Bajet 2011, 200 Juta untuk perbodohkan rakyat

Peruntukan RM200 juta yang disediakan bagi industri kreatif dalam Bajet 2011 akan digunakan sepenuhnya terutamanya bagi mewujudkan program yang dapat meningkatkan pembabitan belia dalam industri berkenaan, kata Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Maglin Dennis D'Cruz.

Beliau berkata program seumpama itu penting bagi memastikan maklumat betul berhubung dasar kerajaan dapat disalurkan kepada kalangan belia di sebalik kecenderungan mereka untuk memperoleh maklumat menerusi blog dan secara online.-BERNAMA

Budget RM200 juta akan digunakan untuk menyuap belia dengan berita-berita dari kerajaan agar belia-belia dapat diperbodohkan oleh UMNGOK dan Be End.

"Jadi, kami sebagai kementerian yang bertanggungjawab mungkin meneliti perkara ini untuk berbuat sesuatu dalam memastikan maklumat itu sampai kepada golongan muda," katanya kepada pemberita selepas menyampaikan anugerah kepada 10 pemenang Festival Dokumentari Malaysia di Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) pada hari Ahad.

Maglin berkata kementeriannya akan berusaha menyalurkan seberapa banyak maklumat mengenai dasar kerajaan terutamanya menerusi program televisyen RTM dan media lain bagi memastikan golongan muda tidak terpengaruh dengan anasir tidak baik dari luar.-BERNAMA

Budget RM200 Juta akan digunakan untuk menyambung usaha RTM memperbodohkan orang kampung secara terus dari rumah ke rumah melalui rancangan-rancangan yang merosakkan minda rakyat kampung yang tiada internet.


ReJaM© "UMNGOK Parti yang bongok lagi membongokkan"

6 Comments

  1. Apakah dasar kerajaan yg hendak disebarkan kepada golongan muda selain daripada dasar utama BN iaitu "Anwar Liwat". Inilah dasar BN semenjak 10 tahun terakhir ini. Kirakan berapa banyak wang ringgit, masa, tenaga, kemudahan kerajaan, dan rosaknya sel2 otak modal insan rakyat tidak kira tua muda yang setiap hari selama 10 tahun ini telah dipantak dengan dasar kerajaan "Anwar Liwat".

    Rakyat telah dihidang dng pelbagai cerita lucah bulu air mani bontot, masuk, tak masuk, masuk, tak masuk, sekali, 6 kali, paksa, sukarela. Itulah ilmu dan dasar yg menjana pemikiran rakyat sehingga terpaksa berbelanja besar utk menerangkan dasar2 lain yg tidak diberi fokus selain dpd matlamat negara bn iaitu kearah kecemerlangan 1Bontot Saifool...."Bontot didahulukan, Liwat diutamakan".

    Adapun dasar 1Malaysia, usahkan rakyat golongan muda, pemimpin umngok dan bn sendiri pun blurr mengenainya. Masing2 buat andaian sendiri. Yang pasti berjaya alah terhasilnya sebuah lagu utk 1Malaysia. Kalau tarian mesti pakaian dan muziknya merangkumi melayu cina dan india. Begitu juga makanan. Apabila disentuh mengenai hak sama rata maka pelbagai tentangan kedengaran.

    Ini kerana dasar 1Malaysia itu sendiri tidak jelas kepada pemimpin bn pun...rakyat lagilah keliru. Silap2 ketua mereka yg kempen itu pun tidak faham apa yg dia buat. Mungkin dalam hati dia berkata "aku ikut nasihat APCO saja".

    Segala dasar2 pemimpin sebelum ini hilang senyap dibawa arus masa. Tukar pemimpin tukarlah dasar. Tak sempat nk faham sudah ditukar baru. Tidak ada halatuju yg jelas. Yang ada dasar utk populariti diri. Sebab tidak mahu mengikut dasar jelas, tepat, benar dan berterusan yg telah diberi oleh Pencipta, tak payah susah2.

    Maka membazir lagi duit utk konon menerangkan dasar kepada golongan muda. Sudah ada tv radio dan media perdana masih tidak cukup. Dan sesungguhnya nafsu manusia itu memang tidak pernah cukup sehingga lah mereka diusung ke lubang tanah.

    ReplyDelete
  2. Betul kata ko jaka... ini kerajaan bodoh patut bagi jahanam! bagi mampos senanglah....!

    ReplyDelete
  3. x baik sebar fitnah,patut rasa bersyukur ngn usaha k'jaan 4 bantu rakyat. jgn men hentam jer beb.

    ReplyDelete
  4. Anonymous | October 17, 2010 1:15 PM
    x baik sebar fitnah,patut rasa bersyukur ngn usaha k'jaan 4 bantu rakyat. jgn men hentam jer beb.
    --------------------------------------------

    JAKA JAWAB :

    Semasa Nabi saw solat hingga bengkak kaki, ditanya oleh isteri baginda saw; bukankah telah dijamin syurga mengapa susah payah begitu. Dijawab banginda saw; apakah aku tidak perlu bersyukur kerana itu.

    Lihatlah erti bersyukur; bukan dgn cara membiarkan perkara tidak betul hanya kerana adanya perkara baik dan betul yang dibuat. Itu bukan syukur, itu bangang namanya(pinjam kata2 ust. ismail kamus..jgnn marah). Itu bersyukur ala umno.

    Betul anda cakap tak baik sebar fitnah. Kita tujukan kata2 itu kepada umno dan kaki2 fitnah mereka yg memalukan negara di mata dunia dengan fitnah liwat 1 dan 2. Bukan sekali tetapi 2 kali. Mengapa isu liwat ini dikatakan fitnah?

    Kerana kes ini memang jelas dilihat sengaja dibuat supaya macamana pun Anwar mesti disabitkan bersalah, dihukum penjara dan matilah karier politiknya.

    Sedangkan keadilan sebenar ialah lebih baik kesialapan melepas seseorg dari hukuman daripada kesilapan menghukum. Dalam kes liwat ini, bukan kesilapan lagi, tetapi sengaja diusahakan pelbagai cara utk menghukum. Ini fitnah terbesar dekad ini.

    Nak tanya..kalau Anwar kaki liwat pun, berapa billion duit negara lesap?

    ReplyDelete
  5. aku sokong......nak wat apa bersyukur pada kerajaan haram jadah....menipu....

    ReplyDelete
  6. 2 semue gne duit rakyat..duit kte semue weiiiiiiiiiii..bkan duit dorg je..semue rakyat..jgn la kebas sorg..kong2 la ngan rakyat

    ReplyDelete

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan