Ghost Smoke tetap diharamkan walau tiada kandungan berbahaya — Menteri Kesihatan

KEMENTERIAN Kesihatan tidak menemui sebarang bahan haram dalam gula-gula kontroversi "Ghost Smoke," namun rampasan produk itu dibuat kerana ia melanggar peraturan label.

Ghost Smoke

"Tiada sebarang bahan bahan terlarang namun produk berkenaan dirampas kerana kandungannya tidak sepadan pada label," kata Timbalan Menteri Kesihatan, Dr Lee Boon Chye.

Menurutnya gula-gula itu telah dianalisis oleh pihak kementerian dan tambahnya kementerian kekal dengan keputusan untuk mengharamkan produk berkenaan kerana ia meniru aksi merokok dan boleh menggalakkan kanak-kanak untuk melakukan tabiat itu.

Pada hari Selasa (23 Julai 2019), Dr Lee mendedahkan bahawa kementerian telah membentuk satu pasukan untuk menyelidik kandungan gula-gula tersebut.

Dalam pada itu, anggota penguatkuasa Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Hal Ehwal Pengguna telah melancarkan rampasan di seluruh negara terhadap produk berkenaan.

9 Comments

  1. Perbuatan mempertahankan pelaku semburit juga merbahaya krn mampu mempengaruhi anak2 muda utk mencubanya.Mgkin ada cobaan melakukannya secara terbuka krn tidak dibendung oleh pemerintah.
    Isu moral tetap isu moral dan jangan dipolitikkan kerana ingin meneruskan kelangsungan legasi yg tamak haloba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. MUSTAHIL tak dak bahan TERLARANG, kerana budak2 yg. HISAP benda kejadah ni terus BERUBAH perangai mcm. HAIWAN BUAS oi!! POLIS mesti masuk campur sbb. TAK percaya dgn. KEMENTERIA KESIHATAN tak guna ni!!! Lihat di -

      http://bankami.blogspot.com/2019/07/serbuk-vape-budak-sekolah-masuk-dalam.html

      Serbuk Vape Budak Sekolah - Masuk Dalam Mulut, Bila Hembus Keluar Asap

      Ban Kami blogspot com
      July 21, 2019

      Delete
    2. Tgk. juga PENGAMBILAN DADAH, termsk. GANJA dan KOKAIN yg. mahu diNORMAL dan diHALALkan oleh si rejim PEROMPAK/PERASUAH PH-DAP bangkai ANJING HOMO jijik ZIONIS ISrael, melalui KEMENTERIAN KESIHATAN bangkai ANJING ni, dan KDN amat CELAKA tu! Lepas tu nak MENIPU dgn. amat JIJIK kononnya ini utk. KEBAJIKAN minoriti rakyat, iaitu PENAGIH2 DADAH dan kononnya juga dpt. MENGURANGkan jumlah depa di PENJARA - sdgkan PENAGIH2 DADAH hanya diHANTAR ke pusat2 PEMULIHAN DADAH selama ni, melainkan penagih2 dadah ni melakukan JENAYAH2 lain!!! MO dajal ni SENGAJA nak MEROSAKkan habis2an MAJORITI jenerasi muda ISLAM/MELAYU kita - kerana lepas ni, bayangkan DADAH2 senang diDAPATI dan diHISAP sesuka hati di mana2 depa suka!!!

      Lepas ni juga, puaka2 HOMO binatang BUAS, SEKS BEBAS, PENGGUGURAN ANAK, Sindiket2 PELACURAN termsk. oleh PATI2/WARGA2 ASING, puaka2 HOMO dan PORNOGRAFI mungkin juga akan diNORMAL dan diHALALkan oleh si KDN bangkai ANJING ni (yiddin dah kena BLACKMAIL sampai MAMPOS oleh DAPembunuh - sbb. GILA SEKS dgn. BINI Cina HAKIM PARIA, si PELACUR Cina terKANGKANG hanyir berLENDIR, yg. disyaki EJEN DAPpembunuh)! Lihat di -

      https://www.thethirdforce.net/govt-to-decriminalise-drug-possession-in-small-quantities/

      Govt to decriminalise drug possession in small quantities

      By Raggie Jessy

      The Third Force net
      June 28, 2019

      Delete
    3. Sbb, tu - JANGAN biaqkan HUKUMAN MATI diHAPUSkan, termsk. utk. PENGEDAR2 DADAH yg. makin MENGGANAS ni, oleh si Menteri PENDATANG Cina bangkai ANJING warisan HOMO-KULI SAMPAH DAP ANJING dan geng SAMSENG Penipu/Penjenayah PEGUAM NEGARA PARIA pundek SAMPAH bangkai ANJING DAP PENGGANAS dia tu!!

      Bahkan, DADAH2 dan juga SENJATA2 disyaki diSELUDUP oleh KAPAL2 LAYAR MEWAH individu2 ASING yg. MENYAMAQ, melalui TELUK DATAI di LANGKAWI (yg. TERPENCIL dan BERHUTAN TEBAL, dan berHADAPAN dgn. LAUT ANDAMAN, di mana RESORT2 di sana diMILIKI oleh warga2 ASING dr. SINGAPURA dan INDIA) - termsk. oleh PENGGANAS2/PEMBUNUH2/PENGEDAR2 DADAH Zionis NIGERIA dan TAMIL EELAM Sri Lanka, yg. berPUSAT di KEPULAUAN ANDAMAN, pusat TUAN2 MOSSAD-CIA depa, di bawah rejim PENGGANAS2/PEMBUNUH2 PARIA amat GANAS, modi/BJP tu!! Sbb. KEPULAUAN ANDAMAN tu bawah rejim INDIA!!!

      Delete
    4. SEBENAQnya, mmg. ada MO TERANCHANG oleh si puaka2 ZIONIS DAPpembunuh yg. MENCIPTA sindiket2 DADAH yg. diKUASAI oleh PENGGANAS2/PEMBUNUH2 TAMIL EeLam Sri Lanka/Zionis Biafra NIGERIA , dgn. BANTUAN Tuan2 CIA/MOSSAD depa - utk. MENJUAL dadah dgn. MURAH pd. MULAnya kat anak2 SEKOLAH Islam/Melayu kita dan Org2 KPG, terutamanya NELAYAN2 demi MEROSAKkan anak2 MUDA miskin dan sederhana, dr. ORANG ASAL Islam/Melayu kita!!!

      Lihat bagaimana puaka2 ZIONIS US/CIA-MOSSAD/ISrael, adalah DALANG belakang SINDIKET2 DADAH Mexico amat KEJAM, yg. juga sebenaqnya adalah puaka2 CANNIBAL/PEMBUNUH/PENGGANAS/PEROGOL/PEROMPAK yg. bukan shj. mahu MEROSAKkan jenerasi muda Bumiputera KATHOLIK tetapi juga memperDAGANGkan ORGAN2/MAYAT2 anak2 MUDA Bumiputera Katholik MISKIN dr. MEXICO/ dan seluruh LATIN AMERIKA! Lihat di -

      http://www.intrepidreport.com/archives/968

      Zeta gang connected to U.S. Special Forces/Mossad

      By Wayne Madsen

      Intrepid Report com
      March 10, 2011.

      Delete
  2. Ape dah jadi dgn pakatan harapan,,,bergaduh sesama sendiri berebut kuasa,,bknnye nk bantu rakyat

    ReplyDelete
  3. Tanah Melayu telah dituruni dajjal2 akhir zaman yg ghairah mempertahankan SEMBURIT

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pertahanan paling sohor puak semburit nie adalah atok nyanyuk.
      Dulu semasa dia gagah perkasa dia hentam habis2an pemimpin semburit.
      Skrg di kala hayatnya di pghujung usia dia pertahankan pemimpin semburit.
      Dialah punca kekecohan yg berlaku skrg krn bersikap tamak haloba dan mgkhianati janji pada kawan dan rakyat.
      Tamak dan tidak ikhlas sebagai pemerintah!!!!

      Delete
  4. Azmin semburit ada cop halal JAKIM oleh IGP Madey

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan