Pakar penyakit berjangkit terkenal dunia pun disahkan positif Covid-19

SEORANG pakar penyakit berjangkit terkenal dunia disahkan positif Covid-19. Jumlah jangkitan coronavirus dunia mencecah angka 400,000 pada hari rabu, peningkatan 100,000 jangkitan hanya dalam masa 4 hari.

"Jika ia (Covid-19) boleh menjangkiti saya, ia boleh menjangkiti sesiapa saja," kata Ian Lipkin, pengarah pusat jangkitan dan imunisasi Universiti Colombia, yang selama ini menjadi antara rujukan utama Amerika Syarikat berhubung penyakit berkenaan.

Ian Lipkin

Lipkin juga merupakan penasihat filem popular "Contagion" yang diterbitkan dalam tahun 2011, dibintangi oleh Gywneth Paltrow dan Matt Damon, mengisahkan tentang kisah virus pembunuh yang misteri.

Bercakap dengan wartawan Fox Business News, tentang penggunaan plasma darah dari pesakit yang telah sembuh untuk merawat individu yang terkena jangkitan, Lipkin menyifatkan pengalamannya sebagai "sengsara".

"Jika ia boleh menjangkiti saya ia boleh menjangkiti sesiapa sahaja," katanya. "Saya tahu dari mana saya dijangkiti, namun ia tidak sama seperti yang dibuktikan. Tapi itu tidak penting. Virus ini boleh ditemui di seluruh Amerika Syarikat,"

Lipkin juga merupakan watak utama di dalam kajian-kajian saintifik terhadap virus West Nile dan Virus Korona, Sars. Beliau telah pergi ke China dalam bulan Januari untuk membincangkan langkah-langkah pencegahan untuk Covid-19.

Kini terdapat lebih 400 ribu kes jangkitan di seluruh dunia, dengan 100 ribu jangkitan baru bertambah hanya dalam masa 4 hari di samping peningkatan jumlah mendadak di Amerika Syarikat Sepanyol dan Itali.

Italy muncul sebagai negara paling banyak kematian di dunia akibat Covid-19 merekodkan kematian setakat ini berjumlah 6,820 dengan kes jangkitan 69,176.

Spanyol pula melaporkan 6,584 kes baru jangkitan menjadikan jumlah keseluruhan di negara itu kepada 39,673 kes. Jumlah kematian juga meningkat daripada 514 kepada 2,696. Sejumlah 14 peratus jangkitan di Sepanyol terdiri daripada golongan kakitangan perubatan profesional.

Selain Lipkin, Neil Ferguson seorang epidemiologist di Imperial College London individu yang mengusahakan trend model jangkitan turut disahkan positif Covid-19.

Menurut Ben Cowling, seorang professor epidemiologi di Fakulti Perubatan, Universiti Hong Kong menjadi seorang pakar jangkitan tidak mengurangkan risiko untuk anda dijangkiti.

"Sesiapa sahaja di kalangan kita berpotensi untuk dijangkiti," kata Cowlin.

"Saya fikir risikonya sama sahaja dengan orang lain, bergantung kepada lokasi. Ramai orang telah dijangkiti di London dan New York," tambahnya.

3 Comments

  1. Are you interested in trading bitcoin binary and forex trade where you can earn 100% of your investment daily If you invest as low as $200 you will get a profit of $2,000 after 72 hours if you are intrested you can contact him via email: hackintechnology@gmail.com +12132951376(WHATSAPP)

    ReplyDelete
  2. Selamat siang untuk seluruh WNI dan juga seluruh ASIA, nama saya Bu Nurliana Novi, saya ingin membagikan testimoni hidup saya di sini pada platform ini untuk semua WNI dan seluruh asia agar berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui ibu. Ibu Elina yang baik

    Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

    Saya putus asa untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya yang kemudian mengenalkan saya kepada Bu Elina, yang merupakan pemilik perusahaan peminjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar ke Bu Elina, jadi saya menyimpulkan keberanian dan menghubungi Nyonya Elina.

    Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disimpan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

    Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

    Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina yang telah membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapapun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman silahkan hubungi Bu Elina via email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda
    Ada perusahaan palsu online lain yang menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran ke ibu`` tolong hati-hati orang-orang ini oke

    Akhir kata saya ucapkan terima kasih kepada kalian semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.Satu lagi nama saya mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan