Loading...

Timb Pengarah Kastam, Sarbani tidak bunuh diri, ada saksi

Berita yang pasti tidak akan disiarkan di TV3, Utusan Malaysia, Berita Harian dan lain-lain media arus perdana pro gerombolan songkok tinggi. The News Straits Time mendedahkan petunjuk baru melalui saksi yang tidak mahu dikenali bahawa Ahmad Sarbaini telah di bawa ke bilik siasatan oleh lebih seorang pegawai SPRM. Dan Ahmad Sarbaini tidak pernah dibiarkan sendirian dalam bilik tersebut.

Keluarga Ahmad Sarbaini yakin 100 peratus, Ahmad Sarbaini tidak membunuh diri selepas bercakap dengan saksi penting tersebut. News Straits Time melaporkan kenyataan ini jelas sekali bercanggah dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia, SPRM [NST].


Bagaimana pun, kita sudah sedia maklum, berita tentang keadilan dan nyawa rakyat seperti ini tidak akan disiarkan di media arus perdana kerana akan memburukkan imej gerombolan songkok tingggi. Berita yang harus malah wajib disiarkan adalah berita video seks, meskipun terpaksa merosakkan minda anak-anak kita rujuk sini [TV3 Penyebar Video Lucah].

Akal yang waras akan menolak kenyataan bahawa seorang yang beragama Islam seperti Ahmad Sarbaini akan membunuh diri hanya kerana dakwaan rasuah yang belum tentu dia akan disabitkan kesalahan. Merengkok di dalam penjara tidak seteruk dan seburuk mati kerana membunuh diri itupun jika sabit kesalahan. Malah kebarangkalian beliau untuk terlepas dari kes ini sangat tinggi, maka mustahil dia akan membunuh diri.

Bagaimana pun ada pihak yang mahu rakyat yakin dan percaya bahawa Allahyarham Sarbaini mati kerana membunuh diri akibat malu dengan kes rasuah yang didakwa ke atasnya. Hari ini saudara seagama kita mungkin dianiaya, barangkali esok atau lusa keluarga atau diri kita sendiri. Fikirkanlah...

ReJaM© "Pergi mampos dengan nyawa rakyat, tiada keuntungan kepada kerajaan"

Post a Comment

50 Comments

  1. kurang ajar BN ni.

    ReplyDelete
  2. apalah nk jadik

    ReplyDelete
  3. Sememangnya orang ramai sudah paham dengan keadaan yg sebenarnya berlaku tetapi media massa dan media yg dikuasai BN menguasai arus berita yg disebarkan. Alfatihah untuk arwah yg dibunuh dan difitnah..Amin...

    ReplyDelete
  4. dulu beng hock..ni sarbini..lepas ni sape la plak..pastu x abes2 ckp bnuh diri..jahat la diorg ni..

    ReplyDelete
  5. Milo Suam pukimak Cibai! Fuck You!!!

    ReplyDelete
  6. erm..da agak dah..seperti y d jgka..

    ReplyDelete
  7. tgk jela mase kes sarbani ni naik, terus die alihkan dgn kes video lucah.. da paham sgt da perangai umno totok

    ReplyDelete
  8. UMNO sekrang dah terang-terangan buat penzalimna,fitnah,penganiayaan..Isu osama baru2 nie,dia kata Osama mati dunia kita aman..X ke macam sokong US..US ada aman?ISRAEl ada aman?

    Jom Tengok :
    ISU MAKCIK HAJJAH SITT ALWUZARA HINA ISLAM!!

    ReplyDelete
  9. Seperti biasa SPRM akan dilindungi...kerana pihak-pihak berkenaan pun ada fail siasatan kes rasuah yang dibuka SPRM...

    ReplyDelete
  10. Aku dah tak percaya lagi dengan be end tunggulah PRU 13 nanti.

    ReplyDelete
  11. mcm2 lah kat Msia ni..harap2 ada yg akan menyelamatkan keadaan.thx milo suam 4 da info.

    ReplyDelete
  12. Tanpa Nama berkata...
    Milo Suam pukimak Cibai! Fuck You!!!

    8 Mei 2011 3:44 PM


    nape nak menyalak x tentu pasal ni ha? sebab memang betol la kn be end mmg pemerintah yang zalim.. lepas kat dunia boleh la, tunggu la kat akhirat nanti, baru pasan muke korang sume

    -abc-

    ReplyDelete
  13. apa kata kepada semua tanpa nama sila wat profile.. tipu pun takpe..ini yg memaki cam takde telur..wat pe.. bukan susah pun...

    Ron 97 naik..ron 95 turun

    Mengapa mereka merakam 3gp lucah??

    ReplyDelete
  14. Hahaha..pencacai mrh selongkar kebenaran..ko pn 1 rejam,jgnla sekat rezeki 2posen yg dia dpt tiap2 bln jd pencacai tu..sian dia tau.:(

    ReplyDelete
  15. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  16. tunggu n lihat..apa nk sibuk2 Allah dah tetapkan..

    ReplyDelete
  17. Yang dok maki Milo Suam ni nape???? Ni lah UMNO mingong namanya.Dah tak boleh nak berhujah.UMNO ni memang zalim.Kita ajar ketua2nya selepas PRU 13 nih.Maksud aku kita londeh semua kezaliman mereka di mahkamah nanti.Jangan biarkan mereka terus berkuasa...susah rakyat nati.

    ReplyDelete
  18. kes sarbani..kes adik amirul pun camtu gak..erm...

    ReplyDelete
  19. Isu video seks tu bukan fitnah tapi realiti memang Anwar berzina, video cukup clear memang dia, kenapa korang masih x boleh terima kenyataan, kalau taksub sekalipun jgn la sampai menggadai maruah agama Islam nak angkat pemimpin yang munafik & kuat menipu...

    ReplyDelete
  20. bibir Merah:"adoiiii..sapa lg yg spoil ni..."
    Meloya:"mana la aku tau...aku tak campur dah..kang aku lg yg salah..aku tk nak ampu yg mnjahanamkan parti lg dah"
    Bibir merah:"kau semua tk tau..bodoh.."

    Detik penentu MU dan Chelsea malam ini

    ReplyDelete
  21. Tanpa Nama berkata...

    Isu video seks tu bukan fitnah tapi realiti memang Anwar berzina, video cukup clear memang dia, kenapa korang masih x boleh terima kenyataan, kalau taksub sekalipun jgn la sampai menggadai maruah agama Islam nak angkat pemimpin yang munafik & kuat menipu...
    8 Mei 2011 5:22 PM
    ------------------------------------------------------

    err.... tanpa nama ini mempunyai ciri-ciri tipikal pencacai umno..
    bila x dpt berhujah mengikut isu posting/artikel.. dia akan melalut2 masuk bab lain secara tiba-tiba.. kesian..

    hurairah

    ReplyDelete
  22. hantu pun takut nak pegi
    kat pjbt sprm tu............

    kah kah kah...

    ReplyDelete
  23. Bila la pemimpin2 UMNO ni nk insaf. Nak tunggu sampai turun bala ke?

    ReplyDelete
  24. Bila la Anwar & pencacai PKR ni nak insaf. Nak tunggu sampai turun bala ke baru nak bertaubat....

    ReplyDelete
  25. marah nampakkkkk org umnoooooo....hehehehehe

    ReplyDelete
  26. kita semua mesti buka mata dan bukak minda. klu kita semua orang yg beriman dan berilmu, mesti kita tegakan yang benar dan menghalang yg mungkar. Semugo allah turunkan bala pada orang yg mengkianati perjuangan islam ...AMIN...

    ReplyDelete
  27. Kita tidak berhak menuduh sapa-sapa membunuh dalam kes Sarbaini sebab tiada saksi yang melihat dia dibunuh. Kalau kita menuduh tanpa bukti ia akan jadi fitnah.

    Di dalam Al Qur’an surat Al Baqoroh (2) ayat 191 tercantum kalimat “Wal fitnatu asyaddu minal qotli….” yang artinya “Dan fitnah itu lebih sangat (dosanya) daripada pembunuhan..”.

    Kepada sesiapa yang ada bukti kukuh sila tampil untuk memberi kerjasamsa membantu siasatan agar ianya dapat diselesaikan dengan segera.

    ReplyDelete
  28. Bila la Anwar & pencacai PKR ni nak insaf. Nak tunggu sampai turun bala ke baru nak bertaubat....
    -------------------------------------------------------------------

    Anwar n pencacai pkr da lama da insaf ko ni lmbt tol ko duk kat mana kat utan ke, bala mmg da turun pun ko x tau ke, rakyat malaysia skrg ni mmg da kena bala dpt pemimpin kaki prono, perasuah, perogol, kaki bom,penyamun, malaun. hidup rakyat sempit nak mkn pun terpaksa ikat perut kn bala tu.

    ReplyDelete
  29. arwah tu cousin my bff..sy tau byk tntg arwah dari kwn sy..menitis airmata bila tau arwah seorg yg sangat baik..lau dgor je azan cpt2 g solat..ada sorang kwn sy lagi pun salu berurusan dgn arwah..bos dia salu nak sogok arwah tapi Alhamdulillah arwah x pnh trime..cina2 dan india2 yg salu berusan dgn arwah mmg hormat kat arwah bab x pnh ambik rasuah bila dorang nak sogok..org canni ke yg nak bunuh diri dan sengaja campakkan diri kat neraka jahanam tu? fikir2kan lah..

    ReplyDelete
  30. yang pencacai bee end sebok kat sini asal??dahlah menyibuk,kurang ajar plak tu.....

    ReplyDelete
  31. As salam,

    satu hari sy n sorg kwn rapat trserempak ngan mak sorg lagi sahabat kami. mase bersalaman dgn saya, mkcik tu toleh arah lain dan tunjuk muke x suke kat sy. sy naik heran.....
    tp, kami sembang2 cam biasa shggala tibe2 mkcik tu ckp:"... huh!... hr tu org tegur die, die buat x tau jer. mcm x kenal kite jer..."

    eh... bile mase plk saya jumpe mkcik nih sblm ni? rasenyer... klu trjumpe pn, xpernah x tegur..... tak pernah x senyum kat die. die kn mak kpd shbt baik sy sndri?!.....

    "mkcik yakin ker, itu saya?" saya mule bertanya dgn nada serius.

    "ape plk bukannyer... tinggi same, muke same, pakai spek, ada keta viva putih yg same. die ler, saper lg" msh menjawab sambil menoleh ke arah lain.

    saya kebingungan.....

    tibe2, kwn rapat sy td bertanya "die tgh watpe ms tu?"

    "tgh ajo budak2 kecik bersenam la agaknyer. kat lembah mase tu. cgu2 lain pn ade same".....

    eh... lg ler pelik! biler maser lak saya mengajor budak skolah rendah nih? anak2 murid saye sume bdk dah beso2 jer.

    "eh... mkcik ni silap org ni. die ni bukannyer ngajor skolah rendah. die kan ngajor skolah agame atas bukit tuh. itukn skolah menengah! mkcik dh lupe ker anak mkcik tu kn keje jd pembantu mkml skolh tu dlu. sklh rendh mane ade pembantu mkml, mkcik!" balas sahabat saya ini.

    saye masih kebingungan.....

    bingung bukan sbb ape, knp la smpi skg, sy xpenah berpeluang bertemu dgn ckgu yg sorg tu.

    saya tau die ade byk keserupaan dgn sy:
    punyer ketinggian yg sama, warna kulit yg same, pakai spek, pkai tudung jenis yg same, punyai keta viva putih 660 yg same (plat dijamin x same!)

    dh ramai org citer perkara yg same trmasukla sepupu sepapat, kawan2, anak2 murid sehinggalah yg paling meyakinkan saye adalah dr mulut adik sy sendiri...

    "angah!... td, nyaris2 ijan trsalah tgur org. muke sbijik ngn angah kat pasar td. bezenyer, die x sllu senyum kambing cam angah! serius n nmpk tenang je. x mcm angah yg clumsy!!"

    ceh...

    patut la ramai yg tetibe jer mcm x suke ngn saye tnpa sebab yg munasabah!

    ReplyDelete
  32. Salam..,

    Satu2 pembongkaran dapat kita lihat.. Kejahatan tak dapat diselindung lagi.. Imej UMNO amat busuk sekali sekarang ni.. Ditambah pula dengan komen2 bangkai pencacai UMNO yang memang tak beradab.. Pemimpin sama saja macam penyokong yang celupar.. Namun saya percaya tak semua penyokong UMNO bersikap demikian.. Ramai yang terjerat dengan mainan pimpinan yang rakus barangkali..
    Marilah penyokong2 BN/UMNO pakat mai join PR..
    Masuk dan dengar supaya jelas segalanya..
    Jangan dengar dari pimpinan anda yang mmg penipu, perompak, putar alam dan mata duniawi..
    Esok kat neraka, pemimpin yang zalim dan jahat akan tarik semua pengikut mereka.. Jadi jangan sokong membabi buta.. Fahamkanlah betul2 atas dasar apa anda menyokong.. Takkan anda nak kata pemimpin Malaysia ni memang dah ikut Islam dengan baik.. Huih.. Jangan buat lawak.. Semua orang tau pemimpin Malaysia tak amalkan cara pemerintahan Islam pun.. Anda masih yakin pemimpin negara dah amalkan Islam dalam pemerintahan..? Anda memang songsang..
    Balik pada Islam sepenuhnya.. Kalaupun rasa takmau dengar dari kami.. Dengar dari ulama' atau ustaz.. Pi mengaji betul2.. Banyak ilmu lagi yang kurang..
    Ni dok melalak takpa ilmu tu buat apa.. Sedarlah.. Bukalah mata hati skit..
    Ai.. nak marah nampak.. Rilek.. Sabar..
    Buang ego dalam diri tu.. Membara dalam hati tu senang saja ubatnya.. Ambik sebaldi air curah kat kepala.. Sejuk la.. Biar rasa diri dalam kehinaan baru dapat terima satu2 teguran..
    Pakat mai sokong slogan HAPUSKAN UMNO..
    Dah jatuh UMNO nanti pimpinan kami akan jelaskan segala-galanya pada rakyat semua..
    Tak sabar aih nak tunggu masa kebangkitan tu..
    Tu yang pimpinan UMNO ketaq tu..
    Ulama' pun dah dapat bersuara dengan sepenuhnya nanti.. Alhamdulillah..
    Jom ramai2.. HAPUSKAN UMNO..

    ReplyDelete
  33. hehe........rakyat di utamakan..........mati dulu.

    ReplyDelete
  34. kalau di lihatkan beliau beriadah pada hari sebelumnya... imam kkepada jemaah2 lagi... so kalau di lihat. beliau dalam pemikiran paling waras.. dan kenapa kah beliau nak membunuh diri di situ? sedangkan kalau nak bunuh diri.. mana2 pun boleh kan? dari segi logik akal..kenapa beliau nak pegi ke sana dengan kerelaan hati? mesti hendak membongkar sesuatu yang pasti....

    ReplyDelete
  35. sendiri mau fikirlh ,klau sarbini nk bunuh diri dia tidak akan terjun dri tingkat3 k tingkt1 taksmpai 3 tingkat pun.lbh baik dia terjun dri flt kstam klana jaya tu adalh lbh tingi baru diyakini blh mati .entah2 sabini dh mati dlm bilik bru dibuang kt tingkap.

    ReplyDelete
  36. SOKONG TANPA NAMA 8 Mei 2011 10:54 PM

    hamab juga mendaapt perkhabaran lebih kurang serupa dpd jiran allahyarham itu. seorg yg diakui baik dan berakhlak.

    keluarganya menyebut dlm akhbar,"sesiapa yg mengatakan beliau bunuh diri, org itu adalah gila".

    KEMATIAN BENG HOCK, BUNUH DIRI TERHORMAT

    difitnahkan bahawa beng hock bunuh diri bagi menyelamatkan partinya dari disabit kes rasuah. bunuh diri terhormat dikatakan oleh puak songkok tinggi(dlm ada cd).

    kenapa mayat beliau dijumpai dengan seluar bahagian belakag dipunggung koyak teruk, sedangkan tubuh beliau, even kepala tidak pecah kerana jatuh dari tempat tinggi ke atas lantai konkrit?

    APAKAH KEMATIAN AHMAD SARBAINI JUGA BUNUH DIRI TERHORMAT?

    maka bagaimana pula dgn kematian allhayarham ini? adakah juga bunuh diri terhormat kerana menyelamatkan parti/jabatan nya?

    kalau benar begitu, siapa org atau puak yg cuba diselindungi allahyarham? bermakna jabatan beliau sendiri memang byk rasuah. mengapa perlu beliau bela mereka dgn bunuh diri sedangkan penyamun sebenar yg msoglap berjuta2 tidak pun sampai bunuh diri?

    SURAT TERBUKA PEGAWAI SPRM

    beberapa ketika dulu terdedah surat terbuka seorg pegawai dalam sprm mengatakan terdapat seorg pegawai kanan mereka yg memang berotak umno dan bersongkok tinggi. beliau itu dikatakan mempunyai perangai pelik dlm menyoal siasat iaitu suka mengangkat yg disoal bahagian seluar ke atas sebagai penyiksaan.

    beliau dikatakan rapat dgn khir toyo dan menjadi pembela pemimpin umno yg busuk di selangor. kerana itu kes toyo sangat ciput dan tidak sepadan dgn jenayahnya.

    beliau juga dikatakan sangat lambat mcm siput BABI! kalau aduan rasuah melibatkan pemimpin umno selangor tapi sangat laju mcm Formula 1 kalau ianya mengaitkan PR.

    sudah tentunya menerima upah dunia yg sedikit utk kerja2 syaitan itu

    MAKNA SEBENAR NAMA SPRM

    semenjak BPR menjadi SPRM, suruhanjaya ini menjadi semakin mudharat. peranan sebenar mereka seolah2 seperti berikut......

    SURUHAN UMNO YANG BERJAYA MENCEGAH RASUAH UMNO DARIPADA DITANGKAP


    NOTA :

    dlm pemerintahan umporno, kakitangan kerajaan yang bekerja dengan betul pun akan mendapat susah.

    ReplyDelete
  37. apa sangap sangat kau ni 8mei 5.22pm.yg kau sebuk org nak sokong anuar ke tidak apa kau peduli.kau ingat kau sokong umno tu .bersih benar ke dia,cuba kau bagi tahu aku siapa yg lepaskan dia dalam kes kalwat dengan artis kt PD tu.atau pun kau tak thu creta ni .kalau tak tahu tanya isa samad.

    ReplyDelete
  38. memberi komen tanpa ada asas memang mudah, bnerilah keadilan untuk semua pihak. mereka yang mengambil rasuah dan teribat dengan rasuah wajar sangat dikutuk. saya tidaklah mengutuk arwah sarbani ini tetapi membuat kesimpulan tanpa memberi pertimbangan seadilnya kepada SPRM adalah hujah yang sangat dangkal. Jika anda katakan arwah tidak ada sebab untuk membunuh diri memandangkan diri beliau adalah seorang yang warak, adakah SPRM punya sebab untuk membunuh Sarbani....sedangkan mereka yang bekerja di SPRM itu juga manusia biasa, tiada apa2 dendam pada Sarbani..malah Sarbani datang sendiri ke pejabat SPRM. janganlah kita terjebak dalam mempolitikkan iasu ini. Berilah peluang ada SPRM menjalankan tugas, SPRM tiada kaitan dengan BN dan UMNO, SPRM adalah milik masyarakat.

    ReplyDelete
  39. buDak2 hingusan dalam sprm ni berlagak bagus..suke2 tangkap orang,perngai mcm gangster..siasat x,soal x,trus tngkap...celaka pnye sprm.

    ReplyDelete
  40. Salam...

    Sedia bila membaca hal2 macam ni, Kasihan dan simpati dengan keluarga Allahyarham Ahmad... Wahai bangsa Melayu sampai bila nak letakkan diri untuk di pergunakan oleh Pemerintah yang mcm ni... Kalau betul laporan milosuam ni salah maka ada baiknya kaki Umno, saman je supaya padan muka dia ( milo suam) tapi kalau tak buat kira betullah tulisan milosuam ni... so tahniahlah milosuam kerana menjadi sumber maklumat kerana kalau tengok TV (tak kira tv berapa pun) pasti akan memihak kepada BN...

    Dulu saya memang 100% percaya kepada BN, tapi sejak banyak banca kat internet ni maka dah jadi 50% je caya kat BN... Susah nak percaya kat org BN ni...surat khabar yang boleh percaya tepat adalah keputusan no ekor je mcm Magnu, kuda dan toto... so ada baiknya kita semua fikirkan demi masa depan... parti-parti tak salah cuma pemimpin dalam yang banyak salah... Maafkanlah ///

    ReplyDelete
  41. ada org cite penah tgk video (dr hp) yg tunjukkan teoh beng hock kena belasah teruk masa kt pej sprm tu...x tau la smpai mati ke apa....tp x pasti la sbb dgr2 cite org je...peace...

    ReplyDelete
  42. Isu video seks tu bukan fitnah tapi realiti memang Anwar berzina, video cukup clear memang dia, kenapa korang masih x boleh terima kenyataan, kalau taksub sekalipun jgn la sampai menggadai maruah agama Islam nak angkat pemimpin yang munafik & kuat menipu...
    8 Mei 2011 5:22 PM


    source: http://milosuam.blogspot.com/2011/05/timb-pengarah-kastam-sarbani-tidak.html#ixzz1LosPcpLU

    --------------------------------------------------------------------
    real katak nak bagi taw...(sori milo celah jap.....)
    ooii tak faham2 ker... si eskay sumpah dalam mesjid" anwar adalah pelakunya" ,,,4 mei eskay kata"bila masa saya tuduh anwar berzina.. tuan2 lebih rapat ngan anwarkan??" ditujukan pada wartawan....
    so yg bangang jer percaya anwar ni yg wat kerja x senonoh tu.......

    ReplyDelete
  43. Tanpa nama 8:59, tak banyak lagi dah manusia yang adil dan bijak seperti saudara. Sekarang, SPRM pun dia orang politikan dek kerana DAP. Tengoklah orang melayau skrg, dengan badan yang bebas (suruhanjaya) pun x kena pada mereka, nak suruh buat apa lag aku x taulah. Ikutlah pesanan pemimpin2 DAP, kerana mereka itu adalah ikutan kamu. Tapi Nabi ada bersabda, ikutlah para sahabat kerana mereka seperti bintang-2 dilangit. suluhlah diri kita semakin tua, bukan semakin muda.

    ReplyDelete
  44. "kalau taksub sekalipun jgn la sampai menggadai maruah agama Islam nak angkat pemimpin yang munafik & kuat menipu..."
    ---------------------------------------------------------------------

    huh.....bukanke PEMIMPIN tu dulu selalu beromen dgn Tim, girlfren cine dia mase study kat London? (Rejam pernah siarkan dulu)

    ce sumpah sikit kata dia tak buat sume tu.

    ReplyDelete
  45. 1 orang yg bunuh diri aku percaya la kawan ini dah 2 orang dah "bunuh diri"?????????????????????????????????????misteri

    ReplyDelete
  46. aku risau saksi kes sarbani ni plak kene tolak plak.. jadi jugak kes bunuh diri

    ReplyDelete
  47. ubah lah dulu...silap silap ramai yang masuk mahkamah.....hatta SPRM skali pun...selagi tak ubah..selagi itu kita tak nampak kepincangan pentadbiran negara.... sebab byk sgt yang disembunyikan.... so rakyat kena sedar.... 4-5 tahun skali....ubah kalau tak betul... tapi bila kena suap ribuan ringgit akan ada mahkluk yang gelap mata....

    ReplyDelete
  48. Nampaknya geng songkok tinggi ni nak jadikan malaysia bankrup. Harap2 cepat2lah diorng ni insaf dan sedar. Cerita sanggul beracun pun dah tunjuk sikap geng songkok tinggi. Cuba amati betul2 cerita yang di tayangkan di astro...

    ReplyDelete

Anda boleh tulis apa sahaja dalam ruangan komen ini (ini blog yang menjunjung demokrasi), tetapi anda juga perlu bertanggung jawab atas setiap tulisan anda