Peguam "scorpene" ditahan atas kesalahan apa?

PORTAL Malaysiakini melaporkan bahawa Peguam Perancis William Bourdon yang terlibat dalam perbicaraan skandal rasuah pembelian kapal selam "Scoerpene" antara kerajaan Malaysia dan Perancis telah ditahan di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur, KLIA [Malaysiakini].


Persoalan yang harus kita fikirkan di sini ialah, berapa ramai wanita Malaysia yang sudah dirogol oleh peguam Perancis itu? Berapa banyak bank yang sudah dirompaknya? Adakah beg tangan Lady Gajah yang berharga jutaan ringgit telah diragut olehnya?

Adakah William Bourdon masuk ke Malaysia tanpa permit yang sah? Berapa banyak bom koktail dan berapa bilah parang panjang yang dibawa William Bourdon masuk ke Malaysia? Secara ringkasnya, undang-undang Malaysia yang mana yang sudah dilanggar oleh William Bourdon sehingga pihak berkuasa berhak menahannya?

Jika tidak ada mana-mana undang-undang yang dilanggar oleh William Bourdon, mengapa beliau ditangkap? Perkara pelik-pelik berlaku secara terang-terangan di negara kita di depan mata rakyat.

ReJaM© "Ada orang takut pontianak Monggolia bangkit dari kubur tanpa nesan..."

Post a Comment

Previous Post Next Post

iklan