Loading...

Bukti syarikat GLC diperkudakan oleh parti politik Kedah

Ekoran pendedahan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah, Dato' Ir. Amiruddin Hamzah dalam Sidang DUN baru-baru ini mengenai laporan oleh pihak Audit terhadap Seri Temin Corporation Developement (M) Sdn Bhd (STDC) berhubung perbelanjaan tidak wajar GLC tersebut sehingga tidak mendapat pelepasan cukai dari LHDN, maka kami telah mendapat desakan dari orang ramai supaya dokumen tersebut didedahkan kepada umum.

Menyedari bahawa maklumat tersebut berhak dikongsi oleh orang ramai yang prihatin terhadap pengurusan GLC di bawah Kerajaan Negeri Kedah dahulu dan kini, maka Warta darul Aman bersetuju untuk menyiarkannya.








Sumber: [Warta Kedah]

ReJaM© "Tak hairanlah gerombolan songkok tinggi ni banyak duit, syarikat GLC dia sapu, lepas tu boleh mintak pengecualian cukai..."


Note: Gambar di bawah tiada kena mengena dengan cerita di atas.

Post a Comment

30 Comments

  1. cmne GLC nk untung besar,,,

    ReplyDelete
  2. patut la....mongok la UMNGOK ni...kih3

    ReplyDelete
  3. kerajaan bagi subsidi besar utk syarikat GLC, utk rakyat subsidi minyak berkira.. rakyat merana, kos hidup meningkat.. keuntungan syarikat GLC disapu oleh kroni-kroni UMNO.. memang CELAKA GILA BABI betul lah UMNO nie.. hatuiiiih!!!!

    ReplyDelete
  4. Kalau rasa2 nak teruskan budaya BN-UMPORNO ni...

    Kalau rasa2 duit cukai rakyat tu patut disalur ke poket kroni2 BN-UMPORNO...

    Kalau rasa2 setuju dgn pendapat berikut, "Biarlah pemerintah BN zalim pun, bukan zalim kat aku... pemerintah BN nak zalim kat orang2 PR ke orang2 lain ke, ada aku kisah?!! Janji aku kenyang kat dunia ni."

    Maka, jangan biarkan PR terus memerintah Kedah... jangan biarkan PR mara ke Putrajaya... time pilihanraya akan datang, tidak kira di mana pun, UNDILAH BARISAN NASIONAL!!!

    ~PEACE~

    ReplyDelete
  5. tu baru kedah..antara negeri termiskin Umno dulu...
    negeri2 umno lain mcm mana....
    sendiri mau ingat la..

    ReplyDelete
  6. wakil umno komen plz???hahahahha..

    ReplyDelete
  7. Masuk kampung kelentong rakyat hanya UMNO saja mampu beri segala-galanya...
    Penyokong UMNO memang bodoh "DULU KINI SELAMANYA"
    DAH LAMA DAH .....MELAYU MUDAH LUPA...Semua itu untuk Melayu UMNO tapi masih tak nak mengerti...

    ReplyDelete
  8. ahhh... tu suma x penting, yg penting skrg sex tape nuar, kebajikan rakyat/duit negara hilang... tu suma bole masuk longkang, lagipon masih ramai lagi Bongok2 Negara kat dlm m'sia ni... diorg pon x kisah ngan kenaikan harga barangan keperluan, kesempitan hidup ni suma, pada diorg, sex tape nuar tu jer dh bole buat diorg kenyang anak beranak kaum keluarga...

    ReplyDelete
  9. Aduh... hinanya bila perkara seperti ini di keluarkan... Boleh ke duit kerajaan digunakan untuk kepentingan parti politik yang memerintah? Kalau boleh maka yang memerintah boleh gunakkannya lagi...

    ReplyDelete
  10. Kenapa nak dedahkan Aib pemimpin kerajaan negeri yang lama...
    Dah dapat kerajaan negeri tu tadbir elok-elok sudahlah...
    Baru dpt kerajaan mmglah baik..

    Dah lama nanti mula lah gelap mata..
    Biasalah manusia...

    ReplyDelete
  11. hahahahaha... nak citer pasal dedahkan aib??... hahahahahahahahaha... songlap wit rakyat kira nak dedahkan aib ker??... hahahahahahahaha... lawak sangat dh penyokong UMNO ni... hahahahahahahaha

    ReplyDelete
  12. anon 1046... komen ko tu bole tujukan pada UMNO la... nak2 part

    "Dah lama nanti mula lah gelap mata..
    Biasalah manusia... "

    apa??... UMNO baik??... hahahahahaha... 108 bill wit negara lesap... x kan keje DAP lak??... hahahahahaha

    ReplyDelete
  13. Woi tanpa nama. Lu tak mengaji ka? Ada makbapa lagi ka? Ada anak cucu ka? Lu suka sangatla BN zalim kat orang. Lu tak tau ka tuhan turun bala kat semua sekali termasuk lu dan kaum kerabat. Seronokla puas-puas.

    ReplyDelete
  14. mana orang mana woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!! cepat la keluarkan hujah2 anda????????????????????????

    ReplyDelete
  15. mana orang UMNO ni woiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!! cepat la keluarkan hujah2 anda????????????????????????

    -edit-

    ReplyDelete
  16. tu baru thn 2007/08 punya akaun. yg lain? last2 pknk yg kena tanggung bewak idup. kelantan dah 20 thn keja dok bayar utang lapok bn dulu. sebelum pru12 saja 1.7 juta selamat disedekahkan kat ameno. bn menang, syed sobri kenyang, tapi tetap berutang

    ReplyDelete
  17. kepada sokong bn :

    dedahkan aib? cam na klu laporan ini da kaitan dgn pakatan? time tu ko nk ckap dedahkan aib pakatan ke? bodoh

    ko ckap :
    'Dah lama nanti mula lah gelap mata..
    Biasalah manusia...'

    'biasalah manusia' tu manusia cam pepimpin2 umno ja, dah da laporan, bukti terang da perbelanjaan yang x wajar yang boleh rugikan kerajaan negeri, da ke dulu pepimpin umno bangkit nyatakan perkara ini salah? bg umno, semua ni 'biasalah'.

    berbeza dgn kerajaan pakatan cth kat selangor, da kesalahan berkaitan kerajaan negeri, mb selangor tidak teragak-agak mengambil tindakan terhadap mereka yang didapati bersalah. Misalannya, dalam isu jamuan makan yang menelan RM300 ribu anjuran Yayasan Selangor baru-baru ini, Timbalan Pengurus Besar Yayasan Selangor diarah mengambil cuti selama sebulan berkuat-kuasa serta merta.


    kesimpulannya,laporan ini bukti umno/bn xjalankan amanah. x pandai perintah. n patut dijatuhkan.

    http://www.tukartiub.org/perbandingan-prestasi-kerajaan-barisan-nasional-pakatan-rakyat/

    ReplyDelete
  18. bn/umno kecik2 x nk mampus, besar menyusahkan rakyat!

    ReplyDelete
  19. SOKONG AZIZ SATAR11 April 2011 at 01:32

    Aku tunggu P Raya Sarawak... kalau Pakatan dapat rampas negeri... Kerajaan Pusat tentu tumbang... sbb... Wakil Parlimen Be END akan lompat ke Pakatan Rakyat... dulu pun nyaris2... cuma kena brain wash di Hong Kong... bukan 16 September tapi 16 APRIL niii kah..kah..kah
    UBAH SEKARANG... CHANGE NOW.... sapa2 dok sokong UMNGOK... hati2

    ReplyDelete
  20. real katak: nyampuk sikit boleh:
    tahniah che'gu bard...mlm ni mmg hbat di guar stesyen... lu boleh spin beberapa org umno.. depa dah jumpaku...siap nak beli cd yg aku rekod tadi.. ceramah ko lah.. pastu depa dahjanji x kan sokong bn sampai bila2...dan cd ko tu akan ditunjuk kat kwn yg masih tegar,,,
    nk ajak org skg kita x perlu cd lucah.. tapi fakta... ingat.. FAKTA bukan FUCKTA......

    ReplyDelete
  21. Itu baru Kedah. Janganlah pula Kerajaan BN ini mahu sumbatkan mereka ke ISA kerana menyebarkan rahsia besar mereka seperti yang DSAI kena pada tahun 1998 dahulu.

    Begitu juga Selangor, banyak rahsia-rahsia besar pemimpin terdahulu (khir toyo). Tetapi masih tidak dihebohkan, dan cerita menjadi terbalik semula bila khir toyo kononnya menjadi hero pada mata rakyat mengatakan pemimpim Selangor sekarang korupsi dan tidak berlaku adil. Tidak perlulah bermimpi untuk jadi MB semula wahai khir.

    Sekarang rakyat Selangor semakin aman, air percuma (murah) walaupun telah mendapat desakan demi desakan dari Kerajaan Pusat (menerusi Syabas) untuk menaikkan tarif air. Tan Sri Khalid terus lawan demi rakyat. Proud to be Selangorian.

    >rakyat selangor

    ReplyDelete
  22. ada satu kes tu dlm thn 2002...glc tersebut membeli parabot dan sofa yg diimpot dari indonesia tp untuk kegunaan di rumah MB umPORno yg memerintah ketika itu...

    ReplyDelete
  23. bagus ....baru skrg laporan audit digunakan....selama ni byk pembongkaran tpi tkde pihak ambik kisah

    ReplyDelete
  24. perbelanjaan di atas boleh diambik tndkn undng2 kalau tak termaktub dlm perbelanjann dibenarkan syarikat or tk diluluskn lembaga pgrh...kerajaan kedah dh ambik tndkn ke?

    ReplyDelete
  25. tak nak pangkah PKR kt sgor coz air dia kasi free tpi cukai tafsiran kasi naikkkkk

    ReplyDelete
  26. tahukah anda kos ubahsuai pejabat tpm berapa juta?

    hihihihihih piweet

    ReplyDelete
  27. pas kedah ape kurang nye...jalan langgar-pokok sena lame dah xsiap2..

    ReplyDelete
  28. pembangkang kejenye carik slah je, buat keje x tau. tau ceramah jek. korang nk ke al juburi jadik pm? hehe Nauzubillah la dijauhkan tuhan..

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda