Musa Aman tidak tersenarai sebagai calon BN dalam PRN Sabah

MUSA Aman tidak disenaraikan sebagai salah seorang calon mewakili Barisan Nasional dalam pilihanraya negeri Sabah kata Bung Mokhtar Radin.
  Musa Aman

"Tiada perbincangan tentang perkara itu (untuk Musa Aman bertanding)," "Namanya juga tiada dalam senarai calon-calon BN yang dijadual akan diumumkan esok," katanya seperti yang dipetik oleh Astro Awani dalam laporannya hari ini. 

Umno dan BN dijadualkan untuk mengumumkan calon-calon yang bertanding mewakili parti itu pada 26 September esok. 

Dalam satu kiriman menerusi akaun Facebook hari ini, Musa Aman memaklumkan bahawa beliau akan meninggalkan kerusinya di Sg Sibuga untuk bertanding di sebuah kerusi baru Sg Manila, salah satu dari 13 kerusi di bawah Parlimen Libaran.

"Saya akan kembali ke Sg Manila," katanya dalam kiriman itu. Musa telah mengekalkan kemenangan di Sg Sibuga dengan majoriti 2,184 pada pilihan raya 2018, yang mana ia merekodkan satu penurunan besar majoriti bagi seorang bekas ketua menteri yang telah memerintah Sabah selama 15 tahun di bawah BN.

Musa Aman juga merupakan individu yang mengetuai cubaan untuk menjatuhkan kerajaan Warisan, namun percubaan itu gagal selepas Ketua Menteri Mohd Shafie Apdal menasihatkan Yang di-Pertua Negeri untuk membubarkan dewan undangan Negeri bagi memberi laluan kepada pilihanraya.

Susulan peristiwa itu, Bung Mokhtar mengumumkan bahawa Umno negeri tidak menyokong cubaan Musa untuk membentuk kerajaan melalui pengkhianatan. Semalam Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi berkata bahawa parti itu sedang berusaha untuk memperbaiki perbalahan di antara mereka berdua.

2 Comments

  1. Tak berapa 'aman' jugalah beliau ini ya. huhu. Jemput join my GA last 30 September! :) http://www.aimisyahirah.com/2020/09/special-september-giveaway-by-misya.html

    ReplyDelete
  2. Selamat siang untuk seluruh WNI dan juga seluruh ASIA, nama saya Bu Nurliana Novi, saya ingin membagikan testimoni hidup saya di sini pada platform ini untuk semua WNI dan seluruh asia agar berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet, Allah benar-benar mendukung saya melalui ibu. Ibu Elina yang baik

    Setelah beberapa periode mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan ditolak terus-menerus, jadi saya memutuskan untuk mendaftar melalui pinjaman online tetapi saya ditipu dan saya kehilangan Rp 15.000.000 dengan pemberi pinjaman yang berbeda.

    Saya putus asa untuk mendapatkan pinjaman, jadi saya berdiskusi dengan teman saya yang kemudian mengenalkan saya kepada Bu Elina, yang merupakan pemilik perusahaan peminjaman global, jadi teman saya meminta saya untuk melamar ke Bu Elina, jadi saya menyimpulkan keberanian dan menghubungi Nyonya Elina.

    Saya mengajukan pinjaman sejumlah Rp500.000.000 dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa stres dan semua pengaturan dilakukan pada transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pinjaman transfer Saya hanya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi aplikasi Mereka untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari dua jam uang pinjaman telah disimpan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu adalah lelucon sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya dikreditkan dengan jumlah Rp500.000.000. Saya sangat senang bahwa ALLAH akhirnya menjawab doa saya dengan memesan pinjaman saya dengan pinjaman asli saya, yang telah memberikan saya keinginan hati saya.

    Mereka juga memiliki tim ahli yang akan memberi tahu Anda tentang jenis bisnis yang ingin Anda investasikan dan bagaimana menginvestasikan uang Anda, sehingga Anda tidak akan pernah bangkrut lagi dalam hidup Anda.

    Semoga ALLAH memberkati Bunda Elina yang telah membuat hidup saya mudah, jadi saya menyarankan siapapun yang berminat untuk mendapatkan pinjaman silahkan hubungi Bu Elina via email: elinajohnson22@gmail.com untuk pinjaman anda
    Ada perusahaan palsu online lain yang menggunakan kesaksian saya untuk mencapai keinginan egois mereka, saya satu-satunya dengan kesaksian yang benar ini, ketika Anda menghubungi kemudian meminta mereka untuk bukti pembayaran ke ibu`` tolong hati-hati orang-orang ini oke

    Akhir kata saya ucapkan terima kasih kepada kalian semua yang telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian hidup saya yang sebenarnya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa Tuhan akan melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda.Satu lagi nama saya mrs nurliana novi, Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: nurliananovi96@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan