Dosa Najib lebih besar dari Pak Lah Al-Tiduri

SALAH satu dosa paling besar dilakukan oleh Perdana Menteri Malaysia sebelum ini, Tun Abdullah Badawi ialah menaikkan harga minyak sebanyak RM 0.78 menyebabkan harga minyak RON 97 pada waktu itu melonjak kepada RM 2.70 per liter [Utusan]
.


Hal ini adalah penyumbang besar kepada peralihan kuasa Tun Abdullah kepada Perdana Menteri baru Najib Tun Razak dengan alasan Pak Lah sudah dibenci oleh rakyat Malaysia, dan Pak Lah juga didakwa menjadi liabiliti kepada Barisan Nasional.

Namun perlu diingat, semasa Tun Abdullah memegang tampuk pemerintahan, beliau menaikkan harga minyak RON 97 kepada harga RM 2.70 di saat harga minyak dunia berharga USD 121 per tong [Wikipedia]


Namun begitu Najib Tun Razak yang kononnya lebih bijak mentadbir ekonomi Malaysia telah menaikkan harga minyak RON 97 kepada RM 2.90 per liter di saat harga minyak dunia baru USD 100.96. Dalam masa yang sama Najib melaungkan slogan "Rakyat didahulukan" [OilPrice].



ReJaM© "Rupanya Najib lebih teruk dari Pak Lah Al-Tiduri, Muhyiddin dah boleh siap sedia jadi Perdana Menteri baru Malaysia..."

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan