Video perarakan bawa 'bendera komunis' di Pulau Pinang pula tersebar

HARI ini tersebar di media sosial Facebook, satu klip video rakaman perarakan didakwa membawa bendera "Komunis," yang dikatakan berlangsung di Jalan Raja Uda, Butterworth Pulau Pinang.

Bendera Komunis

Individu yang merakam video itu boleh didengar suaranya menyifatkan perarakan itu satu perbuatan "bangsat" dan "melampau".

Fitnah

Penyebaran video itu oleh penyokong UMNO dilihat berjaya menimbulkan kemarahan orang ramai, dan macam biasa kerajaan Pakatan Harapan akan dikecam dan dipersalahkan.

komen

Namun bendera itu sebenarnya bukanlah bendera Komunis seperti yang digembar-gemburkan oleh penyokong-penyokong pembangkang.

Sebaliknya, bendera dengan logo huruf "K" itu sebenarnya adalah bendera Kiwanis — Sebuah pertubuhan kanak-kanak bertaraf dunia.

Kiwanis

Kiwanis merupakan sebuah kelab antarabangsa yang diasaskan dalam tahun 1915 di Detroit, Michigan. Ibu pejabatnya di Indianapolis, Indiana Amerika Syarikat sedang kini boleh ditemui di lebih 80 negara.

Kiwanis juga berada di Malaysia, maka tidak hairanlah perarakan pertubuhan itu dianjurkan di Malaysia.

Ternyata penyebaran video kononnya perarakan "Komunis," ini tidak lain dan tidak bukan adalah fitnah semata-mata untuk menimbulkan kemarahan rakyat kepada kerajaan Pakatan Harapan.

Di bawah ini rakaman video fitnah yang dimaksudkan (sila klik button play, untuk menonton video).



Sebenarnya terlalu banyak fitnah disebarkan oleh penyokong-penyokong pembangkang di media sosial, sampai tak terlayan nak kaji dan teliti satu persatu.

10 Comments

  1. KERAjaan bodoh!!!
    Aku undi korang utk mansuhkan tol, ptptn. Yg korang bangang mansukan elaun kritikal tu apa cerita!!!?
    Konon tak nak bagi taraf berpencen tapi elaun ngko mansuh, apa ker jadah!!!!
    BANGANG!!!!

    Baik ko mansuh elaun-elaun yb dan menteri semburit yg memonteng tu lagi baik!!!!

    ReplyDelete
  2. Kiwanis kata komunis kah kah kah.... Desperado melayu rasis tak sabaq nak kondem PH. Check dulu fakta kamu sebelum nak serang secara berjemaah. Cina malaysia dah tak sokong komunis lg. Tengok cina hong kong pun lawan komunis. Tapi najib pahlawan kome yg bawa masuk berbilion projek dr komunis cina tak pula kamu bantah. Apa ke he... Dedak punya pase tak pe

    ReplyDelete
  3. Melayu2 pembangang dah tak dak modal! Dok sibuk2 cari jalan nak guna isu kominis dengan niat orang2 melayu benci kat PH tapi malangnya orang2 melayu yang bijak (bukan ahli2 UMNO mahupun PAS) serta rakyat yang waras tak termakan dengan fitnah2 dan dusta yang dimainkan oleh UMNO dan PAS. Komunis di Malaysia pada 2019??? Sapa yang nak tertipu dengan fitnah bodoh ni? Sapa yang ada kerjasama dengan Parti Komunis China? UMNO!!! Sapa yang banyak jual aset negara kat China??? UMNO!!! So kalau nak kaitkan PH dengan komunis tu kerja bodoh yang hanya dipercayai oleh penganut2 bodoh PAS je. Komunis kat Malaysia??? LOL! Bodoh punya pembangang!

    Nick.
    Cape Tiger.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selagi DAPigs ada dalam PH....Jahnamlah PH...

      Delete
    2. Itu lah susah nya pemimpin skrg tutup mata abu mayat chin peng boleh nya bawah masuk d Malaysia... Pm ke-7 buat X Tau saja alasan economy negara bermacam mcm kes perkauman skrg"

      Delete
  4. Milo Suam haram jadah

    ReplyDelete
  5. KESAKSIAN BAGAIMANA SAYA MENDAPATKAN PINJAMAN SAYA DARI PERUSAHAAN PINJAMAN DAN TERPERCAYA. Saya bernama Theresia Widiyasari dan saya tinggal di Australia, saya ingin menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman agar berhati-hati karena ada penipu di mana-mana. Beberapa bulan yang lalu saya mengalami kesulitan keuangan, dan karena keputusasaan saya, saya dibohongi oleh beberapa pemberi pinjaman online dengan nilai Rp75.890.000. Saya hampir kehilangan harapan sampai seorang teman saya yang merupakan seorang polisi merujuk saya ke sebuah perusahaan pinjaman yang sangat andal bernama DONNAHALL FUNDING LLC yang meminjamkan saya pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp950.000.000 dalam 24 Jam tanpa tekanan. Jika Anda membutuhkan pinjaman apa pun, cukup hubungi mereka sekarang melalui email: (donnahallfundingllc@gmail.com). Saya menggunakan media ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman karena saya melewati di tangan para pemberi pinjaman palsu.
    Jika Anda memiliki pertanyaan, hubungi saya: {theresiawidiyasari@gmail.com}

    ReplyDelete
  6. Hubungi kami:
                                                ☎:::::::::::::>+62 822-7404-5059
    W/A:::::::::>+6282274045059

    Apakah Anda memerlukan pinjaman yang sah, jujur, bereputasi dan mendesak? Pencarian Anda untuk pinjaman yang sah berakhir di sini hari ini karena kami di sini untuk memenuhi kebutuhan keuangan Anda. Jika Anda telah ditolak pinjaman oleh bank atau lembaga keuangan dengan alasan apa pun jangan khawatir lagi tentang masalah keuangan Anda karena kami adalah solusi untuk kemalangan finansial Anda. Kami telah menyediakan Miliaran (mata uang berbeda) dalam pinjaman bisnis kepada lebih dari 32.000 pemilik bisnis. Kami menggunakan teknologi risiko yang kami tentukan sendiri untuk memberi Anda pinjaman bisnis yang tepat sehingga Anda dapat tumbuh urusanmu. kami menawarkan pinjaman untuk semua jenis dengan tingkat bunga rendah dan juga jangka waktu untuk membayar kembali pinjaman. Apakah Anda memiliki kredit yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk membayar tagihan? atau Anda merasa perlu memulai bisnis baru? Apakah Anda memiliki proyek yang belum selesai karena pendanaan yang buruk? Apakah Anda memerlukan uang untuk berinvestasi dalam spesialisasi apa pun yang akan menguntungkan Anda? ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY bertujuan untuk memberikan layanan keuangan profesional yang sangat baik e_mail: (iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com)

    ReplyDelete
  7. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan