Loading...

Rakaman suara dedah konspirasi bekas Ketua SPRM, Najib, Rosmah dan Putera Mahkota Dubai

SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mendedahkan kepada pihak media hari ini rakaman perbualan di antara bekas bekas pengarah suruhanjaya itu, Tan Sri Dzulkifli Ahmad dan bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang menunjukkan berlaku konspirasi tinggi kerajaan pada masa itu.

SCROLL KE BAWAH UNTUK MENDENGAR RAKAMAN SUARA BERKENAAN.

konspirasi najib

Rakaman panggilan telefon melibatkan isteri Najib Datin Seri Rosmah Mansor, Putera Mahkota Abu Dhabi, Ahli Parlimen Baling Abdul Azeez Abdul Rahim dan beberapa pembesar-pembesar asing turut didedahkan hari ini.

Dalam sidang media khas di ibu pejabat SPRM itu, Ketua Pengarah SPRM Latheefa Kota berkata, kesemua rakaman itu dari perbualan di antara 5 Januari 2016 hingga 29 Julai tahun yang sama, sepanjang tempoh Jabatan Keadilan Amerika (DOJ) mengumumkan penyiasatan anti-kleptokrasi terhadap 1MDB.

Latheefa enggan menerangkan bagaimana SPRM mendapatkan kesemua rakaman itu, namun katanya pasukan pakar forensik telah mengesahkan bahawa rakaman berkenaan tulen.

"Kita telah menerima rakaman-rakaman, dan diarahkan untuk menyiasat, kita boleh pastikan ia benar-benar tulen,"

"Kandungannya sangat mengejutkan, ia perbuatan melindungi jenayah, subversif kepada sistem kehakiman, untuk kepentingan awam, kita menyebarkannya untuk tatapan umum," katanya merujuk kepada 9 set audio berdurasi 45 minit itu.

Di bawah ini sebahagian daripada rakaman berkenaan (lebih banyak rakaman akan dimuat naik)


Post a Comment

23 Comments

  1. Rakaman mcm dah dirancang dgn penyumbang suara yg hampir sama.
    Dulu ada suara mcm suara anwar tgh menggoda jantan gay. Tak ada org peduli pon.

    Tgh menunggu najib dibicara bunuh altantuya berdasarkan sd azilah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rakaman mcm dah dirancang dgn penyumbang suara yg hampir sama..kau buat analisis dlm jamban ke? suara anwar tgh menggoda jantan gay tu kau dan sukusakat kau je minat nak dengar.

      Delete
    2. Marah bila sebut ttg anwar...hihihi

      Mahdey bukannya bodoh mcm nuar...cai.
      Tanpa mahdey, ph tak akan mgkin dapat menang. Anwar tak akan mgkin keluar awal dari penjara. Maka yg bijak dan dominan bukannya anwar tapi mahdey. Anwar kena bnyk membaca dan belajar serta jaga2 senjata yg bawah tu elok2...hihihi
      Itulah senjata yg bnyk membunuh reputasi anwar. Gagal jaga senjata sulit...hihihi

      Org tua tu..dia peduli apa dgn mandat yg rakyat bagi. Yg penting tembolok anak, proksi dan kroni diisi.
      Tengok bgmana dia telah mencatur pakatan semburit wlpun kerusi parti dia kecil.
      Maszlee yg suci murni tu dipecat mcm petik jari jer...hihihi

      Mana ada kaki rasuah yg berani mengutuk perasuah kecuali perasuah tulen. Penyamun mengutuk penyamun....hihihi

      Nak tunjuk ko tu suci depan rakyat kena berani mengutuk org lain wlpun ko tu munafik demi meyakinkan rakyat.Hakikatnya hanya sandiwara.
      Simple jer permainan politik org tua tu. Kuasai dan menguasai org2 yg lemah demi anak, proksi dan kroni wlpun terpaksa membuat fitnah asalkan matlamat tercapai.
      Org yg ada agama mgkin cuak kalau sekadar macai kecik.

      Lepas ini apa pulak mainan kotor yg bakal digunakan org tua tu bagi menjatuhkan lawannya. Laluannya tak boleh dihalang kecuali tuhan cabut nyawanya...hihihi

      Delete
  2. Hi hi hi Tak pernah habis dibaca,mcm 2x5 je dgn org yg dia kutuk

    ReplyDelete
  3. ye betul,rakamana telah dirancang, takkan le Panglima Bugis macam tu, macam takut bini je. tak habis-habisle diaorang ni nak jatuhkan yang Mulia dato najib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm tiada yg berat dlm perbualan tersebut?!
      Ingatkan komplot bunuh altantuya.

      Lawak....

      Tun mangkuk dan koya dah kehabisan idea nak jatuhkan najib krn saham mrk dh jatuh menjunam skrg.

      Mrk sedar..rekod perbualan mcm tu agak sukar nak dibawa ke mahkamah.
      Desperate utk menang prk kimanis.
      Maka tun mangkuk dan anjeng2 dapigs guna media pulak.
      Teruk betul...

      Siapa nak percaya sistem kerahsiaan negara kita kalau semuanya dipolitikkan?

      Mmg sah bodoh dan bangang berak merata2.
      Nyanyuk mungkin...

      Delete
  4. Saya telah mendengar sehingga habis kesemua 9 rakaman perbualan antara DSN dan figur2 tertentu yang didedahkan dalam sidang media tadi. Tulisan ini adalah dengan anggapan bahawa semua perbualan itu tulen:

    1. Semua perbualan tersebut hanya melibatkan perbincangan dan pendapat bagi menyelesaikan masalah. Satu-satunya yang mungkin bermasalah adalah pengakuan DSN bahawa beliau telah menandatangani perlantikan KP SPRM yang baru TS Dzulkifli. Tapi semua orang dah tahu kisah ini dan ia bukan konspirasi pun

    2. Paling mengejutkan adalah pendedahan perbualan antara DSN dan Syeikh Mohammed Zayed Al Nahyan. Ia merupakan satu pencerobohon dan kebiadapan terhadap sebuah pemimpin negara luar yang tidak sepatutnya berlaku. Bear in mind, Syeikh Mohammed bukan sahaja Putera Mahkota UAE, tetapi beliau juga adalah Timbalan Panglima Angkatan Tentera negara tersebut.

    Betapa berpengaruhnya beliau sehinggakan The New York Times telah menamakan Syeikh Mohammed sebagai 'The Most Powerful Arab Ruler' pada tahun lepas.

    Soalan, adakah berbaloi kita memalukan DSN dalam keadaan merisikokan hubungan diplomatik dengan negara luar? Pemimpin negara mana lagi yang akan percaya terhadap integriti pihak berkuasa negara kita selepas ini?

    Tak pakai otak ke?

    3. Tiada perbualan dengan Jho Low walaupun PH sebelum ini mengatakan beliau adalah mata dan telinga DSN dalam perbuatan jenayah.

    4. Pendedahan ini merosakkan keyakinan rakyat kepada institusi penguatkuasa undang-undang yang sepatutnya dilihat tidak berpihak. Bagaimana sebuah suruhanjaya yang sepatutnya menegakkan keadilan untuk semua menjadi begitu mudah menyebarkan bukti kepada awam tanpa sebarang konklusi konkrit?. Tak munasabah awak dedah kemudian awak nak kami buat kesimpulan sendiri.

    Mana kebertanggungjawaban anda terhadap maklumat dan bukti jenayah?

    5. Pendedahan ini akan lebih merosakkan PH daripada menghancurkan DSN. Rakyat akan melihat PH terdesak selepas kegagalan impeachment dan SD Azilah bagi memalukan musuh. Timing pendedahan yang hampir dengan PRK Kimanis hanya menambah syak bahawa ia bermotif politik

    Rakyat akan melihat bahawa ini hanya semata mata cubaan untuk menutup kegagalan. Kerana jika ia sebenar-benar bukti, PH sudah lama akan membawa ia ke mahkamah untuk mendakwa bekas Perdana Menteri tersebut.

    Rakyat benci. Negara luar benci.

    Begitulah nasib PH. Mereka sedang membunuh diri sendiri.

    Satu lagi isu yang sangat besar ialah jika Perdana Menteri pun boleh dirakam perbualan telefonnya tanpa kebenaran, apa lagi kita rakyat biasa ini. Rakyat tidak berasa selamat lagi!

    KALAU BETUL PUN NAK DEDAh pada umum, tak perlu 100%, memadai 33% je. shame on you!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jelas tiada yg berat 'jenayah' yg disebut oleh si koyak sprm dlm perbualan tu.
      Hanya cubaan utk penyelesaian masalah antara 2 negara dan lantikan yg kononnya tidak disukai oleh rosmah.

      Kalau begini cara sprm buat kerja tiada beza dgn integriti mereka skrg. Teruk dan boleh dipertikaikan.

      SPRM DI BAWAH TIPAH KOYAK SAH DAN NYATA HANYA JADI ALAT AHLI POLITIK YG TAMAK. NOKTAH!

      Delete
  5. Tipah koya sebagai ketua sprm dan penjawat awam telah melakukan kesilapan paling besar dgn membuat pendedahan umum kes perbualan sebut.
    Mgkin beliau beranggapan akan memberi kredit bernilai kpd kerajaan ph tapi ada kemungkinan juga menjatuhkan lagi integriti dan kepercayaan rakyat kpd kerajaan pimpinan tun m.
    Tambahan lagi apabila melibatkan pemimpin berpengaruh luar negara.
    Banyak tindakan undang2 boleh dikenakan kpd tipah koya serta kerajaan malaysia bila mana pemimpin negara luar terlibat.
    Memang memalukan kerajaan sedia ada dan negara khasnya.

    ReplyDelete
  6. Menjatuhkan reputasi kerajaan dengan benda-benda mengarut macam nie.
    Latipah koya merosakkan kredibiliti sprm dan juga negara.
    Sindrom sebagai pembangkang sebelum ini masih lekat dalam darah daging.
    Baik letak jawatan!!

    ReplyDelete
  7. Nama:Teddy Liza
    status perkawinan: janda
    jumlah pinjaman:3.6 miliar rupiah
    tempat tinggal saya:. Palangkaraya
    email ku:::teddyliza2020@gmail.com
    kesaksian yang memotivasi saya whatsapp :;l+ 6281617538564
    tujuan pinjaman saya :Investasi / hutang

    Halo semuanya, sekarang dari (bahasa Indonesia [baˈha.sa in.doˈne.sja])/Malay, . Saya seorang janda dengan dua anak dan sejak Februari 2019 karena kebakaran dalam bisnis yang membanjiri bisnis saya dan saya mencoba mencari pinjaman dari bank saya, bank mengatakan dengan saya memiliki kredit buruk sehingga saya mencobanya dengan pemberi pinjaman lain di mana saya bodoh. Tetapi seperti yang Tuhan kehendaki, saya membaca kesaksian AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM di majalah bisnis, yang membantu bisnis dan individu dengan pinjaman besar. Saya mengajukan permohonan dan saya telah menerima pinjaman 3,6 miliar rupee dengan tingkat bunga sangat rendah 1% dan rencana pembayaran yang lebih baik. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda bahwa ada banyak scammer di sini. Ambil permintaan peminjam untuk biaya asuransi, Peminjam tidak memiliki sertifikat bisnis, Peminjam palsu tidak peduli dengan gaji bulanan Anda yang membuat Anda memenuhi syarat untuk mendapat pinjaman, peminjam Palsu tidak memiliki alamat kantor fisik. Peminjam palsu meminta biaya pendaftaran dan biaya pajak, peminjam Palsu tidak memiliki situs web. Jika Anda mencari pinjaman, selalu minta pemberi pinjaman untuk situs webnya, karena banyak pemberi pinjaman palsu tidak memiliki alamat dan situs web. Jika Anda menginginkan pinjaman yang sah,Sukses hanya datang bagi mereka yang percaya pada diri mereka sendiri dan siap untuk menang. Saya tidak mengharapkan apa pun selain yang terbaik untuk Anda. Beralih ke tahap baru dalam hidup bisa menjadi proses yang menantang. Semoga Anda beruntung dalam semua upaya masa depan Anda, Anda akan menjadi hebat. ajukan sekarang.

    Aasimaha adila ahmed kontak pusat aplikasi pinjaman
    E-mail**aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp *********^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^+ 447723553516

    ReplyDelete
  8. Pendudukan: Harta Tanah / perhotelan
    kedudukan: Pengarah Urusan
    Nama: Najwa Mohammed
    Bandar: Miri
    Pinjaman saya mendapat: Rm 1.5 juta
    kadar faedah: 1%
     E-mel saya: najwamohammed369@gmail.com


    Halo, saya mengucapkan terima kasih kepada allah almight untuk kebaikan dan keberkasaan yang saya dapatkan dari AASIMAHA ADILA LOAN FIRM tahun ini 2020, saya ingin kita medium ini membiarkan muslim saya di malaysia, Tahun lepas saya telah memohon pinjaman banyak kali dan saya bodoh , Tahun ini ketika saya sedang menonton berita perniagaan saya di Aljazeera, saya melihat nama AASIMAHA ADILA AHMED LOAN FIRM pada wawancara menerangkan pakej mereka dan bagaimana mereka memberi pinjaman dan dana amal kepada mereka yang ingin memulakan perniagaan tahun ini. Oleh itu, saya mendengar dan menghubungi mereka dengan kenalan mereka di televisyen, saya memohon Rm 1.5 juta, pada kadar 1% dan pinjaman saya telah diluluskan dan saya mendapat pinjaman secepat mungkin. Saya mendapat pinjaman saya dan melabur lebih jauh ke hartanah suami saya. suami saya dari indonesia, banjir yang terjejas rumah keluarga kami di jakarta, sejak kami mendapat pinjaman, kami telah memperbaiki banyak hal dan membayar hutang bank juga.Jika anda ingin perusahaan pinjaman yang nyata dan sah, anda bebas memohon sekarang dan dapatkan pinjaman anda .Mengingatkan diri anda untuk menjadi kuat dan tidak pernah berputus asa. Semakin banyak anda jatuh, semakin kuat anda menjadi bangun. Jangan pernah menyerah tidak kira apa. Buat janji kepada impian anda seolah-olah anda berjanji kepada anak anda. Saya berharap anda lebih besar tahun. Mungkin allah memberkati mereka allah

    MOHON SEKARANG
    E-mail****aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    Whatsapp **** + 447723553516

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum, saya JERRY ANDI sangat senang karena saya mendapat pinjaman kedua dari Anthony Yuliana Lenders dan kali ini saya mendapat pinjaman sejumlah Rp 330 juta setelah saya diminta melakukan pembayaran untuk biaya asuransi pinjaman dan biaya transfer, semua pujian ditujukan kepada ALLAH, saya mendapat pinjaman Rp 330 juta dari Anthony Yuliana Pemberi Pinjaman semoga ALLAH memberkati mereka semua, saran saya kepada mereka yang mencari pinjaman di situs ini bahwa mereka harus sangat berhati-hati karena ada banyak pemberi pinjaman pinjaman palsu , Anthony Yuliana Lenders adalah salah satu kreditur pinjaman online terbaik untuk pinjaman 100%, hubungi
    (anthony.yulianalender@gmail.com)
    atau whatsapp +1 (323) 4026088
    email saya{jerryandi843@gmail.com}

    ReplyDelete
  10. "wa-Alaikumussalam wa-Rahmatullah,"
                                   CERITA KEHIDUPAN BENAR

    Saya terkenal sebagai Mikhail Irfan Aqil seorang bapa, suami, saudara lelaki dan rakan saya dari (Putrajaya) Malaysia dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan dan tidak ada yang dapat meminjam wang saya untuk menyelesaikan projek perniagaan saya bermula beberapa bulan lalu . Saya telah ditipu oleh beberapa agen palsu yang mendakwa mereka dapat membekalkan saya dengan bahan mentah untuk pengeluaran

    Saya menjadi fraustrasi dan jika tidak untuk isteri saya, saya akan melakukan perbuatan bunuh diri kerana kesakitan itu terlalu banyak dan semua harapan hilang yang membuat saya mula hidup dari awal lagi dan ia tidak mudah sehingga saya bertemu ONE BILION RISING FUND sebuah syarikat pinjaman

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman selepas saya menghubungi penguji syarikat yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak tpo takut bahawa syarikat itu akan meminjamkan wang saya selagi saya boleh memberikan mereka requiremet yang merupakan beberapa maklumat peribadi dan saya lakukan jadi selepas saya melalui semua proses yang mereka meminjamkan wang mereka kemudian memberitahu saya bahawa saya telah dijumpai layak untuk pinjaman dan diminta untuk menunggu dan kejutan saya geatest saya mendapat dikreditkan dan ini membuat hidup saya lebih baik hidup dan dan sangat berterima kasih kepada Allah, Isteri saya dan kepada ONE BILLION RISING FUND
    GMAIL "" "" "onebillionrisingfund@gmail.com

                          UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Mikhail Irfan Aqil
    mikhailirfanaqil@gmail.com
    IG :: Mikhail Irfan

    ReplyDelete
  11. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia
    [[[[di atas adalah data peribadi saya]]]]]
    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"
    [[[[Berikut adalah data peribadi saya]]]]
    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  12. Saya Anita dari Malaysia tetapi saya tinggal di Indonesia, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada Ny. Deborah Avant yang kebetulan adalah Allah mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada Allah untuk memberkati dia hari ini. Tolong izinkan kami mengambil pinjaman dari sesama orang Indonesia.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nesty Binti Steven dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke Mrs. Deborah Avant.
    Email: (avantloanson@gmail.com)
    WhatsApp: +6281334785906

    Saya memutuskan untuk menghubungi Steven Nesty Binti untuk mengkonfirmasi apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari Nyonya Deborah, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria, katanya sangat mudah dari Ny. DEBORAH, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir dan mengirimkannya kepadanya, mengirimnya scan identitas saya. kartu, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya, bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab itu semua yang telah dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

    Saya menghubungi Mrs. Deborah Avant dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui, tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. DEBORAH AVANT dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini sebagai kejutan terbesar saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp400.000.000,00. Jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. DEBORAH AVANT via
    email: (avantloanson@gmail.com) atau
    WhatsApp: +6281334785906
    untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (lansamanita@gmail.com)

    ReplyDelete
  13. Nama saya Asep Darjat. Pesan ini ditujukan untuk semua warga negara Indonesia. Biarkan mengambil pinjaman dari sesama orang Indonesia.
    Saya benar-benar akan berterima kasih kepada Allah atas kebaikan yang Anda lakukan dengan membantu saya dan hari ini saya mendapatkan pinjaman saya sebesar Rp250.000.000,00 untuk menyelesaikan masalah saya.
    Saya menerima telepon di ponsel saya pagi ini dari Bank CIMB yang menyatakan bahwa saya berhasil mendapatkan pinjaman di akun saya.
    Saya berterima kasih kepada nyonya Debora karena saya tetap mempercayai Anda dan atas karunia Allah, saya telah menerima pinjaman saya dengan sukses.
    Terima kasih banyak.
    Saya juga akan memberi tahu Anda teman-teman dan orang-orang terkasih yang membutuhkan pinjaman. Terima kasih banyak Nyonya Deborah, saya berdoa semoga Allah menyertai Anda.
    Hubungi Ibu Deborah melalui
    email: avantloanson@gmail.com
    WhatsApp: +6281334785906

    ReplyDelete
  14. Nama saya Steven Nesty Binti. Pesan ini ditujukan kepada semua warga negara Indonesia. Biarkan mengambil pinjaman dari sesama orang Indonesia. Saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini sehingga semua pencari pinjaman akan berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa waktu mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp 10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya Ny. Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya kepada Ny. Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, jadi teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Bu Debora. Jadi saya menghubungi Ibu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman sebesar IDR 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman itu disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk transfer pinjaman, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke dalam rekening bank saya.

    Saya pikir itu lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa akun saya telah dikreditkan dengan IDR380 juta. Saya sangat senang bahwa akhirnya Tuhan telah menjawab doa saya dan dia telah memberi saya keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Mrs. Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, jadi saya menyarankan siapa pun yang tertarik untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau melalui WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin berterima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  15. "wa-Alaikumussalam wa-Rahmatullah,"
                                   CERITA KEHIDUPAN BENAR

    Saya terkenal sebagai Mikhail Irfan Aqil seorang bapa, suami, saudara lelaki dan rakan saya dari (Putrajaya) Malaysia dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan dan tidak ada yang dapat meminjam wang saya untuk menyelesaikan projek perniagaan saya bermula beberapa bulan lalu . Saya telah ditipu oleh beberapa agen palsu yang mendakwa mereka dapat membekalkan saya dengan bahan mentah untuk pengeluaran

    Saya menjadi fraustrasi dan jika tidak untuk isteri saya, saya akan melakukan perbuatan bunuh diri kerana kesakitan itu terlalu banyak dan semua harapan hilang yang membuat saya mula hidup dari awal lagi dan ia tidak mudah sehingga saya bertemu ONE BILION RISING FUND sebuah syarikat pinjaman

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman selepas saya menghubungi penguji syarikat yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak tpo takut bahawa syarikat itu akan meminjamkan wang saya selagi saya boleh memberikan mereka requiremet yang merupakan beberapa maklumat peribadi dan saya lakukan jadi selepas saya melalui semua proses yang mereka meminjamkan wang mereka kemudian memberitahu saya bahawa saya telah dijumpai layak untuk pinjaman dan diminta untuk menunggu dan kejutan saya geatest saya mendapat dikreditkan dan ini membuat hidup saya lebih baik hidup dan dan sangat berterima kasih kepada Allah, Isteri saya dan kepada ONE BILLION RISING FUND
    GMAIL "" "" "onebillionrisingfund@gmail.com

                          UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Mikhail Irfan Aqil
    mikhailirfanaqil@gmail.com
    IG :: Mikhail Irfan

    ReplyDelete
  16. e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    WhatsApp Number::::::::::[+60]1123759663

    email:::::::hafizulbin365@gmail.com
    Name::::Hafizul Bin Haziq
    Country:::Malaysia

    Kemarau kewangan saya berakhir pada bulan ini apabila saya fikir semuanya adalah urusan perniagaan dengan beberapa rakan saya di Kuala Lumpur beberapa bulan yang lalu perniagaan yang bernilai beberapa Rm785.000.00 yang keuntungannya sudah cukup untuk kita semua untuk berkongsi keuntungan tetapi akibat kegagalan perniagaan, kita semua mendapati bahawa kita mempunyai masalah kewangan yang sangat besar kerana saya tidak mempunyai wang untuk bergantung pada ketika perniagaan gagal kerana saya melabur semua saya dengan saya pada perniagaan jadi saya berada di sangat sangat maaf jadi saya terpaksa mencari bantuan kewangan saya sebenarnya telah ditolak oleh beberapa bank sebagai hasil dari kadar pinjaman mereka dan juga syarat mereka jadi saya terpaksa melalui beberapa blog sehingga saya datang menghadapi dengan Iklan Syarikat Ibu. saya menghubungi Ibu dengan segera selepas melalui beberapa proses yang sangat fleksibel permintaan pinjaman saya sebanyak Rm440.000.00 telah diluluskan oleh pihak pengurusan dan pada keesokannya Lembaga Pengurusan Peminjaman Pinjaman dikreditkan saya tanpa menangguhkan berkat ini dari ibu yang dapat menyelamatkan anda hari ini dari apa-apa embarrazement kewangan anda menjadi ibu hubungi Ibu sekarang untuk pinjaman anda yang berubah e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]
    ISKANDAR LESTARI LOAN COMPANY "ISKANDAR LENDERS"

    Country::::::Malaysia
    Name::::::::Hafizul Bin Haziq
    email::hafizulbin365@gmail.com
    Telephone Number:[+60]1123759663
    WhatsApp Number::::::::[+60]1123759663
    e_mail:[iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com]

    ReplyDelete
  17. Saya MENJADI ANDA SEMUA PADA HALAMAN INI
    INI IALAH CERITA SAYA

    Saya MURNI SANTI, Aa wanita, ibu, saudara perempuan dan rakan dari (Bekasi), Indonesia, saya seorang PENGELUARAN ESTATE REAL dan saya telah mengalami banyak tekanan kewangan baru-baru ini, tiada siapa yang mahu meminjam wang untuk melengkapkan projek komersial kami telah dalam pembinaan beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa syarikat pinjaman palsu yang mendakwa sejumlah besar wang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya kecewa, suami saya berusaha sebaik-baiknya dan membantu, saya akan membunuh diri kerana kesakitan, terlalu banyak untuk menanggung dan saya kehilangan semua harapan, sehingga saya diperkenalkan kepada SEMUA GANTI PELANGGAN GLOBAL syarikat pinjaman yang ditaja oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk memohon pinjaman dan menghubungi syarikat itu, pegawai pinjaman mereka yang sebenarnya memberi saya harapan dan memberitahu saya tidak bimbang bahawa syarikat itu akan meminjamkan saya wang, walaupun jumlah yang saya perlukan adalah besar, dan saya dapat memberi mereka keperluan yang ada beberapa maklumat peribadi, yang saya lakukan.

    Saya pergi melalui semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan wang yang saya minta selepas telah mengesahkan saya layak untuk pinjaman, saya diminta menunggu, untuk mengejutkan saya yang paling besar pinjaman yang dimasukkan ke dalam akaun saya dan saya mengesahkannya .. syarikat kembali dari segi kewangan dan keluarga saya melakukannya dengan baik, ini menjadikan kehidupan saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA JUTA PELAYAN GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI AKU
    Murni Santi
    murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete
  18. Hai semua

    Nama saya FRADESY RIRITIA, saya dari indonesia, saya ingin menggunakan medium ini untuk memberitahu anda semua kebenaran, setiap orang yang melihat jawatan mereka di blog dan laman web ini adalah pencuri (SCAMMERS), saya telah menjadi mangsa cerita mereka dan mereka telah merosakkan hidup saya.
    Saya tidak berada di sini untuk memberitahu anda tentang bagaimana saya ditipu dan bagaimana saya kehilangan banyak wang untuk mereka.

    Saya di sini untuk memberitahu anda yang benar dan hanya LOAN SYARIKAT yang ALLAH dihantar untuk mengubah hidup saya, mereka adalah SEMUA PINJAMAN GLOBAL GLOBAL, mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen yang diiktiraf dan dibiayai oleh WORLD BANK.

    Mereka adalah satu-satunya syarikat pinjaman tulen, mereka mempunyai terma dan syarat pinjaman yang besar, untuk memungut semua pinjaman mereka adalah berpatutan dan cepat untuk membebankan tidak seperti syarikat-syarikat palsu lain yang anda lihat di sini dalam talian yang akan mengambil wang anda tanpa mengeluarkan pinjaman anda,
    Tolong jangan tertipu oleh penguji yang mempunyai nombor indonesia dan whatsapp, mereka semua penipu, bagaimanakah sebuah perusahaan perseorangan memberi pinjaman ?, yang sepatutnya menjadi pertanyaan pertama kalian orang-orang saya.

    Saudara-saudara saya dari Asia, saya minta kamu mendengarkan saya kerana saya bersumpah kepada kamu atas nama Allah, bahawa saya memberitahu anda semua kebenaran, SEMUA LOAN GANJARAN GLOBAL, syarikat adalah satu-satunya syarikat yang boleh dipercayai dan mereka akan memastikan anda menerima pinjaman anda sebaik sahaja anda melengkapkan proses pinjaman seperti yang diperlukan.
    Kenapa anda tidak berada di kalangan usahawan ini dengan menghubungi mereka segera jika anda SANGAT MENINGKAT untuk meninggalkan perjuangan kewangan anda dan untuk meningkatkan tahap hidup anda, di sini adalah EMAIL allglobalgrantloan@gmail.com.

    Anda sangat bebas untuk menghubungi saya di fradesyriritia12@gmail.com EMAIL saya untuk maklumat lanjut, saya akan senang mendengar anda berkongsi kisah kebahagiaan anda sendiri.
    Terima kasih semua, dan semoga ALLAH memberkati semua PINJAMAN SEMUA GLOBAL kerana memberi saya kegembiraan baru ini.

    ReplyDelete
  19. Saya Suryanto dari Indonesia di Kota Palu, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada LADY ESTHER PATRICK yang kebetulan adalah Tuhan yang mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada TUHAN untuk dapat melihat posisi saya hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nurul Yudianto dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke tangan Mrs. ESTHER PATRICK. (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Saya memutuskan untuk menghubungi NURUL YUDIANTO untuk memastikan apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari LADY ESTHER PATRICK, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria yang dia katakan sangat mudah. dari Mrs. ESTHER, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir untuk mengirim pengembalian, mengirim saya scan kartu identitas saya, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya kepadanya bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab bahwa hanya itu yang dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

     Saya menghubungi Mrs ESTHER PATRICK dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati untuk saya, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui dengan sukses tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. ESTHER PATRICK dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima peringatan Rp350.000.000. jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. ESTHER PATRICK melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (suryantosuryanto524@gmail.com)

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda