidak yakin bagaimana cara mendapatkan pinjaman, saya akan mendorong Anda untuk menghubungi perusahaan ini dengan Gmail di atas dan saya memastikan bahwa Anda akan mendapatkan pinjaman dengan lancar dan mudah.

    Bersenang-senang selalu dengan ONE BILLION RISING FUND online

    Gmail saya
    Andy Muhammad Dwi
    andymuhammad.dwi@gmail.com

    Tambahkan ne di Google Hangout

    Tetap Perpesona

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda