Tengku Razaleigh dedah Muhyiddin tawar jawatan Penasihat Petronas

DALAM sepucuk surat yang dihantar kepada Yang di-Pertua Dewan Rakyat, Parlimen Malaysia, Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah mendedahkan bahawa Perdana Menteri telah menawarkan kepadanya jawatan Penasihat Petronas.

Namun beliau telah menolak tawaran itu kerana menolak 'sogokan politik' sambil merujuk Perkara 48(1)(c) Perlembagaan Persekutuan.

Muhyiddin Tawar Jawatan Pengerusi Petronas

"Untuk makluman, Perdana Menteri telah menawar jawatan Penasihat Petronas kepada saya, yang pernah ditawar kepada bekas Perdana Menteri, tetapi saya menolak tawaran tersebut."

"Saya menolaknya kerana prihatin terhadap Perkara 48(1)(c) Perlembagaan Persekutuan berkaitan "Hilang kelayakan menjadi ahli parlimen" sekiranya "dia memegang sesuatu jawatan berpendapatan." Bahagian kecil [sub section] ini bertujuan mencegah ahli-ahli Dewan Rakyat daripada menyokong atau pun mengundi demi menyokong kerajaan bagi maksud 'penyerakan politik' tulisnya.

Tengku Razaleigh turut berkongsi surat berkenaan menerusi akaun Twitter miliknya.

Sumber — Twitter

Surat yang dihantar kepada Yang Dipertua Dewan Rakyat itu bertujuan untuk mendesak bagi diadakan satu usul tidak percaya kepada Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Kedudukan sokongan Muhyidin Yassin sebagai perdana menteri di Dewan Rakyat hanya mempunyai kelebihan sebanyak 2 (DUA) undi sahaja. 

Jika usul undi tidak percaya ini ditafsirkan sebagai penarikan sokongan, maka secara jelas sokongan terhadap Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri hanya tinggal majoriti 1(satu) kerusi sahaja.

Usul Tidak Percaya

Usul Tidak Percaya

Usul Tidak Percaya kepada PM

Post a comment

1 Comments

  1. Assalamualaikum Wr Wb

    Apakah Anda memiliki masalah keuangan dan Anda sedang mencari bantuan Pinjaman asli, Kami di sini untuk membantu Anda dengan Pinjaman untuk meringankan bisnis Anda dan menyelesaikan semua hutang Anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, besar atau kecil, ini adalah peluang Anda untuk finansial kebebasan.Kami menawarkan yang berikut ini.

    √ Pinjaman Bisnis Besar

    √ Pinjaman Bisnis Kecil

    √ Pinjaman Rumah Baru

    √ Pinjaman mobil

    √ Pinjaman Pertanian Besar atau kecil

    √ Pinjaman untuk proyek jangka panjang atau pendek

    √ Mulai Pinjaman bisnis

    √ Koperasi Pinjaman

    √ Pinjaman untuk Proyek yang ada

    Mengapa Anda harus memilih kami.

    + Kami memberikan pinjaman dengan suku bunga yang sangat rendah

    + Tidak masalah dari negara mana Anda berasal, kami akan meminjamkan Anda.

    + Proses kami sangat mudah dan sederhana. sangat orang bisa memahaminya.

    + Kami adalah perusahaan yang sangat jujur dan dapat diandalkan.

    + Kami tidak memberikan informasi pribadi Anda kepada siapa pun, informasi Anda aman bersama kami.

    Tujuan utama kami adalah meminjamkan sebanyak mungkin yang Anda inginkan dan siap untuk mendapatkan pinjaman, Anda harus mengatakan pada diri sendiri cukup, Anda tidak dapat terus membiarkan kurangnya uang membatasi pertumbuhan bisnis Anda. hubungi kami dengan informasi kontak kami di bawah ini dan biarkan kami bergandengan tangan dengan memberikan Anda pinjaman yang akan membantu mengembangkan bisnis Anda. Anda tidak perlu khawatir, kami sangat dapat dipercaya dan Bersedia meminjamkan Anda.

    Hubungi kami dengan:Perusahaan: Femi Otedola Loan Firm  
    Email: femiotedolaloanfirm@gmail.com
    Email: femiotedolaloanfirm1@Outlook.com
    WA: +1(386)628 3904 (Chat only) 
    Call: +1(386)628 3904 (Calls only)
     
    atau kunjungi Situs web kami dan gunakan Kontak Kami dan kami akan membalasnya kepada Anda.

    Situs web: https://femiotedolaloanfirm.blogspot.com

    Hubungi kami hari ini dan mari bantu mengembangkan bisnis Anda.

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda