Loading...

Guru agama jual syabu untuk galak pelajar baca dan kaji Al-Quran

SEORANG guru agama dan juga disebut sebagai pemimpin agama di Indonesia ditahan oleh pihak berkuasa republik itu kerana menjual syabu (methaphetamine) kepada para pelajarnya, dengan mendakwa bahawa bahan terlarang itu 'halal' dan dibenarkan di bawah undang-undang Islam.

Ahmad Marzuki, yang berasal dari Madura Jawa Timur menjual syabu kepada murid-muridnya di sebuah sekolah agama berasrama lapor media tempatan semalam.

Syabu

Marzuki memberitahu murid-muridnya bahawa dadah terlarang itu akan meningkatkan kebolehan mereka untuk membaca dan mengkaji Al-quran.

Pihak berkuasa telah mula memburu Marzuki yang dipercayai merupakan penagih dadah, selepas mengetahui tindakannya. Namun Marzuki berjaya melepaskan diri selama dua bulan selepas dia mula diburu oleh pihak polis.

Meskipun telah menjadi penjenayah dalam buruan, Marzuki masih tetap mengajar agama di sekolah agama berasrama yang lain terletak di Surabaya dan beberapa bandar di Mojokerto.

Akhirnya pihak berkuasa dilaporkan berjaya menangkap Marzuki pada 20 Januari lalu ketika dia menghadiri satu majlis pengebumian di Madura lapor sumber berita jatim.suara.com

Anggota penguatkuasa berjaya menemui Marzuki di rumahnya bersama dua orang lagi yang sedang mengambil syabu. Pihak polis juga turut menemui sejumlah kecil syabu dan beberapa peralatan berkaitan dadah jenis itu di rumahnya.

Dalam satu sidang media susulan penahanannya, Marzuki menjelaskan bahawa dia tahu syabu haram di bawah undang-undang Indonesia, namun dia "tidak menemui sebarang larangan di dalam Al-Quran,"

Meskipun Al-quran tidak menyebut dadah secara jelas, menurut Ketua Nahdatul Ulama (Pertubuhan Islam terbesar Indonesia), ayat-ayat Al-quran perlu ditafsirkan secara konsensus di kalangan ulama untuk membuat kesimpulan.

Memberi pencerahan berhubung isu ini, katanya umat Islam tidak pernah menentang fakta bahawa syabu merupakan barang terlarang di Indonesia.

Marzuki akan didakwa di bawah undang-undang narkotik Indonesia seterusnya berdepan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan denda sehingga 10 bilion rupiah (RM2.9 juta).

Post a Comment

4 Comments

  1. AGEN POKER ONLINE
    Segera Daftarkan diri Anda di POKER IDN NAGA368 dan dapatkan Bonus hingga Rp100.000,- setiap harinya!
    Nikmati juga Bonus-Bonus menarik lainnya bersama kami.
    BONUS NEW MEMBER 10%
    BONUS NEXT DEPOSIT 5%
    BONUS TURNOVER 0,3% - 0,5% ( DIBAGIKAN SETIAP MINGGU )
    BONUS REFERRAL 20% ( DIBAGIKAN SETIAP MINGGU )
    JACKPOT DENGAN TOTAL HADIAH RATUSAN JUTA SETIAP HARINYA!

    Bandar Poker Online
    Agen Poker Online
    agen poker terbaik
    Poker Online
    Bandar Domino Online
    Agen Domino Online
    Cerita Dewasa
    Bandar Ceme

    ReplyDelete
  2. Data pribadi
    negara Indonesia
    Nama: Arif Hidayat
    Alamat: Jl.ds.lamangkona tawaeli
    Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp30 juta dari AVANT Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. AVANT Loan telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Deborah bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya menyerahkan tambahan Rp250 juta setelah melalui proses hukum saya. pinjaman disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 jam di rekening bank BCA saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Bu Deborah dan tim manajemen pinjaman terbatas Avant telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Avant Loans Limited hari ini dan selalu
    e_mail: [avantloanson@gmail.com]

    WhatsApp: +6281334785906

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete
  3. Halo, saya Ryan Ceanic, pemberi pinjaman yang memberikan pinjaman seumur hidup. Apakah Anda memerlukan pinjaman mendesak untuk menghapus hutang Anda atau Anda memerlukan pinjaman modal untuk meningkatkan bisnis Anda? Kami membantu orang dalam kesulitan keuangan yang telah ditolak oleh bank dan lembaga keuangan lainnya? tidak perlu mencari lagi karena kami ada di sini untuk menjadikan semua masalah keuangan Anda sebagai masa lalu. Kami meminjamkan dana kepada individu yang membutuhkan bantuan keuangan dengan tingkat bunga 1%. kami memberikan bantuan yang dapat diandalkan dan penerima. Untuk aplikasi dan informasi lebih lanjut, kirim balasan ke yang berikut ini
    Alamat email: ryanceanicloanfm@protonmail.ch
    Whatsapps: +4915772501298

    ReplyDelete
  4. Data pribadi
    negara Indonesia
    Nama: Arif Hidayat
    Alamat: Jl.ds.lamangkona tawaeli
    Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp30 juta dari AVANT Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. AVANT Loan telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Deborah bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya menyerahkan tambahan Rp250 juta setelah melalui proses hukum saya. pinjaman disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 jam di rekening bank BCA saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Bu Deborah dan tim manajemen pinjaman terbatas Avant telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah baik di Amerika Serikat, MALAYSIA dan INDONESIA, sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Avant Loans Limited hari ini dan selalu
    e_mail: [avantloanson@gmail.com]

    WhatsApp: +6281334785906

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda