Loading...

Tun Mahathir naik Proton Exora "tanpa pemandu" guna sambungan 5G

PERDANA Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini dilapor menaiki sebuah kereta 'tanpa pemandu' jenis Proton Exora yang disambungkan dengan teknologi 5G dari Istana Kehakiman ke Komplek Corporation Putrajaya.

Kereta tanpa pemandu

Beliau menaiki kenderaan itu bersama Menteri komunikasi dan multimedia Gobind Singh Deo selama 5 minit.

Kenderaan automatik 5G itu dibangunkan oleh Ericsson dan Celcom dengan kerjasama pemula teknologi tinggi eMooVit.

Kenderaan pelbagai guna itu dilengkapi dengan kamera, radar dan sensor Lidar bagi membolehkan kereta itu mengesan keadaan sekeliling..

Kenderaan itu dilapor menggunakan satu kombinasi sensor, kamera, radar dan kebijaksanaan buatan (AI) bagi membolehkan ia merentasi antara destinasi tanpa bantuan manusia.

Post a Comment

5 Comments

  1. Ada rasa naik kapai terbang tak!!!

    ReplyDelete
  2. MAHATHIR TETAP AHLI SYURGA WALAU DIA TIDAK SOLAT KATA USTAZ PAN (AMANAH) #viralhancing
    Menjelekkan bila seorang ustaz Pakatan Harapan (PH) hari ini telah membuat satu kenyataan yang mengejutkan apabila mengesahkan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad adalah ahli Syurga.



    Ustaz yang menggunakan nama Halim Hasan itu mengatakan, Mahathir walaupun tidak mengerjakan solat terawih, beliau tetap akan masuk Syurga.

    Kenyataan itu dirakamkan di dalam siri ceramahnya di dalam satu video yang tular di media sosial di mana beliau menunjukkan rasa gembiranya apabila Kerajaan Barisan Nasional (BN) telah dijatuhkan pada Pilihan Raya Umum ke-14 sebelum ini.

    Menurutnya lagi, walaupun semua janji manifesto PH tidak ditunaikan, beliau tetap merasa gembira dan mendakwa rasa gembira itu adalah rahmat Allah kepadanya.

    Kenyataan Halim itu mengundang pelbagai reaksi dari netizen yang rata-ratanya menyatakan ketidak setujuan mereka dengan Halim terutamanya dalam isu mengesahkan Mahathir adalah ahli Syurga.

    "Wah ustaz PH dah dapat wahyu, Mahathir masuk Syurga kata dia. Haha.." komen Abdul Rahim

    "Ustaz PH sesat. Masuk Syurga hotak kau. Bukan main liberal lagi Mahathir. Tak ingat ke Mahathir kata Nabi takda pisau Gillate?.." komen Suraya.

    "Tau lah sama kapal dengan Madey Kutty. Tapi tak payahlah nak jilat sangat.." Komen Nabeel.

    "Mohon Jabatan Agama, mufti-mufti siasat ustaz PH ni. Dah macam ajaran sesat pula, orang tu masuk Syurga orang ni masuk Neraka.." komen Nasrullah.

    Dari pencarian kami, soal seseorang itu masuk Syurga atau masuk Neraka adalah perkara ghaib yang tidak diketahui oleh manusia biasa melainkan ianya telah diwahyukan oleh Allah.

    Kenyataan Halim yang mendakwa pemimpin PH seperti Mahathir akan masuk Syurga walaupun tidak solat terawih adalah seolah-olah seperti perbuatan bomoh yang mendakwa mampu mengetahui perkara ghaib yang dikhuatiri termasuk dalam perbuatan Syirik.

    Apatah lagi jika yang dimaksudkan pemimpin PH itu adalah Lim Guan Eng, Teresa Kok, Anthony Loke, Gobind atau Kulasegaran, maka ia jelas menyimpang dari kebenaran.

    Sebelum ini kenyataan yang serupa telah dikeluarkan oleh Mahathir yang juga Presiden Parti Pribumi Bersatu Malaysia apabila mendakwa penjaga pintu Syurga halau Najib masuk ke Neraka.

    Bagaimanapun kenyataan Mahathir itu tidak ditegur oleh mana-mana agamawan dari mana-mana Jabatan Agama mahupun mufti.

    Nota:

    Hebat mung ustaz boleh tahu siapa ahli syurga dan Siapa ahli neraka. Setahu akulah ustaz. Hanya Allah sahaja yg tahu siapa ahli syurga dan siapa ahli neraka ni kerana syurga neraka hak mutlak Allah. Nabi Mohamad sendiri pun hanya dapat mengesahkan beberapa individu yang dijamin Syurga selepas merujuk atau mendapat wahyu dari Allah ustaz. Takkan lah politik sampai sesat akidah ustaz? Harap harap lepas ni ustaz tidak mengaku tuhan pulak ye..

    Jauh dah sesat tu ustaz.

    ReplyDelete
  3. Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

    Detail saya

    nama: Elang Endah
    email: elangendah7@gmail.com


    hubungi Arab Credit Group menggunakan.

    Perusahaan: Arab Credit Group
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    ReplyDelete
  4. bagaimana menurut kalian dengan artikel
    ini http://poker7clubbest.com/poker-online

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda