Lokman Adam ditahan polis ketika sedang live di Facebook (Video)

SEBENTAR tadi ketika sedang menyuarakan pandangannya tentang isu politik semasa tanah air menerusi Facebook Live, Lokman Noor Adam penyokong kuat bekas Perdana Menteri Najib Razak didatangi oleh beberapa orang anggota polis.



SILA SCROLL KE BAWAH UNTUK MENONTON VIDEO

Lokman Adam ditangkap ketika sedang live di Facebook

Tidak lama kemudian beliau memuat naik status di halaman Facebooknya meminta peguam dihantar ke JSJT Bukit Aman, dan berhubung dengan pegawai penyiasat bernama Insp. Nasir. 

Menurutnya beliau ditahan di bawah Seksyen 506

Lokman Adam ditahan polis

Seksyen 506 adalah berkait dengan kesalahan menakutkan secara jenayah. Di bawah kesalahan ini, jika sabit kesalahan boleh dihukum penjara sehingga dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.


Namun jika kesalahan ugutan yang dilakukan lebih serius, sabit kesalahan boleh dipenjara sehingga tujuh tahun di bawah undang-undang ini.

Berdasarkan rakaman video, sesi Facebook live Lokman terganggu secara tiba-tiba dan beliau bertanya kepada seseorang dipercayai anggota polis yang hadir di situ.

"Ada apa tuan? Kenapa tuan?" Soalnya kepada anggota polis tersebut.

Lokman turut mengalihkan kamera ke arah anggota berkenaan.

"Rakyat Malaysia pun nak tengok juga ada pihak polis hari ini datang, saya tak tahulah apa benda yang dia nak," katanya.


Lokman kemudian bertanya kepada anggota polis itu jika ada membawa bersama waran tangkap terhadapnya.

"Malam ini saya didatangi oleh beberapa orang anggota polis saya tak tahu apa benda yang mereka mahukan, jadi saya rasa malam ni cukuplah kalau tidak dia orang tunggu lama sangat, dia orang dah tunggu lama dah," katanya.


"Okay tuan silakan," katanya sambil sekali lagi mengarahkan kamera ke arah anggota polis berkenaan sebelum menamatkan siaran Facebook live itu.



Post a comment

2 Comments

  1. Selamat siang untuk semuanya, nama saya Steven Nesty Binti, saya ingin membagikan kesaksian hidup saya yang sebenarnya di sini di platform ini agar semua pencari pinjaman berhati-hati dengan pemberi pinjaman di internet

    Setelah beberapa lama mencoba mendapatkan pinjaman dari lembaga keuangan, dan terus ditolak, saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman online tetapi saya ditipu dan kehilangan Rp10,7 juta, untuk seorang pria di Afrika.

    Saya menjadi sangat putus asa dalam mendapatkan pinjaman, maka saya berdiskusi dengan teman saya Bu Tieka Melawati (tiemelaw@gmail.com) yang kemudian memperkenalkan saya dengan Bu Deborah, Manajer Kantor Pinjaman AVANT, sehingga teman saya meminta saya untuk memproses pinjaman saya dengan Nyonya Deborah. Jadi saya menghubungi Bu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) dan juga di WhatsApp: +6281334785906

    Saya mengajukan pinjaman Rp 380 juta dengan tingkat bunga 2%, sehingga pinjaman disetujui dengan mudah tanpa tekanan dan semua persiapan dilakukan dengan transfer kredit, karena tidak memerlukan jaminan dan jaminan untuk pengalihan pinjaman tersebut, Saya diberitahu untuk mendapatkan sertifikat perjanjian lisensi untuk mentransfer kredit saya dan dalam waktu kurang dari satu setengah jam, uang pinjaman saya dimasukkan ke rekening bank saya.

    Saya pikir itu bercanda sampai saya menerima telepon dari bank saya bahwa rekening saya sudah dikreditkan Rp380 juta. Saya sangat senang akhirnya Tuhan menjawab doa-doa saya dan Dia telah memberikan keinginan hati saya.

    Semoga Tuhan memberkati Bu Deborah untuk memberikan kehidupan yang adil bagi saya, maka saya menyarankan siapa saja yang berminat untuk mendapatkan pinjaman dapat menghubungi Bu Deborah melalui email: (avantloanson@gmail.com) atau via WhatsApp: +6281334785906 untuk pinjaman Anda

    Akhirnya, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Anda semua karena telah meluangkan waktu untuk membaca kesaksian sejati hidup saya tentang kesuksesan saya dan saya berdoa kepada Tuhan untuk melakukan kehendak-Nya dalam hidup Anda. Anda dapat menghubungi saya untuk informasi lebih lanjut melalui email saya: (nestybintisteven@gmail.com) Salam

    ReplyDelete
  2. Halo,
    Nama saya ANITA LANSAM (lansamanita@gmail.com) dari Tambun, Indonesia Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada ALLAH yang telah mengakhiri penderitaan saya melalui Avants Loans karena telah memberikan pinjaman sebesar Rp280.000.000,00. Bagi yang sedang mencari pinjaman harus sangat berhati-hati karena banyak sekali lender palsu dimana-mana, hanya sedikit yang asli. Saya mengatakan ini karena saya scammed hampir Rp40jt. Hanya PINJAMAN AVAN yang nyata dan tepercaya karena mereka mentransfer pinjaman saya ke rekening saya tanpa menghabiskan banyak waktu. Mereka yang mencari pinjaman online asli dan sah harus menghubungi AVANTS LOAN melalui
    Email: (avantloanson@gmail.com)
    Whatsapp: (+6281334785906)

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda