Berapa sebenarnya jumlah Ahli Parlimen yang menyokong Pakatan Harapan?

RAMAI yang tertanya-tanya berapakah sebenarnya jumlah Ahli Parlimen yang menyokong Pakatan Harapan di dewan Rakyat.

Beberapa sumber berita atas talian melaporkan Pakatan Harapan hanya mempunyai sejumlah 107 Ahli Parlimen yang menyokong gabungan itu di parlimen berdasarkan satu kenyataan oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dipetik dari siaran Facebook Live beliau semalam.

Hari ini Anwar dalam satu kenyataan media menjelaskan bahawa jumlah 107 Ahli Parlimen seperti yang diperjelaskan sewaktu sesi Facebook live pada 10 jun 2020 adalah berdasarkan jumlah yang diwakili setiap parti yang hadir sewaktu mesyuarat Pakatan Harapan bersama Bersatu dan Warisan pada 9 Jun 2020.

Facebook Anwar

Namun tambahnya, jumlah itu belum mengambil kira Ahli Parlimen Bebas ataupun mana-mana pihak lain yang tidak hadir dalam mesyuarat tersebut.

Berdasarkan kenyataan ini, jumlah Ahli parlimen yang menyokong Pakatan Harapan tentu sekali lebih dari 107 orang. Sebagai makluman semua, jumlah sokongan minimum yang diperlukan oleh sesebuah gabungan parti untuk membentuk kerajaan Malaysia adalah 112/222.

Daripada jumlah Ahli Parlimen sedia ada, Pakatan Harapan memerlukan sekurang-kurangnya 5 orang lagi ahli parlimen untuk membentuk Kerajaan Persekutuan sekaligus mengembalikan mandat rakyat yang mengundi pada pilihan raya umum ke-14 tempoh hari.

Difahamkan usaha ke arah itu sudah selesai dimuktamadkan. Namun Pakatan Harapan kini sedang mencapai kata sepakat untuk melantik seorang Perdana Menteri untuk menerajui Malaysia selepas berjaya mengambil alih kerajaan Malaysia nanti.

4 Comments

  1. Assalamualaikum Wr Wb

    Adakah anda mempunyai masalah kewangan dan anda sedang mencari bantuan dengan pinjaman tulen, kami di sini untuk membantu anda dengan pinjaman untuk memudahkan perniagaan anda dan menyelesaikan semua hutang anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, besar atau kecil, ini adalah peluang anda untuk kebebasan kewangan. tawarkan perkara berikut.

    √ Pinjaman Perniagaan Besar

    √ Pinjaman Perniagaan Kecil

    √ Pinjaman Rumah Baru

    √ Pinjaman kereta

    √ Pinjaman Ladang Besar atau kecil

    √ Pinjaman untuk projek jangka panjang atau jangka pendek

    √ Memulakan pinjaman perniagaan

    √ Koperasi Pinjaman

    √ Pinjaman untuk Projek sedia ada

    Mengapa anda perlu memilih kami.

    + Kami memberi pinjaman pada kadar faedah yang sangat rendah

    + Tidak peduli di mana negara anda berasal, kami akan meminjamkan anda.

    + Proses kami sangat mudah dan mudah. sangat orang boleh memahaminya.

    + Kami adalah syarikat yang sangat jujur dan boleh dipercayai.

    + Kami tidak memberikan maklumat peribadi anda kepada sesiapa sahaja,

    Maklumat anda selamat dengan kami.

    Matlamat utama kami adalah untuk memberi pinjaman seberapa banyak yang anda mahu dan bersedia untuk mendapatkan pinjaman, anda perlu mengatakan kepada diri anda cukup, anda tidak boleh terus membiarkan kekurangan wang menghadkan pertumbuhan perniagaan anda. hubungi kami dengan maklumat hubungan kami di bawah dan marilah kita bersatu dengan memberikan pinjaman yang akan membantu mengembangkan perniagaan anda. Anda tidak perlu bimbang, kami sangat boleh dipercayai dan bersedia memberi pinjaman kepada anda.

    Hubungi kami dengan:
    Syarikat: Firma Pinjaman Femi Otedola
    E-mel: femiotedolaloanfirm@gmail.com
    E-mel: femiotedolaloanfirm1@outlook.com
    WA: +1 (806) 395-2203 (Chat Only)

    atau lawati Laman Web kami dan gunakan Hubungi Kami dan kami akan membalas anda.

    Laman web: https://femiotedolaloanfirm.blogspot.com

    Hubungi kami hari ini dan mari membantu mengembangkan perniagaan anda.

    ReplyDelete
  2. Anda mencari syarikat pinjaman kewangan sebenar untuk mendapatkan pinjaman dari 10,000 euro hingga 10,000,000 euro (untuk pinjaman komersial atau perniagaan, pinjaman peribadi, pinjaman peribadi, pinjaman gadai janji, pinjaman kereta, pinjaman penggabungan hutang, pinjaman modal teroka, pinjaman kesihatan dll. ))
    Atau adakah dia menolak pinjaman dari bank atau institusi kewangan dengan alasan apa pun?
    Mohon sekarang dan dapatkan pinjaman kewangan sebenar. Diproses dan diluluskan dalam 3 hari.
    Firma PINJAMAN KEWANGAN PACIFIC Kami adalah pemberi pinjaman pinjaman antarabangsa yang memberikan kewangan sebenar kepada individu dan syarikat dengan kadar faedah rendah 2% dengan kad pengenalan yang sah atau pasport antarabangsa negara anda untuk pengesahan. Pembayaran balik pinjaman bermula pada 1 (satu) tahun selepas pinjaman diterima dan tempoh pembayaran adalah 3 hingga 35 tahun.

    Untuk maklum balas segera dan proseskan permohonan anda untuk perbatasan dalam 2 hari bekerja
    Hubungi kami terus melalui mel ini: pacificfinancialloanfirm@gmail.com

    Hubungi kami dengan maklumat berikut:

    Nama penuh: ____________________________
    Jumlah wang yang diperlukan sebagai pinjaman: ________________
    Terma kredit: _________________________
    Tujuan pinjaman: ______________________
    Hari Lahir: ___________________________
    Jantina: _______________________________
    Status Perkahwinan: __________________________
    Alamat: _______________________
    Bandar / Poskod: __________________________
    Negara: _______________________________
    Pekerjaan: ____________________________
    Telefon bimbit: __________________________

    Kirim permintaan anda untuk mendapatkan respons segera ke: pacificfinancialloanfirm@gmail.com

    terima kasih

    Ketua Pegawai Eksekutif Puan Victoria Johnson

    ReplyDelete
  3. Nama Perusahaan::"":":":"ONE BILLION RISING FUND
    Gmail Perusahaan:":":":":"::"onebillionrisingfund@gmail.com                       
    Selamat siang
    Namaku Nyonya Ahmed Neni dan saya berbicara sebagai salah satu orang paling bahagia di dunia saat ini dan saya mengatakan kepada diri sendiri bahwa pemberi pinjaman yang menyelamatkan keluarga saya dari situasi buruk kami, saya akan menceritakan namanya kepada dunia dan saya sangat bahagia dengan katakan bahwa keluarga saya kembali untuk selamanya karena saya membutuhkan pinjaman sebesar Rp150.000.000.00 untuk memulai hidup saya sejak saya adalah satu ibu dengan 3 anak dan dunia sepertinya sedang bergantung pada saya saat saya mencoba untuk mendapatkan pinjaman Dari bank dan online bank menolak saya pinjaman mereka mengatakan bahwa penghasilan saya rendah dan saya tidak memiliki jaminan untuk pinjaman jadi saya pergi online dan hal-hal menjadi lebih sulit karena mereka merobek uang saya dari saya dengan janji manis untuk membantu saya sampai saya bertemu dengan ALLAH mengirim pinjaman pinjaman yang mengubah hidup saya dan keluarga saya, ONE BILLION RISING FUND dimana Juruselamat ALLAH dikirim untuk menyelamatkan keluarga saya dan pada awalnya saya pikir ini tidak akan mungkin terjadi karena pengalaman masa lalu saya dan janji palsu tapi untuk mengejutkan saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp150.000.000.00 dan saya akan menyarankan siapa saja yang benar-benar membutuhkan pinjaman untuk menghubungi perusahaan tersebut, melalui email di: """""""(((((onebillionrisingfund@gmail.com))))))))"""""""karena mereka adalah pemberi pinjaman yang paling pengertian dan baik hati. Jika Anda melihat bagaimana memastikan pinjaman atau bagaimana mendapatkan pinjaman asli, perusahaan dapat membantu Anda. "

    BBM: D8E814FC 


    Sebagai penerima manfaat dari perusahaan saya adalah bukti hidup dari kerja baik perusahaan dan saya meyakinkan Anda bahwa Anda akan mendapatkan formulir pinjaman ONE BILLION RISING FUND. cukup hubungi mereka dan ikuti proses pemberian pinjaman yang mudah

    Anda dapat menghubungi saya Ahmed Neni pada informasi lebih lanjut ((ahmedneni48@gmail.com))

    Allahu akbar

    ReplyDelete
  4. Halo semuanya.
    Nama saya Ayu Annisa Sudaryanti dari Jln Mampang Prapatan I Rt.6 / 6 Jaksel, Jakarta. Saya melihat komentar dari orang-orang yang sudah mendapatkan pinjaman dari Rika Anderson lender di facebook dan blog
    .

    Saya putuskan untuk melamar di bawah rekomendasi dan kesaksian Ibu Nazeaf shehu dari Badung dan tinggal di Jakarta email: ameliahariyah1@gmail.com dan LEONY DORA dari Surabaya email: nyratyy@gmail.com beberapa jam kemudian, saya mengkonfirmasi pinjaman pribadi saya di Akun MAYBANK sejumlah total Rp650.000.000 yang saya minta.

    Ini benar-benar berita bagus sekarang saya dapat membayar hutang saya, berinvestasi di peternakan hewan Pertanian dan biaya sekolah anak-anak. Saya menasihati setiap orang yang membutuhkan pinjaman asli tanpa rasa takut untuk mengajukan melalui mereka

    email rikaandersonloancompany@gmail.com
    Perusahaan WA + 1323-689-3663

    Saya senang sekarang karena saya telah mendapatkan pinjaman yang saya minta. Saya berjanji kepada ibu Rika untuk juga membawa nasabah serius yang membutuhkan pinjaman agar mereka bahagia.

    Anda juga dapat menghubungi untuk informasi lebih lanjut tentang
    email: yuuu.annisa@gmail.com
    Negara: Indonesia
    Kota: Jakarta
    Jumlah: Rp650 Juta
    Tanggal: 2 September 2020

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan